2019-06-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jämfört med vilket land då, typ Kina eller? Yttrandefriheten är betydligt starkare i USA än i Sverige, även om libtardsen i USA försöker luckra upp den.
Vi bör globalt sett ligga i topp när det gäller yttrandefrihet. Vi kan ostraffat säga och skriva det mesta. Sedan att man kan bli opopulär är en annan sak.
Citera
2019-06-25, 00:43
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flashback_Forum
Mm, etablissemangets knähundar (enligt Diazeugma) jobbar hårt med tunga frågor som TV-avkodare.
Sedan får man komma ihåg att etablissemangets knähundar inte bara tar sig an TV-avkodare på Flashback.
T ex anställda på FOA som skrev i KOM (föregångare till NEWS) åtalades för att prata om att en murvel antagligen var spion.
Och även sådan rebelliska instanser som Aftonbladet som tvingades stänga ned sitt diskussionsforum.
Citera
2019-06-25, 00:51
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Nu ljuger du igen. Tillåt mig demonstrera skillnaden mellan ett faktabaserat påstående och en åsikt:
...
Faktum: Etablissemanget har fört folket bakom ljuset och drivit igenom massinvandring sedan det sena 1960-talet. (Se David Schwarz, Invandrarutredningen 1968.)
Åsikt: "För all del har invandringen smugits på Sverige, men på något sätt har det hela ändå fungerat."
Har inte invandring varit reglerad i lagen från 1960 och framåt??

Om ja, så hur kan då folk ha "förts bakom ljuset"?
Har folket varit förhindrade att läsa lagtexten?

Detta skall ju vara ett "Faktum" så det borde vara lätt att visa giltigheten. (Med matematisk noggrannhet).
Citera
2019-06-25, 01:02
Medlem
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb

Detta skall ju vara ett "Faktum" så det borde vara lätt att visa giltigheten. (Med matematisk noggrannhet).

Man kan ha en reglerad invandring som tillåter bara två miljarder människor per dag att invandra till Sverige. Det är mycket, men invandringen är ändå reglerad. Sen behöver man inte aktivt ljuga för en ointresserad befolkning heller: man låter bara bli att upplysa dem. Om "föra bakom ljuset" då är rätt idiom att använda sig av kan man diskutera, men det är i alla fall inte så att makthavarna bjudit upp till diskussion för att problematisera den mångkultur de ville införa, utan de har bara kört på eftersom det är så jädrans bra.
Citera
2019-06-25, 14:17
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Vi bör globalt sett ligga i topp när det gäller yttrandefrihet. Vi kan ostraffat säga och skriva det mesta. Sedan att man kan bli opopulär är en annan sak.

Du låter som en tvättäkta såssezombie. Helt oförmögen till annat än att sjunga systemets och etablissemangets lov. Men yttrandefrihet är en binär historia. Endera har men det eller också inte. Sverige har det inte till följd av gummiparagrafen hmf som judelobbyn förde in. USA har det däremot genom sin konstitution.
Citera
2019-06-25, 18:57
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Av allt jag läst om Flashback ...
Flashback, såsom utgivare, vore ansvarigt under svensk domän på ett sätt som skulle innebära hot om nedstängning vid kontroverser (se wikin). Om Flashback stängs ned i dag så handlar det om att GoDaddy försöker godhetssignalera inför Soros, inte om att den amerikanska staten ingriper. I USA är det nämligen staten som beskyddar medborgerliga rättigheter medan etablissemanget i näringslivet och politiken gör allt för att tysta dissidenter.

Citat:
... de mänskliga rättigheterna, vilka hålls högt i Sverige.
MR är en kulturmarxistisk schibbolet som tyvärr "befruktat" liberalers tankevärld. Jag betackar mig.

Citat:
Absolut kan man bryta det nuvarande paradigmet om viljan finns.
Hur är det möjligt för dissidenter att övertyga väljare när de utesluts från den offentliga debatten, svartmålas i massmedier och samtidigt utsätts för hot i privatlivet? Du vet att den ekvationen inte går ihop, men ändå envisas du med att upprepa detta argument som om det gällde nöjda konsumenter.

Citat:
Svenskar trivs vanligen bra i Sverige och ger politikerna godkänt.
Premissen för detta påstående vilar på antagandet att svenska folket har fått tillbörlig information och att de kan rösta i enlighet med sin politiska vilja, men du har redan medgett att väljarna kontinuerligt manipulerats av etablissemanget. Med andra ord ljuger du för att återigen rättfärdiga ett system som är illegitimt i förhållande till dina egna premisser.

Citat:
Nu slingrar du dig igen. Frågan gäller inte huruvida det skrivna är "populärt", utan att det pågår en internationell insats -- ledd av Koch-Soros-ADL -- för att tysta kritiker online. De rör sig dessutom utanför lagens ramar och vänder sig direkt till företag med implicita hot om massmedial svartmålning. Men jag antar att även dessa Stasimetoder är "legitima" ur ditt perspektiv, vidriga människa.

Citat:

Det var Tino Sanandaji som först påpekade att svenska folket har förts bakom ljuset i invandrarfrågan, vilket min meningsmotståndare medgav ovan, så jag återanvände tropen med just Sanandaji i åtanke. Han erfor då samma typ av drev som nu är riktat mot Arpi.

Det hör nämligen till saken att massinvandringen drevs igenom mot bakgrund av kulturmarxisten David Schwarz artikelserie på DN under 1960-talet, vilken slutligen kröntes av Invandrarutredningen 1968. Vad som skedde sedan, efter implementeringen av de nya riktlinjerna 1975, är allmänt känt som det mångkulturella ögonblicket.
Senast redigerad av Diazeugma 2019-06-25 kl. 19:04.
Citera
2019-06-25, 20:42
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Man kan ha en reglerad invandring som tillåter bara två miljarder människor per dag att invandra till Sverige. Det är mycket, men invandringen är ändå reglerad. Sen behöver man inte aktivt ljuga för en ointresserad befolkning heller: man låter bara bli att upplysa dem. Om "föra bakom ljuset" då är rätt idiom att använda sig av kan man diskutera, men det är i alla fall inte så att makthavarna bjudit upp till diskussion för att problematisera den mångkultur de ville införa, utan de har bara kört på eftersom det är så jädrans bra.
Om det nu är reglerat som du skriver så är det definitivt så att detta är kommunicerat till folket. Och det går inte att säga att folket är förlett på något sätt.

Att man låter bli att upplysa stämmer inte heller. Inför EU-valet var det mycket diskussioner. Och EU-medlemskap innebar stor påverkan på rörelsefrihet inom EU.

Sedan har jag problem med flumbegrepp som "mångkultur", som verkar kunna betyda lite vad som helst. Jag skulle föredra om du kunde uttrycka dig mer specifik, och helst mätbart/avgörbart om det är möjligt.

Att vi lyssnar på musik från andra kulturer så som jazz, blues, rock hör inte jag att det skulle vara något problem med. (Undantaget den äldre generationen när ungdomarna hade "fel" smak). Inte heller att vi ser på filmer från andra kulturer. Eller att det finns restauranger som serverar mat från andra kulturer.
Just att det finns restauranger (t ex i food courts i köpcenter) med olika maträtter hör jag inte skulle vara ett problem. Så den typen av mångkultur verkar synnerligen accepterad.
Troligen är det inte det du menar, så därför vore det önskvärt att du är tydligare.

Jag undrar också vilken lagstiftning som det är du är irriterad över?
Om du kan lista lagarna och peka ut felen så skulle det underlätta mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Det var Tino Sanandaji som först påpekade att svenska folket har förts bakom ljuset i invandrarfrågan, vilket min meningsmotståndare medgav ovan, så jag återanvände tropen med just Sanandaji i åtanke. Han erfor då samma typ av drev som nu är riktat mot Arpi.

Det hör nämligen till saken att massinvandringen drevs igenom mot bakgrund av kulturmarxisten David Schwarz artikelserie på DN under 1960-talet, vilken slutligen kröntes av Invandrarutredningen 1968. Vad som skedde sedan, efter implementeringen av de nya riktlinjerna 1975, är allmänt känt som det mångkulturella ögonblicket.
Men då kan väl du och din meningsmotståndare hjälpas åt och berätta hur folket förts bakom ljuset. Och ta gärna nyliberalen Tino till hjälp.

1968 fick (S) egen majoritet. Dvs över 50%. Folket hade stor förtroende för dom.
Länken ang 1975 innehöll lag ändring om att man kunde få tolk om man inte förstod svenska och skulle vittna i rätten. Jag har lite svårt att se katastrofen med det.

Jag gjorde en sökning på det mångkulturella ögonblicket och fick en träff. Då är det definitivt inte allmänt känt.
Citera
2019-06-25, 22:18
Citat:
Om det nu är reglerat som du skriver så är det definitivt så att detta är kommunicerat till folket. Och det går inte att säga att folket är förlett på något sätt.

Att man låter bli att upplysa stämmer inte heller. Inför EU-valet var det mycket diskussioner. Och EU-medlemskap innebar stor påverkan på rörelsefrihet inom EU.

Sedan har jag problem med flumbegrepp som "mångkultur", som verkar kunna betyda lite vad som helst. Jag skulle föredra om du kunde uttrycka dig mer specifik, och helst mätbart/avgörbart om det är möjligt.

Att vi lyssnar på musik från andra kulturer så som jazz, blues, rock hör inte jag att det skulle vara något problem med. (Undantaget den äldre generationen när ungdomarna hade "fel" smak). Inte heller att vi ser på filmer från andra kulturer. Eller att det finns restauranger som serverar mat från andra kulturer.
Just att det finns restauranger (t ex i food courts i köpcenter) med olika maträtter hör jag inte skulle vara ett problem. Så den typen av mångkultur verkar synnerligen accepterad.
Troligen är det inte det du menar, så därför vore det önskvärt att du är tydligare.

Jag undrar också vilken lagstiftning som det är du är irriterad över?
Om du kan lista lagarna och peka ut felen så skulle det underlätta mycket.

Men då kan väl du och din meningsmotståndare hjälpas åt och berätta hur folket förts bakom ljuset. Och ta gärna nyliberalen Tino till hjälp.

1968 fick (S) egen majoritet. Dvs över 50%. Folket hade stor förtroende för dom.
Länken ang 1975 innehöll lag ändring om att man kunde få tolk om man inte förstod svenska och skulle vittna i rätten. Jag har lite svårt att se katastrofen med det.

Jag gjorde en sökning på det mångkulturella ögonblicket och fick en träff. Då är det definitivt inte allmänt känt.

Du har svårt att se hur det kan bli en katastrof när miljontals människor med helt olika kulturer än den svenska strömmar in i landet?

Citat:
Regeringens proposition nr 26 år 1975 Prop. 1975: 26

Nr 26

Regeringens proposition om riktlinjer för invandrar- och minoritets- politiken rn. m.;

beslutad den 27 februari 1975

Regeringen föreslår riksdagen att antaga de förslag som har upptagits i bifogade utdrag av regeringsprotokoll.

På regeringens vägnar OLOF PALME ANNA-GRETA LEIJ ON

Propositionens huvudsakliga innehåll
I propositionen föreslås vissa övergripande mål och riktlinjer för den framtida invandrar- och minoritetspolitiken. Vidare föreslås konkreta åtgärder på skilda samhällsområden samt vissa ändringar i statens in- vandrarverks organisation.

Invandrar- och minoritetspolitiken bör präglas av en strävan att skapa jämlikhet mellan invandrare och svenskar. Invandrarna och minorite- terna bör ges möjlighet att välja i vilken mån de vill gå upp i en svensk kulturell identitet eller bibehålla och utveckla den ursprungliga identi- teten. Politiken bör även inriktas på att skapa samverkan mellan svens- kar och invandrare för att öka solidariteten mellan dem liksom möjlig- heterna för invandrarna och minoriteterna att påverka beslut som rör deras egen situation.

Invandrar- och minoritetsorganisationer, som är att anse som riks- organisationer, föreslås få statsbidrag för sin verksamhet. Vidare föreslås att statsbidrag bör kunna utgå till invandrar- och minoritetsorganisatio- ner, trossamfund och svenska organisationer för avgränsade projekt, som främjar invandrarnas sociala och kultureHa situation. Kommuner före- slås kunna få bidrag till projektverksamhet av försökskaraktär. För dessa ändamål föreslås invandrarverket disponera väsentligt ökade medel.

Enligt propositionen bör samhällsinformationen till invandrarna och informationen till allmänheten i invandrarpolitiska frågor förbättras och

Sida 2
Original
Prop. 1975: 26 . . .;

utvidgas. Mot denna bakgrund föreslås att invandrarverket får betydligt ökade resurser för informationsinsatser.

Eftersom de olika förslagen ställer ökade krav på invandrarverket föreslås att verket tillförs personalförstärkning för främst samordnings- och informationsuppgifter.

Slutligen föreslås i propositionen att regeringen bemyndigas meddela föreskrifter om auktorisation och godkännande av översättare och tolkar.

Så lyder hela propositionen, och det är ju bara att se dig omkring i dagens Sverige så kan du se hur väl det har fungerat.

Och med tanke på ditt inlägg så måste jag väl hjälpa dig sätta in allt detta i rätt kontext: Skattefinansierad invandring (främst asylinvandring).
Senast redigerad av countolaf 2019-06-25 kl. 22:20.
Citera
2019-06-26, 07:44
Bannlyst
Citat:

Över 400 fällda för brott mot HMF 2018. Näthatsgruppen och Juridikfronten är två stycken skattefinansierade privatiserade åsiktspoliser som letar efter saker svenskar skrivit som man kan väcka åtal för. Svensk polis är behjälplig i arresteringarna.

Straffen är ganska höga. 60 dagsböter tex, är två månadslöner det. Hävdar du att negrer har lägre IQ än vita, och det stämmer, räcker det för fällande dom.
Citera
2019-06-26, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Över 400 fällda för brott mot HMF 2018. Näthatsgruppen och Juridikfronten är två stycken skattefinansierade privatiserade åsiktspoliser som letar efter saker svenskar skrivit som man kan väcka åtal för. Svensk polis är behjälplig i arresteringarna.

Straffen är ganska höga. 60 dagsböter tex, är två månadslöner det. Hävdar du att negrer har lägre IQ än vita, och det stämmer, räcker det för fällande dom.
Mycket av det där är väl sånt som går att överklaga. Tingsrätter verkar inte ha någon större kompetens i hets mot folkgrupp-fall. Hos högre ort finns en mer tolerant inställning till yttrandefrihet.

Att påtala IQ-skillnader mellan raser kan inte vara HMF om det görs på ett neutralt sätt som inte går ut på att hetsa eller missakta.
Citera
2019-06-26, 10:55
Bannlyst
Citat:
Mycket av det där är väl sånt som går att överklaga. Tingsrätter verkar inte ha någon större kompetens i hets mot folkgrupp-fall. Hos högre ort finns en mer tolerant inställning till yttrandefrihet.

Att påtala IQ-skillnader mellan raser kan inte vara HMF om det görs på ett neutralt sätt som inte går ut på att hetsa eller missakta.

Jovars, överklaga går ju. Och om du förlorar, vad kostar inte det?

Du är helt och hållet naiv å det sista. Sanningen spelar ingen roll. Kan någon bli kränkt över att du står för vad som är sant är det helt irrelevant å det rättsliga. Du blir fälld för hets.

Bara att HMF finns har lett till ökad tystnad. Sverige är en diktatur. Eftersom folk inte vet hur lite som krävs håller de käften om invandring helt och hållet.
Senast redigerad av Mertillen 2019-06-26 kl. 11:11.
Citera
2019-06-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Bara att HMF finns har lett till ökad tystnad. Sverige är en diktatur. Eftersom folk inte vet hur lite som krävs håller de käften om invandring helt och hållet.
Nej, HMF handlar om grovt missaktande eller hetsande budskap som framförs till en större publik. I privata sammanhang är allt tillåtet. Att folk ändå inte kritiserar invandringen mer beror på likgiltighet eller nöjdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in