Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Av allt jag läst om Flashback ...
Flashback, såsom
utgivare, vore ansvarigt
under svensk domän på ett sätt som skulle innebära hot om nedstängning vid kontroverser (se wikin). Om Flashback stängs ned i dag så handlar det om att GoDaddy försöker godhetssignalera inför Soros, inte om att den amerikanska staten ingriper. I USA är det nämligen staten som beskyddar medborgerliga rättigheter medan etablissemanget i näringslivet och politiken gör allt för att tysta dissidenter.
Citat:
... de mänskliga rättigheterna, vilka hålls högt i Sverige.
MR är en kulturmarxistisk schibbolet som tyvärr "befruktat" liberalers tankevärld. Jag betackar mig.
Citat:
Absolut kan man bryta det nuvarande paradigmet om viljan finns.
Hur är det möjligt för dissidenter att övertyga väljare när de utesluts från den offentliga debatten, svartmålas i massmedier och samtidigt utsätts för hot i privatlivet? Du vet att den ekvationen inte går ihop, men ändå envisas du med att upprepa detta argument som om det gällde nöjda konsumenter.
Citat:
Svenskar trivs vanligen bra i Sverige och ger politikerna godkänt.
Premissen för detta påstående vilar på antagandet att svenska folket har fått tillbörlig information och att de kan rösta i enlighet med sin politiska vilja, men du har redan medgett att väljarna kontinuerligt manipulerats av etablissemanget. Med andra ord ljuger du för att återigen rättfärdiga ett system som är illegitimt i förhållande till dina egna premisser.
Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Vi bör globalt sett ligga i topp när det gäller yttrandefrihet. Vi kan ostraffat säga och skriva det mesta. Sedan att man kan bli opopulär är en annan sak.
Nu slingrar du dig igen. Frågan gäller inte huruvida det skrivna är "populärt", utan att det pågår en internationell insats -- ledd av Koch-Soros-ADL -- för att tysta kritiker online. De rör sig dessutom utanför lagens ramar och vänder sig direkt till företag med implicita hot om massmedial svartmålning. Men jag antar att även dessa Stasimetoder är "legitima" ur ditt perspektiv, vidriga människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Har inte invandring varit reglerad i lagen från 1960 och framåt??
Om ja, så hur kan då folk ha "förts bakom ljuset"?
Har folket varit förhindrade att läsa lagtexten?
Detta skall ju vara ett "Faktum" så det borde vara lätt att visa giltigheten. (Med matematisk noggrannhet).
Det var Tino Sanandaji som först påpekade att svenska folket har förts bakom ljuset i invandrarfrågan, vilket min meningsmotståndare medgav ovan, så jag återanvände tropen med just Sanandaji i åtanke. Han erfor då samma typ av drev som nu är riktat mot Arpi.
Det hör nämligen till saken att massinvandringen drevs igenom mot bakgrund av kulturmarxisten David Schwarz artikelserie på DN under 1960-talet, vilken slutligen kröntes av Invandrarutredningen 1968. Vad som skedde sedan, efter implementeringen av
de nya riktlinjerna 1975, är allmänt känt som
det mångkulturella ögonblicket.