Citat:
Ursprungligen postat av
bowlingjocke
Tänk att man åter igen ska behöva få torka rent skärmen efter ett besök på flashback.
Jag lutar nog åt att ända besöka en optiker innan hälsoundersökningen. För att få recept ifall det blir synkorrigeringskrav på mig (?!) Vore ju förrädiskt ifall man får underkänt för att man inte har allt klart på den biten, utan har som tidigare skrivit endast glasögonen jag fick under skoltiden.
Tänk att det är nåt så banalt som man ska gå och grubbla över.
Om vi ska fortsätta på humorspåret.. direkt när jag fick antagningsbeskedet, så köpte jag mig en.... trumvirvel.. cross-train-er.

Kolla upp om du behöver recept för synhjälpmedel genom att ringa den läkarmottagning du ska göra hälsokontrollen hos. Tänkte att om hälsokontrollen kostar upp mot 6000:- kanske det känns extra dyrt med ett besök hos optiker först också, om det inte behövs hos alla läkare. Jag TROR att det stod i min kallelse till den periodiska undersökningen att det skulle medtagas, om man använde synhjälpmedel, men kolla det så du inte behöver betala för mer än du behöver. Jag har inte min kallelse kvar, så jag kan inte kolla upp det nu.
Men en synundersökning hos optiker kostar väl inte mer än några hundra iallafall? Då det kanske kan vara bra att göra, om man är osäker på synen. Den kan väl dessutom bli gratis hos vissa, om man köper glasögon. Glasögon behöver du kanske iallafall.
Synundersökningen som jag har gjort på hälsokontrollerna är det vanliga, att man ska läsa bokstäverna på en tavla, de kollade även färgseendet genom att man får se på olika bilder där man ska kunna utläsa siffror i bilder med prickar i olika färger och även pereferiseendet testades genom att de höll upp fingrar på sidan medan man tittade rakt fram och så skulle man säga hur många fingrar de höll upp.
Aldrig fel med lite cross-trainer heller, bra kämpat! :-)