2019-06-28, 10:41
Medlem
FreeOJs avatar
Någon som vet hur det gick för den kidnappade? Han fick gå?

Citat:
Ursprungligen postat av NorraSidan187
Troellerinte040 har redan droppat sanningen här. Jag vet inte ens varför jag skriver men det är för att jag är trött på folk som Donronaldinho som försöker spela att dom vet allt men inte vet ett skit egentligen. Franky blev klippt för att han var delaktig i mordet på A2 samt att han rånade en av Mekkys killar i Stockholm på 80 kassar röka. Dom använde killens encro och beställde saker i hans namn medan dom hade han kidnappad.

Vad det gäller Shottaz-DP-kriget kan det gå hur som helst men shottaz är bra mycket mer folk och i slutändan lär dom stå kvar.

Mer än så här skriver jag inte. Det jag berättat nu vet redan alla som är ute på gatan på riktigt så det är ingen grov läcka direkt.
Citera
2019-06-28, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coldasicee
Hur vet du som norrlänning i grova drag vad som hänt då? Jo, pga inlägg som bla ”Troellerinte040” skrivit, jag gör definitivt inte till mig, jag är bosatt i Malmö och här går ryktena fortare om vem som är GM, bakgrund etc snabbare än på FB.
Sluta bara upp, du är pinsam, punkt slut.

Gäsp....

Ont.

Dansk public service kör stort med denna nyhet nu..

https://www.dr.dk/nyheder/indland/skuddraebte-i-herlev-er-identificeret

Dom kallar dom "Snottaz" hahaha

Sen när dom flydde med S4;an så har åtminstonne jag ej fått klart för mig om dom lyckades bränna upp den? Vad är Nærum för område? samma drit som Herlev?
Citera
2019-06-28, 10:45
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastKnight
Bilderna som media har lagt upp på gärningsmännen ser för skarpa ut för att komma från en övervakningskamera, någon som vet om det finns ett klipp eller om det bara är dessa bilder?
Bilderna verkar också vara tagna ur lite olika vinklar vilket ju tyder på att de inte är tagna med övervakningskamera utan är tagna med en handhållen kamera. Undrar vad som hände innan denne person började fotografera? Kanske hade den person som står vid bilens högra bakdörr redan skjutit eller så var det något annat som fångade fotografens intresse?
Citera
2019-06-28, 10:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Bilderna verkar också vara tagna ur lite olika vinklar vilket ju tyder på att de inte är tagna med övervakningskamera utan är tagna med en handhållen kamera. Undrar vad som hände innan denne person började fotografera? Kanske hade den person som står vid bilens högra bakdörr redan skjutit eller så var det något annat som fångade fotografens intresse?
Tror på det, han vid höger bakdörr hade redan skjutit. Men ser ju att han tar kort/fibblar med mobilen.
Citera
2019-06-28, 10:48
Medlem
bulletproofsouls avatar
Intressant artikel på Ledarsidorna idag om just bl.a dessa två gängkriminella.

https://ledarsidorna.se/2019/06/rinkebysvenska-ett-samhallsproblem/

Som jag alltid hävdat: Gängkriminaliteten är en kombination av dålig integration, klankultur och religion. Det går inte endast att förklara utifrån socioekonomiska faktorer.
Citera
2019-06-28, 10:55
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror på det, han vid höger bakdörr hade redan skjutit. Men ser ju att han tar kort/fibblar med mobilen.
Visst verkar det troligt. Vi vet ju i o f s inte om detta är den allra första bilden rent kronologiskt... Väldigt kallt av fotografen att behålla lugnet!

Personen som står vid bakdörren verkar ju ha någon slags handvapen typ pistol eller revolver så det kan ju vara troligt att han var betrodd av de som satt i bilen och fick komma fram och snacka
Citera
2019-06-28, 11:02
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Stämmer uppgifterna om att den långe som inte blev skadad tillhör danska HA?
Han är väl afrikan/svart/somalier, va? Jag såg någon uppgift någonstans om att HA inte tar in "sådana" som medlemmar. Sedan kan ju denne långe person vara lierad med HA, kanske?
Citera
2019-06-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Varför gör man inte så i Sverige?
Det görs. Påsar på händerna är vanligt för att säkra tändsatspartiklar (inte krutrester som man ofta felaktigt benämner det).
Citera
2019-06-28, 11:07
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Som jag alltid hävdat: Gängkriminaliteten är en kombination av dålig integration, klankultur och religion. Det går inte endast att förklara utifrån socioekonomiska faktorer.

Man blir fan galen att läsa denna artikel. Kommer man någonsin springa på Mona Sahlin vet jag inte vad jag gör, det gäller även Reinfeldt o Co typ Ullenhag.

Hur kan människor i ledande ställningar inom politiken inte ta tag i det? Eftersom de måste fått varningar om problemen och inte reagerar och viftat bort det förstår man ju att makten framför allt, att man offrar tusentals människor för sin position borde de ju vara dödsstraff på.

Sen att jag reagera som jag gör att två st bli dödade i denna skjutning och andra dödsskjutningar och jag tycker det är bra, eftersom de enbart kommer vara en belastning visar och hur politiker förstört landet och hur jag själv börjat tänka. Fy fan!
Citera
2019-06-28, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Många goda poänger i artikeln, men frågan är om någon lyssnar? Westerholm är väl lite av paria i sosseriet om jag inte uppfattat saken fel?
Citera
2019-06-28, 11:21
Medlem
Det har sagts förut men tål att sägas igen; bland det värsta med den här skiten är avtrubbningen.

Jag vill ha det gamla Sverige där jag tog en öl eller joint med en Somalier ( ja, till och med Somalier) och snackade om att sommarvädret äntligen kommit.
Jag vill INTE känna mig lättad för att två gängfittor blivit mulade innan dom ens slutat vara ungdomar. Men jag är lika sabbad som alla andra, det kan inte vara friskt.
Citera
2019-06-28, 11:25
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Han är väl afrikan/svart/somalier, va? Jag såg någon uppgift någonstans om att HA inte tar in "sådana" som medlemmar. Sedan kan ju denne långe person vara lierad med HA, kanske?
Lite lustigt i så fall då det är HA som styr på jania och här har några blivit blåsta på brass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in