Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Intressant! Självklart en match en svensk aldrig hört talas om än mindre sett, inte du heller. Skottarna ser patetiska ut i sina rosa kläder, eller vad tycker du?
Finns det någon enda nationsflagga med något rosa i? Världens mest löjliga färg påstår jag. Har naturligtvis något att göra med att det är flickor som gillar den. Både män och kvinnor hånar gärna sådant som kvinnor gillar.
Nä, har inte sett matchen men jag har sett deras rosa tröjor förut. Tro det eller ej, men de är faktiskt ett snäpp uppåt, jämfört med någon slags riktigt gräslig randig variant i rosa och gult som jag råkade se när jag googlade förtvivlat efter klipp på matcher i de rosa tröjorna.
Ingen aning, kommer inte på någon flagga med rosa i. Tycker dock inte att den är löjligare än andra färger, fattar inte ens det tankesättet. Det är en färg, bara. Kan vara fantastiskt vacker och gräsligt ful, som alla färger och i mångt och mycket efter personlig smak och/eller tillfälle.
Egentligen är det ju bara så otroligt fånigt att utnämna vissa färger till tjejfärger och andra till killfärger. Definitivt ett av våra sämre påhitt!