Citat:
Ursprungligen postat av
dirtsa11
På morgonen i dag på väg till jobbet kl 05/45 kommer körande och en bit framför mig ligger en Lance Armstrong mitt i vägen fast det finns en cykelbana en meter till höger, framme vid rödlyse, vägkorsning lägger han sig till vänster, tror att galningen ska till vänster, så jag kör rakt fram då kastar han sig över till höger och svänger förbi mig framför bilen jag måste tvärbromsa, han blev så arg börjar skrika och gapa att han har företräde, man kan ju börja undra om cyklister tror att dom är osårbara, allt är miljöpartiets fel som införde lagen att dom får cykla på vägen om det är 50 väg även om det finns cykelbanor, helt galet enligt min mening, varför bygger vi cykelbanor för miljoner för att hålla cyklister borta från bilvägarna, om dom ändå inte använder dom, från det ena till det andra, det är ju cyklisten som blir skadad hur mycket rätt han än har. Så alla som cyklar, nästa gång kanske jag inte bromsar.
Många cyklister lider av nedsatt eller obefintlig självbevarelsedrift.
En av trafikens grundregler säger att man inte onödigtvis får hindra eller störa annan trafik.
Att blockera din framfart vid trafikljuset är väl just det? Det måste vara extremt få trafikljus som inte en cyklist kan ställa sig så långt till höger att en eller ett par bilar hinner om innan cyklisten behöver vingla ut i körbanan och utföra den vanliga blockeringen.
Problemen är dessa förbannade idioter utan självbevarelsedrift som dessutom har fel!
Man cyklar rakt ut på vägar där cykelbanan korsar vägen och förväntar sig att bilister stannar.
Man cyklar i bredd i körbanan trots där finns en nyasflaterad vägren på 2 METER (eller för all del en jättefin cykelbana), bara för att jävlas och man "har rätten på sin sida" att visa lite jävla hänsyn existerar inte.
Far fram som fan själv på G/C-banor bland gamla, hundar och barn.
Far fram som fan själv på gångbanor.
Självklart finns det idioter i/på alla typer av fordon. Men cyklister sticker ut väldigt mycket.
Det blir såhär med mp. Ta dessa satans busshållsplatser man bygger där bussfan ska stanna mitt i vägen. Vad är miljövinsten med att det ska stå en rad fordon på tomgång bakom bussen?
Allt går ut på att göra det eländigare att köra bil.
Glöm aldrig att så fort en cyklist cyklar ut där den inte har företräde så tuta ihärdigt!!
Lika med fotgängare som trampar ut där det inte är övergångsställen. Stanna som absolut sista utväg!
Sänk farten och håll foten på bromsen så du är beredd. Men stanna ALDRIG om du inte har väjningsplikt.
Många har börjat stanna överallt för gående/cyklister. Vad handlar det om? Är folk i allmännhet förståndshandikappade?
Man får inte onödigtvis hindra eller störa annan trafik..!!