2019-06-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ingen av dem har gjort lika många mål i VM som jag utanför garaget.

Det är den jämförelsen du gör.
Motståndet har betydelse.

Försöker du påstå att man brukar spela VM utanför ditt garage, eller varför blandar du in såna oväsentligheter?

Fakta är att kvinnor är bättre på att göra flest mål i fotbolls-VM. Hacka i dig det nu, det är fakta och det är det väl ingen här som har något emot, får jag hoppas.
Citera
2019-06-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Intressant! Självklart en match en svensk aldrig hört talas om än mindre sett, inte du heller. Skottarna ser patetiska ut i sina rosa kläder, eller vad tycker du?

Finns det någon enda nationsflagga med något rosa i? Världens mest löjliga färg påstår jag. Har naturligtvis något att göra med att det är flickor som gillar den. Både män och kvinnor hånar gärna sådant som kvinnor gillar.

Nä, har inte sett matchen men jag har sett deras rosa tröjor förut. Tro det eller ej, men de är faktiskt ett snäpp uppåt, jämfört med någon slags riktigt gräslig randig variant i rosa och gult som jag råkade se när jag googlade förtvivlat efter klipp på matcher i de rosa tröjorna.

Ingen aning, kommer inte på någon flagga med rosa i. Tycker dock inte att den är löjligare än andra färger, fattar inte ens det tankesättet. Det är en färg, bara. Kan vara fantastiskt vacker och gräsligt ful, som alla färger och i mångt och mycket efter personlig smak och/eller tillfälle.

Egentligen är det ju bara så otroligt fånigt att utnämna vissa färger till tjejfärger och andra till killfärger. Definitivt ett av våra sämre påhitt!
Citera
2019-06-23, 14:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Eftersom kvinnor är bättre än män på att göra flest mål i VM, är det bättre att flickorna får växa till sig tills de platsar där.

Har du fortfarande inte förstått att det bara är kvinnor som spelar mot kvinnor som det är superlätt att göra mål på?
Citera
2019-06-23, 14:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Eftersom kvinnor är bättre än män på att göra flest mål i VM, är det bättre att flickorna får växa till sig tills de platsar där.

Hävdar du att juniorer inte spelar VM?
Citera
2019-06-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Lustigt.

För om man (en) tänker (känner) lite så måste väl ändå denna fakta betyda att män är förtryckta? Är det inte den logiken som gäller?

I den här tråden är logiken att det namn som står överst på en lista representerar ett helt kön och bevisar att det är det kön som är bäst på vad det nu än är. I det här fallet: Kvinnor är bättre på att göra flest mål i fotbolls-VM.

Inget annat har med saken att göra utan är enbart försök att blanda bort korten och förneka fakta.
Citera
2019-06-23, 14:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
I den här tråden är logiken att det namn som står överst på en lista representerar ett helt kön och bevisar att det är det kön som är bäst på vad det nu än är. I det här fallet: Kvinnor är bättre på att göra flest mål i fotbolls-VM.

Inget annat har med saken att göra utan är enbart försök att blanda bort korten och förneka fakta.

Det är bara ni kvinnor som tror att en lista som bara kvinnor får stå i är ett bevis för att kvinnor är bättre.

Men det är talande att de mest framstående kvinnor ni kan lyfta fram är damlandslaget i fotboll som blivit utklassade att det lokalt gäng pojkar på 15 år.

De bästa kvinnorna är alltså inte ens i nivå med småpojkar.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-23 kl. 14:43.
Citera
2019-06-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du fortfarande inte förstått att det bara är kvinnor som spelar mot kvinnor som det är superlätt att göra mål på?

Citat:

Du försöker bara blanda bort korten som vanligt. Du vet precis vad jag hävdar:

Fakta visar att kvinnor är bättre än män på att göra flest mål i fotbolls-VM.

Kan du visa att män har gjort fler mål i fotbolls-VM än kvinnor har gjort så gör det. Annars är det dags för dig att acceptera hur verkligheten ser ut.

Det är sista gången jag talar om det för dig. Antingen vill du inte förstå eller så vill du bara förstöra tråden = bortkastad tid och energi.
Citera
2019-06-23, 14:53
Medlem
Citat:

Nej.
Citera
2019-06-23, 14:55
Medlem
Citat:
Det är bara ni kvinnor som tror att en lista som bara kvinnor får stå i är ett bevis för att kvinnor är bättre.

Men det är talande att de mest framstående kvinnor ni kan lyfta fram är damlandslaget i fotboll som blivit utklassade att det lokalt gäng pojkar på 15 år.

De bästa kvinnorna är alltså inte ens i nivå med småpojkar.

Listan innehåller både män och kvinnor eftersom både män och kvinnor spelar fotbolls-VM. Och kvinnor är bättre än män på att göra flest mål där.
Citera
2019-06-23, 14:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Bäst på att göra flest mål i VM.
Finns VM för 15 16 17 18 19 20 21-åringar i många sporter. Där görs mer mål än i dam-VM, så de är alltså bättre än damerna.

Själv tycker jag det är andra sporter, och det finns inte en människa på jorden som jämför insatsen i fotbolls-VM med t.ex U17-VM. Eller insatsen i dam-VM med vanliga VM.
Citera
2019-06-23, 14:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
En två-åring är redan så pass påverkad av samhällets normer så det är ett dåligt exempel.
Däremot en helt nyfödd är totalt ointresserad av vad det är för färg på sin leksak.

Din bombsäkerhet är också din största svaghet när det kommer till debatter.
Nu gjorde du en moment-22. Du klankar på min "bombsäkerhet", i samma inlägg som du bombsäkert säger "en nyfödd är ointresserad av färgen på sin leksak". Ett helt absurt påstående taget helt ur luften av en person som aldrig haft barn och inte vet något om barn. Bombsäkert var ordet.
Citera
2019-06-23, 15:01
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nu gjorde du en moment-22. Du klankar på min "bombsäkerhet", i samma inlägg som du bombsäkert säger "en nyfödd är ointresserad av färgen på sin leksak". Ett helt absurt påstående taget helt ur luften av en person som aldrig haft barn och inte vet något om barn. Bombsäkert var ordet.

Har inte barn men som pedagog vet jag en del om barn och har många barn runt omkring mig.

Och dom flesta nyfödda bryr sig inte om färgen på sin leksak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in