Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
35,77%
98 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
64,23%
176 röster
2019-06-24, 15:58
Medlem
Lena Sundquist har nämnts tidigare i tråden. Hon är horribel, minst sagt.

"Men det är ju mål" med en trött, falsk röst i ett avgörande skede av en match i dam-VM. Holmgren är mer exalterad över inkast än vad Sundquist är över avgörande mål.

Hanna Marklund vill jag också nämna. Hennes kunskap gör att den hemska dialekten blir förlåten i studion, men som kommentator släpper hon all sin kunskap och går stenhårt på lagsympatier (och dialekt). Jag som svensk förstår inte ett enda läte från henne under en match. Hon behöver undertexter.
Citera
2019-06-24, 17:47
Medlem
Hunden007s avatar
som sagt Lena var riktigt dålig.

i matcherna hon hade hand om så var hon inte en påläst vad på förutsättningarna som tar 5 minuter och kolla upp.

sen känns hon lite känslor inblandad.

vart är patrik? varför skall cmore gång på gång pissa på honom. han är lätt bäst och borde sluta ¨åka runt på sin elsparkcykel och kommentera dam-vm
Citera
2019-06-26, 07:51
Medlem
johanjosefssons avatar
Bra röster är underskattade. De flesta av TV4s kommentatorer har jobbiga röster och dialekter. Låter gnälliga!

Därför är kommentatorer med mjuka och behagliga röster oftast underskattade. Exempelvis Henrik Strömblad och Åke Unger.
Citera
2019-06-26, 07:58
Medlem
Hanna Marklund är extremt jobbig att lyssna på. Det skapar bara en irritation.
Citera
2019-06-26, 08:02
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Bojan Djordjic är den absolut sämsta experten alla kategorier
Citera
2019-06-26, 11:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Bojan Djordjic är den absolut sämsta experten alla kategorier

Fast Bojan är där för att vara Bojan, inte expert.
Citera
2019-07-10, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Bra röster är underskattade. De flesta av TV4s kommentatorer har jobbiga röster och dialekter. Låter gnälliga!

Därför är kommentatorer med mjuka och behagliga röster oftast underskattade. Exempelvis Henrik Strömblad och Åke Unger.

Håller med, väldigt viktigt.

Tycker för övrigt att Perlskog har en väldigt mysig och behaglig röst. Gillar honom trots att många verkar avsky honom av någon anledning. Men det är väl antagligen samma personer som älskar när Holmgren skriker och ska försöka vara rolig.

Värst är nog Jonas Dahlqvist och Daniel Kristiansson när det gäller gnälliga röster.

Har också börjat störa mig på Lasse granqvist som har gått på myten av sig själv och fokuserar mer på att leverera minnesvärda referat än att kommentera matchen.
Citera
2019-07-10, 04:27
Medlem
Behövs mindre skrikande hos kommentatorerna överlag. Mer tystnad och mindre utfyllnadssnack.

Hanna Marklund är för övrigt den värsta kommentatorn av alla. Fruktansvärd att lyssna på. Känner flera som är uppvuxna i hennes trakter och dem pratar inte så där. Gör hon sig till för att sticka ut eller kan hon bara inte anpassa sig någorlunda iallafall? Låter verkligen fruktansvärt, snacka om obehaglig röst.

Sedan är allt hon säger bara floskler och klassiska fotbollsfraser som inte betyder något. Hon pladdrar bara, säger verkligen inget intressant. Helt sjukt att hon har fått så mycket hyllningar för hennes insatser. Avskyvärd kommentator (och nej det är inte för att hon är kvinna).
Citera
2019-07-10, 04:31
Medlem
Sedan gillar jag inte att kommentatorna är partiska vilket de ofta är när Sverige spelar. Vissa kanske tycker det är charmigt men när uppenbara felbeslut från domaren inte kommenteras till exempel bara för att det gynnar Sverige har det ju gått alldeles för långt. Sedan är jag ej så otroligt nationalistisk lagd av mig när Sveriges damer spelar så kanske det det faller på. Men håll er för bövelen alltid neutrala, ni är ingen hejarklack.

Nyss nämnde Marklund hade extremt stora problem med att kunna hålla sig nyanserad när hon kommenterade Sverige, hon känner väl desussom hela laget så rätt märkligt att hon fick kommentera överhuvudtaget.
Citera
2019-07-10, 13:19
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Alla dagens är dåliga jämfört med mannen med den gyllene stämman: Hegerfors. Fantastisk röst, bra rytm, säger inget i onödan (och om han gör det så är det bara roligt) och har ett perfekt tilltal som passar både för nybörjare och fantaster.

Kolla bara här när han kommenterar Sverige - Brasilien i VM 94 med Svennis. Och lyssna på spontantskämtet han drar med Svennis i början angående resväskan. En så rolig kommentar kan ingen leverera idag:

https://youtube.com/watch?v=uf6tz-K5La8
Citera
2019-07-10, 14:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Sedan är allt hon säger bara floskler och klassiska fotbollsfraser som inte betyder något. Hon pladdrar bara, säger verkligen inget intressant. Helt sjukt att hon har fått så mycket hyllningar för hennes insatser. Avskyvärd kommentator (och nej det är inte för att hon är kvinna).

Allvarligt, vem har hyllat henne? Politiskt korrekta krönikörer i kvällstidningarna som gör det enbart för att hon är kvinna "i en mansdominerad bransch"? Twitteraktivister som inte bryr sig ett skvatt om fotboll annat än för att göra politik av den?

Själv så stör jag mig på henne för att hon pratar dålig svenska, använder dialektala uttryck som stör många ("Hon sprang ju på 'na", "Bollen tog på han"), har en gäll och obehaglig röst och, när det gäller herrfotboll, aldrig har utövat sporten hon ska kommentera.
Citera
2019-07-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Allvarligt, vem har hyllat henne? Politiskt korrekta krönikörer i kvällstidningarna som gör det enbart för att hon är kvinna "i en mansdominerad bransch"? Twitteraktivister som inte bryr sig ett skvatt om fotboll annat än för att göra politik av den?

Själv så stör jag mig på henne för att hon pratar dålig svenska, använder dialektala uttryck som stör många ("Hon sprang ju på 'na", "Bollen tog på han"), har en gäll och obehaglig röst och, när det gäller herrfotboll, aldrig har utövat sporten hon ska kommentera.

Många journalister men även polare som tycker hon är vettig och har bra analyser tydligen. Helt vansinnigt, blir fascinerad av hur hur jobbigt det är att lyssna på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in