Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Vad ska jag bevisa, att du är oärlig och i evig offerposition? Varför ska jag göra det när du så duktigt gör det själv? Du är även gnällig, vill du jag ska bevisa det med?
Okej, jag ska leka med dig ett tag och förklara ditt feltänk en gång för alla.
Först tar vi den halmdocka du gör genom att påstå att jag befinner mig i en offerposition. Det har jag aldrig kallat mig.
Felet uppstår när du inbillar dig att det är ett nollsummespel.
Du vet det där som en gång byggde patriarkatteorin och könsmaktsordningen.
För att den ska fungera som förklaringsmodell krävs att om det ena könet är "förtryckt", så måste det andra vara "förtryckaren".
Min förklaringsmodell är att båda könen kan vara förtryckta.
Den främsta anledningen att kvinnor inte vill se att män kan vara förtryckta är att deras främsta vapen offerkortet dras ur händerna på dem och de måste börja agera utifrån sin egen agens och konkurrera om resurserna på samma villkor som alla andra. Läs män.
I och med att offerkortet visat sig fungera så väl i Sverige har gnällspikar kommit ur väggvirket för att "claima" sina egna kort för att dra fördelar (läs miljoner och i vissa fall tiotals miljarder i gratis pengar) av "samhället" för att de är en så eftersatt och förtryckt grupp.
Allt detta styrs av en övre mellanklass och överklasselit kvinnor och deras cucks i beslutsfattande ställning, där de inte ännu lyckats ta makten ifrån dem.