2019-06-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
På morgonen i dag på väg till jobbet kl 05/45 kommer körande och en bit framför mig ligger en Lance Armstrong mitt i vägen fast det finns en cykelbana en meter till höger, framme vid rödlyse, vägkorsning lägger han sig till vänster, tror att galningen ska till vänster, så jag kör rakt fram då kastar han sig över till höger och svänger förbi mig framför bilen jag måste tvärbromsa, han blev så arg börjar skrika och gapa att han har företräde, man kan ju börja undra om cyklister tror att dom är osårbara, allt är miljöpartiets fel som införde lagen att dom får cykla på vägen om det är 50 väg även om det finns cykelbanor, helt galet enligt min mening, varför bygger vi cykelbanor för miljoner för att hålla cyklister borta från bilvägarna, om dom ändå inte använder dom, från det ena till det andra, det är ju cyklisten som blir skadad hur mycket rätt han än har. Så alla som cyklar, nästa gång kanske jag inte bromsar.

Du bör sluta köra bil, du är inte lämplig som förare, åk taxi eller buss.
Citera
2019-06-25, 13:45
Medlem
Vill minnas att jag hade en liknande åsikt om dessa löjeväckande Spandexfjollor
vi skattebetalare gemensamt bekostat fina breda cykelbanor åt otyget att umgås på.
För den åsikten fick jag en varning som grädde på moset!

Undrar vad som skulle hända om bilister började köra på cykelbanor?
Senast redigerad av Tomten-abdullah 2019-06-25 kl. 13:52.
Citera
2019-06-25, 13:52
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AesopRock
Vi normalbegåvade människor slutade cykla runt 13-14 års åldern, sen började man köra moppe därefter bil.

Vill dom vistas ute i trafiken med sina leksaker, så får dom väl göra det, jag lämnar ALDRIG företräde åt tramset, oavsett situation.

Medan de överbegåvade gick tillbaka till cykeln.
Citera
2019-06-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du bör sluta köra bil, du är inte lämplig som förare, åk taxi eller buss.

Problemet med många cyklister är att de inte har trafikvett. Eftersom många (stor)stadsbor inte har körkort har de heller ingen kunskap om hur man skall uppföra sig i trafiken. Men likväl har de paradoxalt nog alla rättigheter att röra sig i trafiken med ett fordon(cykel).
Till kaoset skall tillföras dessa Tour de France-idioter som inte vill trängas på cykelbanorna med virriga "vanliga" cyklister utan kör på gatorna och stoppar upp trafiken. Sen har vi gångtrafikanter som vinglar omkring och kollar mobilen utan att ha koll om de är på gång eller cykelbanana. de går gärna även över gatan utan att se sig för. Låt oss toppa detta med bilförare, oftast taxiförare, som kör som idioter och anser sig äga stan. Busarna går oftats hyffsat. Störst går först!
Så, då har vi nog täkt hela kaoset en vänlig dag i Stockholm.
Citera
2019-06-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Problemet med många cyklister är att de inte har trafikvett. Eftersom många (stor)stadsbor inte har körkort har de heller ingen kunskap om hur man skall uppföra sig i trafiken. Men likväl har de paradoxalt nog alla rättigheter att röra sig i trafiken med ett fordon(cykel).
Till kaoset skall tillföras dessa Tour de France-idioter som inte vill trängas på cykelbanorna med virriga "vanliga" cyklister utan kör på gatorna och stoppar upp trafiken. Sen har vi gångtrafikanter som vinglar omkring och kollar mobilen utan att ha koll om de är på gång eller cykelbanana. de går gärna även över gatan utan att se sig för. Låt oss toppa detta med bilförare, oftast taxiförare, som kör som idioter och anser sig äga stan. Busarna går oftats hyffsat. Störst går först!
Så, då har vi nog täkt hela kaoset en vänlig dag i Stockholm.

Men vännen om du inte kan hantera trafikmiljön ska du inte köra bil.
Citera
2019-06-25, 14:10
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Jag? Vänstermänniska? Hade du sett min bil hade du satt både afghan-saggen och sojamjölken i halsen ditt lilla larviga skräp 🤣

Googla Chevrolet Silverado 2500HD 2017, Svälj saggen och sojan innan du googlar nu.

Bra, trodde du var en vänsterhycklare så var tvungen att dubbelkolla.

Vad är det där för något om inte leksak? Ägare själv av såna där fordon erkänner ju att det är deras leksaker. Var en man nu och ta fram cykeln så du växer på dig volym på benen istället för egot. Då slipper du hävda dig mot stackars cyklister och kalla dem förståndshandikappade.
Citera
2019-06-25, 14:12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
På morgonen i dag på väg till jobbet kl 05/45 kommer körande och en bit framför mig ligger en Lance Armstrong mitt i vägen fast det finns en cykelbana en meter till höger, framme vid rödlyse, vägkorsning lägger han sig till vänster, tror att galningen ska till vänster, så jag kör rakt fram då kastar han sig över till höger och svänger förbi mig framför bilen jag måste tvärbromsa, han blev så arg börjar skrika och gapa att han har företräde, man kan ju börja undra om cyklister tror att dom är osårbara, allt är miljöpartiets fel som införde lagen att dom får cykla på vägen om det är 50 väg även om det finns cykelbanor, helt galet enligt min mening, varför bygger vi cykelbanor för miljoner för att hålla cyklister borta från bilvägarna, om dom ändå inte använder dom, från det ena till det andra, det är ju cyklisten som blir skadad hur mycket rätt han än har. Så alla som cyklar, nästa gång kanske jag inte bromsar.
Cyklister har alltid fått använda bilvägen även om det finns cykelbana bredvid om det kunde motiveras med färdmålets läge, t ex att det är en kortare väg eller så. Det nya är att man inte behöver någon förklaring alls för att nyttja bilvägen där det är upp till 50 km/h hastighetsbegränsning medan den gamla motivationen krävs om det är högre gräns än så.

För min del har jag på vissa sträckor gjort så i "alla år" då cykelbanan i fråga är totalt djävla värdelös, full av gupp, skymda utfarter där klumpedunsar kör ut utan att se sig för varför jag på den aktuella sträckan bedömer att bilvägen är både bekvämare och säkrare trots att jag då får samsas med bilarna.

Sedan ska man såklart inte cykla som en idiot, det ska man aldrig.
Senast redigerad av skunkjobb 2019-06-25 kl. 14:15.
Citera
2019-06-25, 14:37
Medlem
Citat:

Många cyklister lider av nedsatt eller obefintlig självbevarelsedrift.

En av trafikens grundregler säger att man inte onödigtvis får hindra eller störa annan trafik.
Att blockera din framfart vid trafikljuset är väl just det? Det måste vara extremt få trafikljus som inte en cyklist kan ställa sig så långt till höger att en eller ett par bilar hinner om innan cyklisten behöver vingla ut i körbanan och utföra den vanliga blockeringen.

Problemen är dessa förbannade idioter utan självbevarelsedrift som dessutom har fel!
Man cyklar rakt ut på vägar där cykelbanan korsar vägen och förväntar sig att bilister stannar.
Man cyklar i bredd i körbanan trots där finns en nyasflaterad vägren på 2 METER (eller för all del en jättefin cykelbana), bara för att jävlas och man "har rätten på sin sida" att visa lite jävla hänsyn existerar inte.

Far fram som fan själv på G/C-banor bland gamla, hundar och barn.
Far fram som fan själv på gångbanor.

Självklart finns det idioter i/på alla typer av fordon. Men cyklister sticker ut väldigt mycket.

Det blir såhär med mp. Ta dessa satans busshållsplatser man bygger där bussfan ska stanna mitt i vägen. Vad är miljövinsten med att det ska stå en rad fordon på tomgång bakom bussen?

Allt går ut på att göra det eländigare att köra bil.

Glöm aldrig att så fort en cyklist cyklar ut där den inte har företräde så tuta ihärdigt!!
Lika med fotgängare som trampar ut där det inte är övergångsställen. Stanna som absolut sista utväg!
Sänk farten och håll foten på bromsen så du är beredd. Men stanna ALDRIG om du inte har väjningsplikt.

Många har börjat stanna överallt för gående/cyklister. Vad handlar det om? Är folk i allmännhet förståndshandikappade?

Man får inte onödigtvis hindra eller störa annan trafik..!!
Citera
2019-06-25, 14:41
Medlem
Beethovanias avatar
Jag har egentligen inte mycket att säga om trådstarten. Men det bör givetvis göras något åt ofoget cyklister, det är sjukt att det inte finns några krav alls för att få framföra en cykel bland andra bilar och människor. En lösning kanske vore att införa körkort även till cykel, speciellt när det finns så många idioter som inte vet hur man beter sig, eller som vill ha alla rättigheter som gäller för både fordon och fotgängare men som inte tar på sig någon av skyldigheterna. Det blir löjligt när cyklister tycker det är okej att blockera upp trafiken helt, samtidigt som de tycker det är självklart att bilar ska stanna om de helt plötsligt kör över ett övergångsställe.

Och jag vet att det finns många idioter i bilarna också, men där kan man iallafall i teorin dra in körkortet.

Sedan är förslaget att de ska få åka på vanliga vägar även när de finns cykelvägar, fullständig idioti, måste varit en riktigt dum jävel som kom med den idéen.
Citera
2019-06-25, 14:58
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Vi normalbegåvade människor slutade cykla runt 13-14 års åldern, sen började man köra moppe därefter bil.

Vill dom vistas ute i trafiken med sina leksaker, så får dom väl göra det, jag lämnar ALDRIG företräde åt tramset, oavsett situation.

Jag vet inte hur många gubbmagar jag ser klafsa ur sina bilar varje dag, chipstuttar och fingrar som prinskorvar.

Jättebebisar i bilar. Skulle det vara mer moget än en cyklist?
Citera
2019-06-25, 15:00
Medlem
”... nästa gång kanske jag inte bromsar”, var det allt du hade att säga? Extremt känsligt att starta en tråd p.g.a en sådan här trafikhändelse. Troligen kör du inte bil ofta eller så bor du i en håla.

Vad är det med vissa användare här på Flashback som vill få det att verka som att de kör över cyklister på daglig basis? Pinsamt.
Citera
2019-06-25, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Jag vet inte hur många gubbmagar jag ser klafsa ur sina bilar varje dag, chipstuttar och fingrar som prinskorvar.

Jättebebisar i bilar. Skulle det vara mer moget än en cyklist?

Absolut, cyklister tillhör trafikens absoluta bottenskrap. Till och med mopedister på 15 år har fordon som kräver mer ansvar/färdighet.

Sen vet jag inte hur alla män i bilar ser ut, jag är inte fikus, och kan inte bry mig mindre om andra mäns kroppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in