Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-19, 15:58
  #4045
Medlem
En liten orientering om påfyllning av Amigos Afrika, 59 kronor för 3200 Wifog poäng.
Denna möjligheten blev borttagen av Comviq, inte av Wifog. Orsaken var missbruk av avtalet mellan Comviq och Wifog. Några användare upparbetade STORA saldon för att köpa telefoner från Comviq. En användare skall ha köpt 200 Amigos Afrika,= 11 800 kronor, för att tömma sin Wifog poängpott på flera Wifog konton. Detta är i mot Comviqs regler bl a pga penningtvätt, Skatteverket.
Citera
2019-08-20, 00:01
  #4046
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Ja, det är just det jag frågade om. Så tack för att du hjälper mig att få svar.

Lite hjälp till er som har svårt att förstå: Förut köpte jag Amigos Afrika och då fylldes saldot på med 59 kronor varje gång jag spenderade 3200 poäng. Men det finns alltså inte länge.

Ja det har du ju redan fått flera svar på. Var det dig själv du syftade på med det där "svårt att förstå"?

Kolla igen då på Antons lista i hans svar här ovan, så kanske du, med hjälp, kan lista ut att det finns ingen möjlighet längre att fylla på saldo genom Wifogs försorg.

Varför tjatar du om Amigos Afrika när du själv vet att det inte finns alls längre? Är du ett troll?
Citera
2019-08-20, 01:15
  #4047
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Kolla igen då på Antons lista i hans svar här ovan, så kanske du, med hjälp, kan lista ut att det finns ingen möjlighet längre att fylla på saldo genom Wifogs försorg.
Tack för svaret. Men tänk att det ska vara så svårt att bara klämma ur sig de orden och den uppgiften som det framgick redan av min första fråga var det jag efterfrågade!

Som jag redan har förklarat, tillförde Antons lista ingen information, eftersom jag själv har den informationen under fliken Använd poäng > Comviq om vilka påfyllningsmöjligheter som finns via Wifog. Det framgår alltså tydligt att det jag efterfrågade var om något av de tre alternativen gav påfyllning av saldot, dvs. på det sätt som Amigos Afrika förr inte bara gav fria samtal (till Tele2 och Comviq) och 0,2 GB surf utan också en påfyllning på 59 kronor på saldot (som man kunde låta bli att använda).

Så varför svarade inte AntonS bara att: "Dessa går att fylla på: … Ingen av dem ger någon påfyllning av saldot", när det framgick av min fråga att det var den uppgiften jag efterfrågade, och det var den hjälpen jag ville ha, eftersom detta inte framgick tillräckligt tydligt för mig under fliken Använd poäng > Comviq?!
Ja, han fattade uppenbarligen inte att jag efterfrågade om något av de tre idag tillgängliga alternativen för påfyllning av Comviq kontantkort gav någon påfyllning av saldot, fastän jag explicit skrev det.

Och som jag sedan skrev i svar på atjautigs rätt otrevliga och insinuanta frågor, så var det just frågan: "Fylls saldot på med nån av dessa påfyllningar?" som jag ville ha svar på, vilket framgick från början, om man var kapabel att förstå att jag själv kunde hitta fliken Använd poäng > Comviq och se vad som erbjöds, vilket jag kan och visade tydligt från början att jag kan.

Sedan har jag förstås inte "tjatat" om Amigos Afrika, utan bara nämnt det två gånger. Syftet var förstås (vilket är lätt att förstå) att visa att jag hittar till fliken Använd poäng > Comviq och vet att där finns de tre alternativ för påfyllning av Comviq som AntonS helt meningslöst och i onödan listade. Jag angav också från början att jag vet att Amigos inte finns längre (via Wifog).

Men visst! Jag använder knappt Comviq (utan Wifog Zero) och har inte tittat så noga på detaljerna i påfyllningarna man kan köpa. Det var just därför jag ställde frågan till andra som kanske var bättre införstådda med detaljerna om någon av de tre möjligheterna till påfyllning gav en påfyllning av saldot på det sätt Amigos Afrika gör/gjorde förr utöver fria samtal.
Det hade som sagt varit jättelätt att bara svara:

Nej, inget av Fastpris, Fastpris Mini eller Surf, som finns idag via Wifog, ger någon påfyllning av saldot.

Men det är förstås roligare – för vissa – att tramsa och trolla än att hjälpsamt och vänligt svara utförligt på det som efterfrågas.
Citera
2019-08-20, 09:55
  #4048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Men det är förstås roligare – för vissa – att tramsa och trolla än att hjälpsamt och vänligt svara utförligt på det som efterfrågas.

I bland känner man igen en del aktörer i olika forum, och det är alltid samma sak, skapa otrevlig stämning och starta pissetävling om alt möjligt, trolla. I vissa fall är det bäst att bara droppa responsen. Utan att gå i detalj, du har det nog bäst med att lämna den pissetävlingen.

Din fråga om ändringen av Wifog / Comviq avtalet var helt relevant och rätt så interessant iom ändringen betyder en signifikant försämring av Wifog som operatör på många sätt, bl.a Tres något bristfälliga täckning i Sverige och inte möjligt att ringa utlandssamtal. Båda brister kunde lösas med att komplettera med Comviq.
Jag är lite förvånat över att detta inte har skapat en något större storm på "Klagomuren".
__________________
Senast redigerad av yalledingo 2019-08-20 kl. 10:17.
Citera
2019-08-20, 19:49
  #4049
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Enorm, otrevlig textvägg bortklippt.

Om du inte kan dra egna slutsatser och läsa innantill, så är det ingen anledning att bli dum.

Du har fått korrekt svar av flera skribenter. Att du inte förstår svaren kan väl knappast vara alla andras fel.

Antons skrev tidigt i din tjafsdel att denna tråd:

Dessa går att fylla på:

Fastpris
Fastpris Mini
Surf


I stort sett alla andra människor förstår då att de som INTE står där, finns då inte längre.
Citera
2019-08-20, 19:53
  #4050
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Din fråga om ändringen av Wifog / Comviq avtalet var helt relevant och rätt så interessant iom ändringen betyder en signifikant försämring av Wifog som operatör på många sätt, bl.a Tres något bristfälliga täckning i Sverige och inte möjligt att ringa utlandssamtal. Båda brister kunde lösas med att komplettera med Comviq.
Jag är lite förvånat över att detta inte har skapat en något större storm på "Klagomuren".

Wifoggare är en mycket tålig art och sväljer alla försämringar med ett leende och eventuellt ett försvartal. Det har du säkert sett i Wifog-grupperna på Facebook.
Citera
2019-08-21, 06:35
  #4051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Jag är rädd för att Grisbrottare inte förstår att det är honom du syftar på, och kommer att fortsätta i samma stil ändå. Kolla hans tidigare inlägg i trådarna här, så ser du.
Att göra en evaluering av vad Grisbrottaren förstår eller ej är inte något jag vill ge mig på, dock förstår jag hans fråga till 100%.
Comviq har en djungel av regler och definitioner av deras paket som alla är olika och i det närmaste omöjlig att förstå innebörden av innan man själv har testat dom. På Wifogs påfyllningssida finns mycket sparsamt med info så det är inte heller till någon hjälp.
Jag köpte själv fyra helt fel paket för mitt användarmönster (flera tusen poäng i avloppet) innan jag landade på att Amigos Afrika var det jag skulle köpa, (enbart för att ringa utlandssamtal).

Att presentera en lista på tre Comviq paket som finns kvar att köpa för Wifog poäng ger inget svar på Grisbrottarens fråga alls. Ej heller någon grund att skapa en otrevlig atmosfär (min uppfattning) kring en helt legitim fråga.
Citera
2019-08-21, 09:08
  #4052
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Att göra en evaluering av vad Grisbrottaren förstår eller ej är inte något jag vill ge mig på, dock förstår jag hans fråga till 100%.
Comviq har en djungel av regler och definitioner av deras paket som alla är olika och i det närmaste omöjlig att förstå innebörden av innan man själv har testat dom. På Wifogs påfyllningssida finns mycket sparsamt med info så det är inte heller till någon hjälp.
Jag köpte själv fyra helt fel paket för mitt användarmönster (flera tusen poäng i avloppet) innan jag landade på att Amigos Afrika var det jag skulle köpa, (enbart för att ringa utlandssamtal).

Att presentera en lista på tre Comviq paket som finns kvar att köpa för Wifog poäng ger inget svar på Grisbrottarens fråga alls. Ej heller någon grund att skapa en otrevlig atmosfär (min uppfattning) kring en helt legitim fråga.

Men detta handlar ju om Comviqs påfyllningar. Då tittar man på Comviqs hemsida för att se vad Comviqs påfyllningar innebär. Annat verkar korkat. Vad Wifog skriver eller inte skriver på sin hemsida är mindre intressant när det gäller Comviq. Antons svar var fullt tillräckligt för att kunna ta reda på hur det ligger till.
Citera
2019-08-21, 18:13
  #4053
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Att göra en evaluering av vad Grisbrottaren förstår eller ej är inte något jag vill ge mig på, dock förstår jag hans fråga till 100%.
Comviq har en djungel av regler och definitioner av deras paket som alla är olika och i det närmaste omöjlig att förstå innebörden av innan man själv har testat dom. På Wifogs påfyllningssida finns mycket sparsamt med info så det är inte heller till någon hjälp.
Jag köpte själv fyra helt fel paket för mitt användarmönster (flera tusen poäng i avloppet) innan jag landade på att Amigos Afrika var det jag skulle köpa, (enbart för att ringa utlandssamtal).

Att presentera en lista på tre Comviq paket som finns kvar att köpa för Wifog poäng ger inget svar på Grisbrottarens fråga alls. Ej heller någon grund att skapa en otrevlig atmosfär (min uppfattning) kring en helt legitim fråga.

Fast vill man veta mer om Comviqs olika paket/kontantkort, så känns det som ett ganska naturligt steg att man i första hand kollar på Comviqs hemsida (istället för på Wifogs hemsida). Om man inte får de svaren som man söker efter, eller om man fortfarande har olika frågor och funderingar så borde man väl kontakta Comviq kundtjänst? Som Wifog skriver på sin hemsida när man vill tanka Comviq:

Citat:
Om du behöver hjälp med din tankning eller betalning är du välkommen att höra av dig till vår support. Om du har frågor om Comviqs telefonitjänst tar du istället kontakt med Comviq.

Själv tycker jag inte att Comvigs kontantkort är rena rama djungeln, näst omöjlig att förstå och att man i princip behöver ladda sitt kontantkort med något alternativ för att förstå hur det fungerar. Tycker själv att det är rätt lätt att välja rätt, beroende på ens behov och önskemål. Om man vill ringa utomlands och till några specifika länder. Eller om man vill ta med sig telefonen utomlands och både kunna ringa, smsa och surfa. Eller om man bara vill ha mycket surf på hemmaplan. Eller vad man nu har för behov/önskemål.

Själv får jag intrycket av att Grisbrottaren dels inte har kollat information på Comviqs hemsida, och dels formulerade sin fråga lite 'fel', så att folk missförstod frågan.
Citera
2019-08-21, 21:17
  #4054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Fast vill man veta mer om Comviqs olika paket/kontantkort, så känns det som ett ganska naturligt steg att man i första hand kollar på Comviqs hemsida (istället för på Wifogs hemsida). Om man inte får de svaren som man söker efter, eller om man fortfarande har olika frågor och funderingar så borde man väl kontakta Comviq kundtjänst? Som Wifog skriver på sin hemsida när man vill tanka Comviq:

Själv tycker jag inte att Comvigs kontantkort är rena rama djungeln, näst omöjlig att förstå och att man i princip behöver ladda sitt kontantkort med något alternativ för att förstå hur det fungerar. Tycker själv att det är rätt lätt att välja rätt, beroende på ens behov och önskemål. Om man vill ringa utomlands och till några specifika länder. Eller om man vill ta med sig telefonen utomlands och både kunna ringa, smsa och surfa. Eller om man bara vill ha mycket surf på hemmaplan. Eller vad man nu har för behov/önskemål.

Själv får jag intrycket av att Grisbrottaren dels inte har kollat information på Comviqs hemsida, och dels formulerade sin fråga lite 'fel', så att folk missförstod frågan.

Om man tar en titt i Tele2/Comviq-tråden på Swedroid, eller Comviqs hemsida på facebook, vill man upptäcka att inte riktigt alla håller med om den saken, vara sig förståelsen av vad Comviq menar med sina regler eller hjälpen man får av deras kundtjänst.
Det har också varit många funderingar i Wifog gruppen om vad de olika paketen innebär.

En liten kuriositet, bara det att kalla ett paket "Amigos Afrika" när det inte alls har något specifikt med Afrika att göra, är väl lite...??

Sen är det väl inte att betrakta som något grovt brott om man försöker få utrett sin fråga här i tråden? Det är väl det ett forum är till för i stor grad?
__________________
Senast redigerad av yalledingo 2019-08-21 kl. 21:32.
Citera
2019-08-22, 01:00
  #4055
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Om man tar en titt i Tele2/Comviq-tråden på Swedroid, eller Comviqs hemsida på facebook, vill man upptäcka att inte riktigt alla håller med om den saken, vara sig förståelsen av vad Comviq menar med sina regler eller hjälpen man får av deras kundtjänst.
Det har också varit många funderingar i Wifog gruppen om vad de olika paketen innebär.

En liten kuriositet, bara det att kalla ett paket "Amigos Afrika" när det inte alls har något specifikt med Afrika att göra, är väl lite...??

Sen är det väl inte att betrakta som något grovt brott om man försöker få utrett sin fråga här i tråden? Det är väl det ett forum är till för i stor grad?

Swedroid kände jag inte ens till, jag hänger uppenbarligen inte där. Och även om jag har kontaktat Comviqs kundtjänst ett par gånger, så har jag inte skrivit något på deras Facebooksida. Eller haft någon anledning att kolla vad andra har skrivit där. Någon Wifog-grupp är jag inte medlem i. Så uppenbarligen har jag missat andras kommentarer och erfarenheter. Jag talade bara från egen erfarenhet, att den informationen som finns på Comviqs hemsida är lätt att hitta och förstå. Samtidigt som jag inte förstår varför man inte går till Comviqs hemsida om man vill veta mer om de olika kontantkorten. Istället för att råka ladda fel typ av kontantkort (oavsett om det sker via Wifog eller inte), eller om man har funderingar kring saldo (som någon hade).

Jag har inte ens påstått att det är ett brott att fråga om hjälp här. Det enda som jhag egentligen anmärkte på, det var att en viss flashbackare kanske formulerade sig otydligt eftersom somliga verkade missförstå frågan, och därför blev det en del svar som inte besvarade frågan. Men det betyder inte att det var fel att ställa frågor om Comviq och de påfyllningar som Wifog erbjuder.
Citera
2019-08-22, 08:30
  #4056
Medlem
Rekas avatar
Någon som har kontaktuppgifter till Wifog? Har testat chatten, men får ingen respons där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback