Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
I samband med strypning är det mindre vanligt med även kraftigt våld, enligt mina kunskaper. Men då tolkar jag åklagarens uttalande som att det var så pass kraftigt våld att det kan ha lett till LW:s död, dvs inte några få slag eller sparkar. Strypning brukar tas till för att få tyst på någon som skriker. Jag tror att LW till slut hamnade på marken, och då skrek fortfarande. Detta ville GM få tyst på och det gjorde han genom att sparka henne tills hon blev medvetslös. Jag tror att hon dog av inre blödningar pga. dessa sparkar.
Det låter mycket klarsynt. Och troligt.
Exakt så har jag sett och hört en människa bli ihjälsparkad utomlands för många år sen. Det var ett utdraget och fruktansvärt lidande. Kanske var det "bara" 6-7 minuter, men kändes som en evighet.
Det var många rent primala skrik, skrik som aldrig kommer att lämna min hjärna. Den gången kom polisen. Troligen så snabbt de kunde. Men det var försent. Det är därför jag omedelbart upplevde Dalaan som seriös.
LW dog troligen på ett mycket våldsamt och plågsamt sätt. Och här sitter folk och kränker henne dagarna i ände och verkar tycka att detta har hon förtjänat. Totalt iskallt och empatilöst.
GM (vem det nu är) däremot tycks vissa inte skuldbelägga alls.