Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Nej Merwinna, dette her er jo ikke en krimroman heller. Hvordan skulle han ta seg til denne "bunkern" uten att politiet fikk nyss i det? En umulig oppgave spør du meg. Men jeg holder med deg i att opplegget kan synes litt overdrevent dramatisk, da det naturlig nok finnes enklere måter å fjerne ett menneske på. Forklaringen kan være dårlig tid. Om hun feks ble drept på kvelden, etter att alarmselgeren hadde dratt, ville GM bare hatt noen timer på seg og mulighetene for "coverstory" ville vært svært begrensede.
Det måste ju vara i/under källaren i någon byggnad dit han har anledning att åka regelbundet, så att polisen inte blir misstänksam. För ja, de har antagligen spaning på honom.
Jo, det är osannolikt, men den här kidnappningshistorien är lika osannolik den - och nu har polisen ju avfärdat den också. Och du vet vad Sherlock Holmes sa: "när bara en möjlighet återstår, så måste det vara sanningen, hur osannolik den än är".
Jag hade kunnat komma på betydligt bättre cover stories om jag hade haft hela natten på mig... Han hade ju tillgång till bil också, kan kunde bara ha grävt ner henne i skogen eller sänkt henne i vattnet någonstans inlindad i kedjor som någon annan föreslog. Eller slängt kroppen framför ett tåg eller en långtradare, så alla hade trott att hon tagit livet av sig självmant. Då blir ju likdelarna så tilltygade att rättsmedicinarna inte kan urskilja några andra spår (efter ett slag eller en knuff t.ex..)
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Om vi ändå ska spekulera, tänker jag på en filmen
Gone Girl där en kvinna försvinner och ställer till det för sin man och andra män hon vill göra upp med. Män som blir misstänkta för alla möjliga brott i samband med att hon försvinner. Sen, i slutet av filmen dyker hon upp och ler och ser söt ut.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gone_Girl_(film)
Jo, jag har sett den filmen, men tyckte den var överdeklamerad. Nä, jag tror inte på det scenariot i fallet Fru Hagen. Hon är/var dels för gammal för att orka hålla sig undan på det sättet på egen hand, tror jag, och dels har jag fått känslan av att hon är/var för nedtryckt. För osäker i sig själv och för curlad som välbeställd, omhändertagen och isolerad hemmafru under många år, för att våga göra något så självständigt. I så fall måste hon ha hittat en ny karl som hon är med, helst en yngre förmåga... men det skulle ju vara det allra bästa, om det vore så!