2019-06-23, 12:41
Medlem
godhetsapostelns avatar
Tycker Donald resonerat klokt hittils. Man avstår hittills från väpnade attacker för som han sa "vi kan inte döda en mängd människor för en obemannad drönare". Motdrag kommer men "det brådskar inte".
Citera
2019-06-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Nej, men du har ju gett ett bra råd nån sansad rådgivare teoretiskt kan översätta, kolla efter mörka bilar som följer dig den närmaste tiden

Nej men på allvar, är Iran så här hjärndöda så borde ledningen avsättas, men det verkar vara riktigt svårt att få tag på ledare som klarar av demokrati i mellanöstern.

Nja, jag har såpass många fiender redan . . . . . så det gör ingen skillnad.

(Jag jobbar inom psykiatrisk tvångsvård. Alla patienter är inte riktigt nöjda med en vård och omvårdnad jag administrerar dem. )

OnT: Jag tror att Trumps roll i den här affären är litet överdriven. USA styrs ju trots allt av en regering och inte av en enväldig diktator.
Citera
2019-06-23, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det måste finnas en orsak till att Trump bröt avtalet. Märkligt att han inte blivit pressad på den.
Hur pressar man en serielögnare som Trump? Troligaste anledningen är att avtalet förhandlats fram av Obama och Trump inte kunde låta något från Obamas tid vara kvar.
Citera
2019-06-23, 13:06
Medlem
Ser verkligen fram emot Trumps analys av det gamla avtalet och hur han utvecklar sin syn på vad ett nytt avtal borde innehålla och hur man bästa upprättar ett dylikt.

Näääääää skoja ba!

Det kan dock bli intressant i ett senare skede när folk måste vittna under ed vad som har hänt kring den här frågan. Var det Bolton som gav order om strike och Trump fick veta det först när det var tio minuter kvar till strike och då frågade han om någon skulle dö och det skulle det och då stoppade han striken. Tio minuter innan.

Vad betyder ens det där?
Citera
2019-06-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Ser verkligen fram emot Trumps analys av det gamla avtalet och hur han utvecklar sin syn på vad ett nytt avtal borde innehålla och hur man bästa upprättar ett dylikt.
Det största klagomålet men hört från USA innan det lämnade överenskommelsen var att de ansåg att Irans "raketprogram" borde omfattas av avtalet.
Att Iran inte skulle tillåtas att utveckla raketer och robotar vilket i praktiken för Iran betyder förmåga att försvara sig och slå tillbaka vid en eventuell attack mot Iran.
Iran hade troligtvis aldrig ingått ett sådant avtal.
Citera
2019-06-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Whataboutism. Dessutom uselt genomförd sådan.
Bra att du lärt dig ett nytt engelskt ord. Att du tycker vad jag skriver är uselt gör inget, jag skriver mycket skit. Iran då, är dom ett större internationellt hot än de andra jag listade? När angrep Iran ett annat land senast annat än med ord? Har dom kärnvapen och balistiska robotar? Kan dom känna sig trängda då Egypten, Syrien, Irak och Afganistan är borta ur leken? Hur borde dom ha reagerat för många år sedan då Israel flög över och bombade kärnkraftverk? Självklart tycker jag också att Iran borde avstå kärnvapen. Även Israel och många andra borde avstå. Jag kan ändå förstå varför alla dessa länder vill ha dom i denna krutdurk kallad mellanöstern. Olja är en förbannelse och med så mycket som Iran har så måste man ändå tycka att dom gör det bra som vågar stå på egna ben och inte kryper till USA, Ryssland eller Kina för militärt beskydd. Vad det gäller styre över sandfolken ser jag ingen större skillnad på Saudiarabien eller Iran, det är med andra ord lika illa.
Citera
2019-06-23, 14:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det största klagomålet men hört från USA innan det lämnade överenskommelsen var att de ansåg att Irans "raketprogram" borde omfattas av avtalet.
Att Iran inte skulle tillåtas att utveckla raketer och robotar vilket i praktiken för Iran betyder förmåga att försvara sig och slå tillbaka vid en eventuell attack mot Iran.
Iran hade troligtvis aldrig ingått ett sådant avtal.
Jag är inte helt insatt i detta, men jag tycker det låter som ett svepskäl. Jag har läst och hört video otaliga gånger där Trump dömer ut avtalet. Men knappast någon gång om det du nu nämner. Jag har inte sett något om raketprogrammet alls under hela denna kris.
Citera
2019-06-23, 15:58
Medlem
wwrs avatar
Citaten är inte officiella men man börjar förstå hur tokig hela krigsapparaten är på gubben när han vägrar kriga för deras fåniga false-flag-attacker. Det är förklaringen till att massmedia inte haft en enda positiv nyhet om Trump sedan han tillträdde
Citat:
Trump Snubbed National Security Team Over Iran Strikes: 'They Want to Push Us Into War' - Reports

The New York Times earlier reported that Trump's national security team, including Bolton, Secretary of State Mike Pompeo and CIA Director Gina Haspel, had unanimously pushed for a missile strike against Iran in response to the downing of a US drone on 20 June.

President Donald Trump stood up to his national security team by deciding not to go ahead with retaliatory strikes on Iran earlier this week, The Wall Street Journal reported.
- - - -
"These people want to push us into a war, and it's so disgusting. We don't need any more wars"

Donald Trump
https://sputniknews.com/amp/middleeast/201906231076024910-trump-snubbed-national-security-team-iran-strikes/
Citera
2019-06-23, 16:34
Medlem
Citat:
Citaten är inte officiella men man börjar förstå hur tokig hela krigsapparaten är på gubben när han vägrar kriga för deras fåniga false-flag-attacker. Det är förklaringen till att massmedia inte haft en enda positiv nyhet om Trump sedan han tillträdde

https://sputniknews.com/amp/middleeast/201906231076024910-trump-snubbed-national-security-team-iran-strikes/

Du förstår att Trump har med Pompeo och Bolton och Haspel just för att kunna kriga?

I det här avsnittet så visar presidenten sitt goda hjärta, sitt hjärta av guld, i nästa veckas avsnitt så blir han så illa tvungen att kriga med Iran när han hetsat dem med sanktioner. Och då vill han inte kriga, men han blir så illa tvungen den lilla stackaren. Han är absolut någon som tänker starta ett krig med Iran.

Allt han säger är ju alltid tvärtom vad han gör i de nästkommande avsnitten av hans show.
Citera
2019-06-23, 16:42
Avslutad
Citat:

Kommer de JFK:a honom nu?
Citera
2019-06-23, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Du förstår att Trump har med Pompeo och Bolton och Haspel just för att kunna kriga?

I det här avsnittet så visar presidenten sitt goda hjärta, sitt hjärta av guld, i nästa veckas avsnitt så blir han så illa tvungen att kriga med Iran när han hetsat dem med sanktioner. Och då vill han inte kriga, men han blir så illa tvungen den lilla stackaren. Han är absolut någon som tänker starta ett krig med Iran.

Allt han säger är ju alltid tvärtom vad han gör i de nästkommande avsnitten av hans show.

Du har nog tyvärr rätt. Bara en massa PR som vanligt. Allt för att få honom att se rättfärdig ut när det väl brakar loss på allvar. Trump, Netanyahu och MBS vill provocera mullorna till att göra det första riktigt grova övertrampet.
Citera
2019-06-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Kommer de JFK:a honom nu?

(FB) Vem styr presidenten kring Mellanöstern-situationen? Säkerhetsrisk för sig själv?

Ja, det tror jag. Det blir så stora inbördes strider när presidenten inte är president utan en lallande fåne som inte kan ta beslut och inte heller projicera någon slags beslutsamhet. Han har försatt sig i en mycket farlig situation genom att inte förstå vad som händer omkring honom.

Men sen är jag rätt övertygad om att han vill ha krig med Iran. Han jobbar ju för fulla muggar för det, och Haspel, Bolton och Pompeo är nära honom av en orsak. Nu har han visat att han är god, sen kan han kriga och peka åt det hållet. De rekommenderade det. Det är ju så han har gjort när han skulle sparka Comey, fick två att skriva rekommendationsbrev och så fortgår det. Han pekar på någons rekommendationer, han ville inte ha krig, men läger blev allvarligt och jag litar på Bolton, Pompeo och Haspel etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in