2019-06-24, 00:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu är nivån för låg även för dig, snälla SKÄRP DIG. Hur kan du jämföra kvinnor och män i fotboll när mäns fysiska förmåga är bevisat högre?
Ska vi jämföra vem som simmar bäst, en fisk eller en gräshoppa?
Snabbhet, muskelstyrka och kondition spelar stor roll i fotboll. Även för tekniken givetvis, då en som blir trött fortare kommer att få sämre kroppskontroll och teknik desto tröttare denne är. Att köra män mot kvinnor och jämföra resultat för att påtala att någon är dålig är verkligen inte fair game. Men just det, jag glömde att du är bitter på svenska kvinnor och griper efter vartenda halmstrå du kan finna för att kasta lite skit.
Hur vill du att man ska kunna ta dig på allvar när du sitter och skriver sånt här trams hela tiden?
Buhuu, ännu en avpolletterad
Du får helt enkelt nöja dig med att du inte vill ha den verkliga sanningen utan det där, där kvinnor sätts på piedestal och alltid hyllas oavsett vad de presterar.

Jämställdhet funkar inte så. Ära och berömmelse efter prestation, inte efter kön.
De kan ju börja med att sälja slut biljetterna först.
Citera
2019-06-24, 00:18
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Försöker du påstå att man brukar spela VM utanför ditt garage, eller varför blandar du in såna oväsentligheter?

Fakta är att kvinnor är bättre på att göra flest mål i fotbolls-VM. Hacka i dig det nu, det är fakta och det är det väl ingen här som har något emot, får jag hoppas.
Jag kan väl leka vm som vem som helst?
Det finns bara ett riktigt VM och det heter så också.
Det här du pratar om är "Elitloppet för kor".

Men det finns många nog som gärna VILL att det ska vara precis som det riktiga VM...
Narcissister som är vana att få som de vill och kan tjuta hur länge som helst för att få sin vilja igenom.
Citera
2019-06-24, 00:21
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Det du talar om är prestationsbaserade grenar som man har uppmätt resultat i och där har den bästa mannen bättre resultat än den bästa kvinna i de flesta lägen.
Vad det sedan beror på kan däremot variera. Sedan säger det inte så mycket om gruppen. Om vi tar bakning till exempel, så skulle jag definitivt tro att kvinnor som grupp är bättre på att baka än vad män är eftersom kvinnor helt enkelt bakar mer.
Skulle också säga att kvinnor är bättre på att inreda och ordna smakfulla trädgårdar, till exempel.
Även om det nu är en man någonstans som vunnit en tävling inom bakning så att han anses "bäst" så har det inte så stor betydelse för gruppen män eller gruppen kvinnor.

Kvinnor är bättre än män på mycket som inte uppmäts däremot, sånt som sker i vardagen hela tiden. Sånt som singelmän inte ser.
Skulle kvinnor sluta bidra med allt de bidrar med i det tysta utan att begära cred för det så hade världen varit väldigt annorlunda. På ett negativt sätt. Kvinnor är bättre på att bry sig om de omkring sig. Detta har dock aldrig uppmätts.
Det finns ett bagar-VM och nej, det är inte majoritet kvinnor som representerar landslaget.
http://www.bagarlandslaget.se/om-landslaget/
Såhär ser kock-landslaget ut: http://www.kocklandslaget.se/
Citera
2019-06-24, 00:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag kan väl leka vm som vem som helst?
Det finns bara ett riktigt VM och det heter så också.
Det här du pratar om är "Elitloppet för kor".

Men det finns många nog som gärna VILL att det ska vara precis som det riktiga VM...
Narcissister som är vana att få som de vill och kan tjuta hur länge som helst för att få sin vilja igenom.

Ja i det riktiga VM får de bästa delta men i de s.k. junior, dam eller handikapp-VM måste man ha olika former av handikapp för att få delta.
Citera
2019-06-24, 00:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Frågan var:
Men har du något bättre exempel att komma med gällande vad kvinnor är bättre på, och som inte baseras på subjektiva känslor?

Och det hade du uppenbarligen inte.

Nä jag skrev precis det att om vi talar om mätbara grenar så är det oftast EN man som presterar bäst av alla. Inte gruppen män, utan en eller några män.
Var det något som var svårt att förstå här?
Citera
2019-06-24, 00:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Buhuu, ännu en avpolletterad
Du får helt enkelt nöja dig med att du inte vill ha den verkliga sanningen utan det där, där kvinnor sätts på piedestal och alltid hyllas oavsett vad de presterar.

Jämställdhet funkar inte så. Ära och berömmelse efter prestation, inte efter kön.
De kan ju börja med att sälja slut biljetterna först.

Du får nöja dig med att man inte orkar diskutera med dig på grund av att du är dum i huvudet.
Citera
2019-06-24, 00:24
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ja i det riktiga VM får de bästa delta men i de s.k. junior, dam eller handikapp-VM måste man ha olika former av handikapp för att få delta.
Japp.
Jag ser fram emot den dagen då något av lagen som inte kvalar in till herr-VM bestämmer sig för att "känna sig som damer" och ställa upp där i stället.

Det kan väl inte feminister säga emot?
Citera
2019-06-24, 00:25
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Du får nöja dig med att man inte orkar diskutera med dig på grund av att du är dum i huvudet.
Jag har sagt det förr, vi börjar visst bli ganska många som du inte diskuterar med redan.
Citera
2019-06-24, 00:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det finns ett bagar-VM och nej, det är inte majoritet kvinnor som representerar landslaget.
http://www.bagarlandslaget.se/om-landslaget/
Såhär ser kock-landslaget ut: http://www.kocklandslaget.se/

Du missade hela poängen med vad jag skrev. Skräll.

Det där du länkar till har inte med högre kompetens för gruppen män vs gruppen kvinnor att göra, snarare att tävlingsinstinkten är mer inbiten hos män.
Fattar du inte det, på allvar?
Citera
2019-06-24, 00:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nä jag skrev precis det att om vi talar om mätbara grenar så är det oftast EN man som presterar bäst av alla. Inte gruppen män, utan en eller några män.
Var det något som var svårt att förstå här?

Även gruppen män är bättre, det ser du t.ex. på skolresultat för pojkar respektive flickor.

Men tråden handlar om det finns något kvinnor är bättre på och du har inget alls att komma med här som inte baseras på dina subjektiva upplevelser.
Citera
2019-06-24, 00:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Japp.
Jag ser fram emot den dagen då något av lagen som inte kvalar in till herr-VM bestämmer sig för att "känna sig som damer" och ställa upp där i stället.

Det kan väl inte feminister säga emot?

Kön är bara en social konstruktion så vad skulle hindra?
Citera
2019-06-24, 00:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Du skrev innan att det var ipsi som inte förstod vad jag skrev. Av allt att döma har du inte heller förstått.
Kvinnor är nämligen inte handikappade. De utgör hälften av befolkningen och har en viss typ av anatomi. Män har en annan.
Det är alltså inte ett handikapp.
Du kanske skulle ta en kurs i biologi, du verkar ha dålig koll på detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in