Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Eller kanskje det finnes et ukjent barn av TH som er ute etter hevn... hvis det er riktig at forbrytelsen er planlagt i lang tid kjennes det som det må ligge et spesielt motiv bak.
Statistisk er ektemann nærmest å mistenke. Men jeg får det ikke til å passe i hodet mitt med måten det er planlagt. Hvis hun ville skilles eller han hadde økonomisk motiv måtte det være enklere måter å iscenesette et drap..? En «ulykke» eventuelt et attentat fra leiemorder. Hvorfor denne metoden som garantert vil rette mistanken mot han selv? Hadde ikke han dessuten særeie/ektepakt? Hun eide iflg kilder i tråden ingenting.
Ja, detta gjorde ju bara att det blev ett enormt polisarbete, där de vände på varje sten, och en enorm uppmärksamhet i pressen. Om han (jag förutsätter att det är maken) hade arrangerat en olyckshändelse hade både polisresurserna och uppmärksamheten blivit betydligt mindre. Det hade varit enkelt att knuffa henne utför trappan, eller skruva ur glödlampan och spänna björntråd i vristhöjd i trappan, så att hon snubblade och föll i mörkret. Eller en drunkningsolycka - de bodde ju precis vid vattnet. Det hade varit lätt att arrangera, så det hade sett ut som om hunden gett sig ut i vattnet eller på isen, och tanten hade gett sig efter för att försöka rädda den.
"Keep it simple", som sagt...
En obehaglig tanke jag haft hela tiden: jag undrar om han håller henne inlåst någonstans? Hon kanske ville skiljas, och då ordnade han ett gömställe - typ en bunker under marken, han äger ju många fastigheter och kan ha pysslat med detta ostört under lång tid - och lurade in henne där. Som Fritzl med sin dotter. Jag kan tänka mig att TH är en hårdför man, som inte tål att bli "kränkt", utan anser att allt ska vara på hans villkor. Håller han henne inlåst så bestämmer han ALLT över henne nu, hon kanske måste tigga och be om varje matbit och varje glas vatten... och när som helst kan han lämna henne att dö. (Kanske redan har gjort det, och hon hittas vid någon rivning om 50 år...)