2014-08-08, 22:25
Medlem
Nialdirs avatar
Svarar på mitt eget inlägg...
(FB) Eddie Meduza dog för 5år sedan...
Citera
2014-08-08, 23:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Kärleken är stor!

https://www.youtube.com/watch?v=1tAs5Tuv71g

Roligt låt, kanske inte den mest seriösaste som han gjorde.
Citera
2014-08-09, 08:38
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nialdir
Skummade igenom tråden men såg inget om radiodokumentären som Radio 88 i Partille hade. Riktigt bra dokumentär på 2 el 3 timmar tror jag med mkt musik och intervjuer. Hade den på datorn för en 5 år sedan, kan ev ligga kvar på någon HDD, ska rota lite. Bl a så påstods att Errol var den som lärde John Norum spela gitarr.

Mitt första möte med Eddies musik. Riktigt bra dokumentär på 3 timmar. Väldigt mycket info.
och som sagt mycket musik.
Citera
2014-08-11, 10:38
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Roligt låt, kanske inte den mest seriösaste som han gjorde.

Den låten är faktiskt tagen från hans första album. Den låten är seriös skriven. Det var innan han gick över till kuken-ska-i-fittan-sitta. Tacka fan för det, för den låten är ju inget vidare.
Citera
2014-08-11, 14:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Den låten är faktiskt tagen från hans första album. Den låten är seriös skriven. Det var innan han gick över till kuken-ska-i-fittan-sitta. Tacka fan för det, för den låten är ju inget vidare.

Nej, den är inte alls från hans första album. Däremot är den från hans första kassett "Mannen utan hjärna" och låten "Kärleken är stor" är lika seriös som resten av låtarna på kassetten.

https://www.youtube.com/watch?v=C5ZQ1bQqVDc
Citera
2014-08-12, 03:20
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Nej, den är inte alls från hans första album. Däremot är den från hans första kassett "Mannen utan hjärna" och låten "Kärleken är stor" är lika seriös som resten av låtarna på kassetten.

https://www.youtube.com/watch?v=C5ZQ1bQqVDc

Okej, okej.. Där ser man. Jag som var helt säker på att han försökte en seriös karriär innan han började med en oseriös. Fan då. Aja man lär sig något nytt varje dag. Heja Eddie!
Senast redigerad av MannenBakomDig 2014-08-12 kl. 03:24.
Citera
2014-08-13, 11:32
Bannlyst
Citat:
Okej, okej.. Där ser man. Jag som var helt säker på att han försökte en seriös karriär innan han började med en oseriös. Fan då. Aja man lär sig något nytt varje dag. Heja Eddie!
Jodå han gjorde väl en lp innan som errol
Citera
2014-08-13, 14:22
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Eddie spelade ju även i olika dansband före sin solokarriär. Det var ju seriös musik.
Citera
2014-08-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Eddie spelade ju även i olika dansband före sin solokarriär. Det var ju seriös musik.
Här är annars ett guldkorn från tiden innan han blev känd som soloartist. Riktigt bra cover.
Citera
2014-08-16, 01:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Visst så försökte han att ju att göra seriösa låtar, för det var ju det han helst ville. Men det blev inte så
Citera
2014-08-16, 03:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
för det var ju det han helst ville. Men det blev inte så
Han va lite dum med det, han körde för mycket på vad en viss publik ville ha.
Citera
2014-08-18, 14:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Han va lite dum med det, han körde för mycket på vad en viss publik ville ha.

Men han gjorde låtar som hans fans tyckte om. Låtar om brännvin, knulla och raggarbilar. Han tyckte att om de har betalt för att gå och se honom så ska han ge dem vad de ville ha.

Men fick han som han ville hade det blivit mer engelska rocklåtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in