2019-06-27, 22:04
Medlem
Bara en tanke utan något som helst bäring i vetskap eller bevis. Men visst hade umgänget runt LW ganska skiftande relationer med varandra? Var det en swingerklubb? Var Lena en central gestalt i denna företeelse och gjorde både män och kvinnor svartsjuka?
Citera
2019-06-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag får försöka glädja mig åt att jag åtminstone minns att jag glömt något ;-)

Tack för alla de inlägg du ständigt lyckas finna åt oss, trots att denna oändliga tråd kapslat in dem mer än väl! Din insats är något jag definitivt kommer att minnas i framtiden!

Ja, det gäller att glädja sig åt det lilla, när minnet börjat svikta!

Tusen tack, jag blir både rörd och fylld av tacksamhet över de vackra
orden - känns särdeles gott och trösterikt när tillvaron ibland sviktar. 🙏
Citera
2019-06-27, 22:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tror du att det MH skrev i sin blogg på samma sätt kommer att användas mot henne i hennes epitafium när det en dag blir dags för det?
Eller tror du att alla hennes elakheter kommer att glömmas bort tills dess?

Det finns ett överflöd av elakheter i den bloggen.
Man hittar inga liknande elakheter i LW:s instagram eller i hennes geoblogg.

Det beror väl på om det hon skrivit är sant
eller inte?
Om det är sant så var det ju LW som var elak.

I vilket fall som helst så är det ett exempel på
hur LW kunde få någon att känna.
Det kan ha funnits andra som kände likadant
som vi inte känner till här.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-27 kl. 22:54.
Citera
2019-06-27, 22:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja jisses snacka om skillnad på personligheter!
Fast vem kan jämföras med MH, finns det någon mer som är så hatisk och elak som henne? Jag undrar om hon kommer in ens i helvetet så ond som hon är?
Har bara sett positiva saker på LW sidor

Håller med! Tittar man på LW´s Instagram så var hon både vacker, smakfull och energisk och älskade sina barn samt var älskad tillbaka av dem. Det hade varit svårt att bedöma detta efter några få foton, men här finns det massor av foton, under en lång tidsperiod, som sänder exakt samma budskap.

Det finns inte många människor som har den typen av utstrålning. Jag kan förstå att människor med mindre utstrålning och/eller sämre självkänsla inte kunde hantera den konkurrensen, utan däremot kände sig mindervärdiga.

Och MGM ser mycket förälskad ut på många bilder, det kan man knappast förneka. Det gör även de flesta andra män som man ser på foton på både hennes Instagram och GC-sidan. LW var singel och MGM gift. Det är inte svårt att inse "vem som gjort mest fel" av de två. Jag försvarar inte hennes agerande alls, men att utsätta sin maka/make/partner och sina barn för detta svek (kanske under många år), det är riktigt vidrigt. Lägger man också till ett mord på detta - om MGM är skyldig - då är det den värsta synden man begår.
Citera
2019-06-27, 22:58
Medlem
Citat:
Vilka tillägg förväntar du dig i dagboksbladet?
De tar knappast upp de normala åtgärder de genomför i polisutredningen.
Vi kan väl hoppas att nästa intressanta notering blir att SD tas in igen.

Varför räknar du med att andra ska göra jobbet om du tycker att dagboksbladet är intressant?
Tänk att du alltid skall göra bort dig genom att springa på fel boll. Inte en enda gång har du haft rätt i dina attacker mot mig resp mina inlägg. Ingen har f ö belagt mig med att ha postat en enda felaktighet i denna tråd, tänk gärna på det, du och andra. Tack.

OnT: Jag har inte på minsta vis ens antytt att jag förväntar mig några tillägg i dagboksbladet! Läs vad jag skrev!
Det var ett inlägg kl 14:58 från skribenten "Ugglan" jag tog fasta på (ligger i citat här nedanför och bara för din skull har jag fetat i texten).
Jag förväntar mig öht ingenting fr Örebro TR. Dagboksbladet i detta mål intresserar mig inte det minsta, men eftersom vi i tråden har en person som ideligen har uppdaterat oss om att det ett visst datum skall ske det ena eller det andra, oftast har drömmen handlat om att vi kunde se fram emot en åtalshäktning av SD, så trodde jag i min enfald att det kontot hade fortlöpande kontakt med den tingsrätten. Därför borde, i analogi med ovanstående, en inlaga fr adv IB nog ha noterats.
Ergo: Du har alltså fel i ditt påhopp i det där med att jag skulle vilja låta andra göra TR-jobbet åt mig. En gång till: Örebro TR intresserar mig öht inte!
Har du förstått?

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Intressant kommentar med dubbelbottnad mening; är det månne
så - som du skriver - att hans advokat lämnat in en invändning
mot att SD fortfarande är skäligen misstänkt
, eller är det den mer
ekivoka betydelsen som han syftar på?! Kanske både och...
Citera
2019-06-27, 23:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Den länken har jag missat.
Skulle du kunna posta den igen
.

Citat:
Vilka tillägg förväntar du dig i dagboksbladet?
De tar knappast upp de normala åtgärder de genomför i polisutredningen.
Vi kan väl hoppas att nästa intressanta notering blir att SD tas in igen.

Varför räknar du med att andra ska göra jobbet om du tycker att dagboksbladet är intressant?

Om du är intresserad så kan du leta reda på den själv.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-27 kl. 23:10.
Citera
2019-06-27, 23:08
Medlem
Citat:
Tror du att det MH skrev i sin blogg på samma sätt kommer att användas mot henne i hennes epitafium när det en dag blir dags för det?
Eller tror du att alla hennes elakheter kommer att glömmas bort tills dess?

Det finns ett överflöd av elakheter i den bloggen.
Man hittar inga liknande elakheter i LW:s instagram eller i hennes geoblogg.
Att du inte kan lära dig läsa!
Att du inte kan lära dig förstå!

Du och kontot Medimera anser tydligen båda att inget negativt som postas i tråden om LW är sant/F A K T A. Enl din kompanjon skulle allt bara vara S P E K U L A T I O N E R.
Då kontrade jag genom att hänvisa att LW för egen maskin ohjälpligt har derangerat sitt renommé. Det är hon själv som dränkt sitt IG med massa F A K T A.

Varför du i det sammanhanget drar upp vad MH har skrivit, det förstår jag inte.
Jag är inte MH.
Senast redigerad av Carinah78 2019-06-27 kl. 23:14.
Citera
2019-06-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Håller med! Tittar man på LW´s Instagram så var hon både vacker, smakfull och energisk och älskade sina barn samt var älskad tillbaka av dem. Det hade varit svårt att bedöma detta efter några få foton, men här finns det massor av foton, under en lång tidsperiod, som sänder exakt samma budskap.

Det finns inte många människor som har den typen av utstrålning. Jag kan förstå att människor med mindre utstrålning och/eller sämre självkänsla inte kunde hantera den konkurrensen, utan däremot kände sig mindervärdiga.

Och MGM ser mycket förälskad ut på många bilder, det kan man knappast förneka. Det gör även de flesta andra män som man ser på foton på både hennes Instagram och GC-sidan. LW var singel och MGM gift. Det är inte svårt att inse "vem som gjort mest fel" av de två. Jag försvarar inte hennes agerande alls, men att utsätta sin maka/make/partner och sina barn för detta svek (kanske under många år), det är riktigt vidrigt. Lägger man också till ett mord på detta - om MGM är skyldig - då är det den värsta synden man begår.

Ja Lena var älskad av alla, det märks så väl, å va barnen måste lida. Tänk när de får veta vem som gjort detta, det blir ringar på vattnet ojojoj vågar knappt tänka på hur detta ska sluta. Den skyldige lever verkligen farligt, idioten kan hoppas på livstid
Citera
2019-06-27, 23:38
Medlem
LW bestämde sig hastigt för att resa med ett sällskap till Norge. Detta skedde på hennes barnvecka och i samband med ena sonens födelsedag. Har tråden någon koll på hur hastigt inpå avresedagen LW beslutade sig för att följa med? Vi vet att sällskapet ändrade avresedag till LWs favör men vet vi hur snabbt inpå resan LW beslutade sig för att åka med?
Citera
2019-06-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja Lena var älskad av alla, det märks så väl, å va barnen måste lida. Tänk när de får veta vem som gjort detta, det blir ringar på vattnet ojojoj vågar knappt tänka på hur detta ska sluta. Den skyldige lever verkligen farligt, idioten kan hoppas på livstid
Varför sprider du lögner i tråden?!
LW var älskad av många, kanske av alla sina tre barn, men hon var långtifrån älskad av alla, den saken är klar!

För minst en av kyrkorna i Örebro var nog hennes pastorsskap som sådant, efter att det framkommit att hon, vid upprepade tillfällen och under lång tid, haft sexuella relationer med en man hon vigt, i ett mycket delikat läge.

LW har betett sig som ett krävande, impulsstyrt barn. Alla har inte älskat denna kvinna!
Citera
2019-06-28, 05:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW bestämde sig hastigt för att resa med ett sällskap till Norge. Detta skedde på hennes barnvecka och i samband med ena sonens födelsedag. Har tråden någon koll på hur hastigt inpå avresedagen LW beslutade sig för att följa med? Vi vet att sällskapet ändrade avresedag till LWs favör men vet vi hur snabbt inpå resan LW beslutade sig för att åka med?

Varför skriver du att hon skulle till Norge under sin "barnvecka"? Jag har uppfattat det som att LW och MGM hade sina barn ojämna veckor, alltså föregående vecka, men att "lillen" sov hos LW natten innan sin födelsedag och att grabben skulle firas på morgonen av hela familjen W som anslöt på morgonen och då upptäckte att LW var borta.

Om hon kunde följa med på Norge-resan eller inte kanske hängde på om hon fick ledigt från jobbet.

Det var ju JH som LW verkade stå närmast i Norge-gänget och han kanske har skrivit något i sina GC-loggningar om LW när det blev bestämt att hon skulle följa med på resan. Kolla där om ingen i tråden vet.

(Varför undrar du hur nära inpå resan det blev bestämt att LW skulle med?)
Citera
2019-06-28, 07:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Varför skriver du att hon skulle till Norge under sin "barnvecka"? Jag har uppfattat det som att LW och MGM hade sina barn ojämna veckor, alltså föregående vecka, men att "lillen" sov hos LW natten innan sin födelsedag och att grabben skulle firas på morgonen av hela familjen W som anslöt på morgonen och då upptäckte att LW var borta.

Om hon kunde följa med på Norge-resan eller inte kanske hängde på om hon fick ledigt från jobbet.

Det var ju JH som LW verkade stå närmast i Norge-gänget och han kanske har skrivit något i sina GC-loggningar om LW när det blev bestämt att hon skulle följa med på resan. Kolla där om ingen i tråden vet.

(Varför undrar du hur nära inpå resan det blev bestämt att LW skulle med?)

Den 10 juni verkar hon ivarjefall inte ha
haft några barn att ta hand om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in