2019-06-23, 22:53
Medlem
Hursomhelstings avatar
Trump var nog ute efter att piska upp oljepriset som den affärsman han är.

Det skulle inte drabba USA utan först och främst Europa och att våra sossar liberaler och miljötomtar bara skulle älska karln för hans genialitet samtidigt ger han där sina vänner i Saudi en riktig fringis.
Citera
2019-06-23, 23:18
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Prata med valfri iranier i Sverige så får du en annan bild

Tror inte (notera mitt ordval tro) att exil-iranier i Sverige (varav många intellektuella med hög status) representerar majoriteten i Iran vilka är trots allt är troende landsbygdsbor.

Shahen var inte en snäll pojke men hans avsättning var ett misstag som tyvärr ofta när despoter avsätts i Mellanöstern.
Citera
2019-06-23, 23:22
Bannlyst
Jag undrar vad som händer med allt skrot. Även om skrot är värt mindre än icke-skrot räcker det med en värdebevaring av 1% för att det ska vara rena rama guldgruvan! Är det tillräckligt för att ge Iran en ekonomisk skjuts?
Citera
2019-06-23, 23:23
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Prata med valfri iranier i Sverige så får du en annan bild

dom är 80 000. i iran bor 80 miljoner. deras flykt indikerar dessutom att de inte är representativa för irans befolkning vad gäller åsikter om statsskicket
Citera
2019-06-23, 23:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
dom är 80 000. i iran bor 80 miljoner. deras flykt indikerar dessutom att de inte är representativa för irans befolkning vad gäller åsikter om statsskicket

Jag önskar iaf att dom är repressentativa. Både lärare och kirurg har jag haft från Iran, riktigt bra.
Citera
2019-06-23, 23:37
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyWhore
Jag undrar vad som händer med allt skrot. Även om skrot är värt mindre än icke-skrot räcker det med en värdebevaring av 1% för att det ska vara rena rama guldgruvan! Är det tillräckligt för att ge Iran en ekonomisk skjuts?

Denna aspekten har jag helt missat.

Har de mycket skrot i Iran? Hur vet du det? Gamla bilar? Jag utgår från att du menar metallskrot.
Citera
2019-06-23, 23:41
Avslutad
Nu litar jag inte på Trump för fem öre men det finns ett litet hopp inom mig att han ändå faktiskt motarbetar hökarna och krigshetsarna på allvar. Att det egentligen inte bara är en massa teater och PR. Och om det nu är så så stiger han i alla fall många grader i mina ögon. OM det nu verkligen är så dvs. Ty jag litar ändå inte på honom. ÖVER. HUVUD. TAGET. Och sen blir också jag påmind om hans kopplingar till typer som Sheldon Adelson och hur han kryper inför Netanyahu och MBS och det där lilla, naiva hoppet inom mig slocknar igen.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-23 kl. 23:56.
Citera
2019-06-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nu litar jag inte på Trump för fem öre men det finns ett litet hopp inom mig att han faktiskt motarbetar hökarna och krigshetsarna på allvar. Att det egentligen inte bara är en massa teater och PR. Sen blir jag påmind om hans kopplingar till typer som Sheldon Adelson och hoppet slocknar igen.

Att han inte bara ger dem sparken säger väl allt?
Citera
2019-06-23, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cvt
Att han inte bara ger dem sparken säger väl allt?

Ja. Det gör det nog. Politik är nog dessvärre bara en massa kayfabe fast med slips och kavaj istället för spandex och steroider. Trump har ju själv WWE bakgrund liksom:

https://www.youtube.com/watch?v=vVeVcVBW_CE

Säger väl ändå ännu mer?
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-23 kl. 23:53.
Citera
2019-06-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ja. Det gör det nog. Politik är nog dessvärre bara en massa kayfabe fast med slips och kavaj istället för spandex och steroider. Trump har ju själv WWE bakgrund liksom:

https://www.youtube.com/watch?v=vVeVcVBW_CE

Säger väl ändå ännu mer?

Han är en skådis ja, men det finns bättre skådespelare än Trump. Demokrati är en enda stor teater och media är en viktig del av det.
Citera
2019-06-24, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cvt
Han är en skådis ja, men det finns bättre skådespelare än Trump. Demokrati är en enda stor teater och media är en viktig del av det.

Ja. Trump är rätt så B om man jämför med ormar som Obama. Han var ju i alla fall bra på att ljuga. Det folk inte fattar med just Obamas relation till Iran var ju att Obama blåste mullorna totalt 2015. Har du läst "Which Path to Persia"?
Citera
2019-06-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ja. Trump är rätt så B om man jämför med ormar som Obama. Han var ju i alla fall bra på att ljuga. Det folk inte fattar med just Obamas relation till Iran var ju att Obama blåste mullorna totalt 2015. Har du läst "Which Path to Persia"?

Hur blåste Obama Iran? Har inte läst den boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in