2019-06-23, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Finns väl ingenting längre som tyder på att SD hade med LW:s död att göra.

Tror du någon här kan bedöma det? Utifrån Noll insikt i ett års utredning med massor av förhör och tekniska undersökningar, rättsläkarens bedömningar och obduktionsresultat. Samt polisiära utredningar av proffs inom Grova Brott.

Du tycker inte att det vore lite förmätet? Att påstå

"Finns väl ingenting längre som tyder på att SD hade med LW:s död att göra."

Med avsaknad av frågetecken tappar "väl" sin betydelse.
Citera
2019-06-23, 02:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
/.../

Motparten dvs Åklagarens framställning har lett till TR dom om att SD fortfarande är skäligen misstänkt för mord på LW.
Du måste skilja på två helt olika saker:

Tingsrätten fattade ett beslut om häktning, och senare ett beslut om hävning av häktningen.

Beslutet om själva misstankegraden (skäligen misstänkt) fattade Åsa Hiding helt på egen hand redan i samband med att hon anhöll SD den 29/5 2018, och det beslutet kan bara hon själv ändra på.

Citat:
Finns väl inga anledningar att tro att TR fattat fel beslut.
Jag har ingen aning om det här med "skäligen misstänkt" är rätt eller fel beslut. Men jag tror att det är viktigt att komma ihåg att det alltså är åklagarens, och inte tingsrättens, beslut.
Senast redigerad av Draifos 2019-06-23 kl. 03:01.
Citera
2019-06-23, 03:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tror du någon här kan bedöma det? Utifrån Noll insikt i ett års utredning med massor av förhör och tekniska undersökningar, rättsläkarens bedömningar och obduktionsresultat. Samt polisiära utredningar av proffs inom Grova Brott.

Du tycker inte att det vore lite förmätet? Att påstå

"Finns väl ingenting längre som tyder på att SD hade med LW:s död att göra."

Med avsaknad av frågetecken tappar "väl" sin betydelse.
Men Jesus. Kläm ur er vad ni tycker er ha på honom nu du och Åsa, eller lägg ner.
Citera
2019-06-23, 07:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag tror inte att SD hade med sig sin mobil alls. Den låg nog still på sängbordet eftersom han uppgav att han sov.

Var har det framkommit att SD uppgett "att han sov"? Tacksam för källa.
Citera
2019-06-23, 07:30
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Finns väl ingenting längre som tyder på att SD hade med LW:s död att göra.

Uppenbarligen tror åklagaren det. Och Polisen. I både Örebro och annorstädes, vad jag hört av poliser jag känner runt om i landet.

Men just (nära nog enbart du?) DU tror inte det. Det har vi förstått för månader sen. Men behöver du verkligen upprepa detta i inlägg efter inlägg? Man kan lätt tro att du har en agenda.

Om du har en eller flera andra teorier, så varför inte delge dessa teorier till Polisen direkt? Det vore det rätta att göra.

I mina ögon finns bara en GM. Nämligen MGM. Eventuellt med hjälp i samband eller efter dådet av någon annan. Jag litar på Polisen i detta fall. Däremot håller jag med dem som säger att det borde komma in lite andra, erfarna utredare i tråden. Det skadar inte med lite nya infallsvinklar, från folk som ser alla bevisen med nya ögon.

Mvh
/FS
Citera
2019-06-23, 07:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Nåja, han var ensam hemma utan alibi. Lena anmäldes försvunnen på morgonkvisten då han troligen befann sig på jobbet/hemma. Antar han sover på nätterna eller uppgav det. Icke heller sällskap i sängen vid tillfället.

Hur vet du att hans eventuella alibi består av att han befann sig "ensam hemma"? Detta har, mig veterligen, inte framkommit varken i media eller i tråden.

Källa tack. Annars är det bra om du inte formulerar dina egna teorier till att låta som om de vore fakta.
Citera
2019-06-23, 07:41
Medlem
Jag skulle också väldigt gärna vilja veta, var du hämtat den
uppgiften att SD skulle ha uppgivit att han sov?

Citat:
Jag tror inte att SD hade med sig sin mobil alls. Den låg nog still på sängbordet eftersom han uppgav att han sov.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Var har det framkommit att SD uppgett "att han sov"? Tacksam för källa.
Citera
2019-06-23, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag skulle också väldigt gärna vilja veta, var du hämtat den
uppgiften att SD skulle ha uppgivit att han sov?
Hen backade i ett inlägg i natt (01.09) och skrev "antar".
Citera
2019-06-23, 08:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
I
Citat:
Ursprungligen postat av pampom
Kan folket sluta spotta ut sig saker som:
Knutby, Sonen eventuell mördare, skäggbarn med mera med mera.

GÅ FÖRFAN PÅ DEN INTRESSANTA INFORMATIONEN VI HAR & DÄREFTER SPEKULERA !!??

Om ni inte har informationen LÄS!!!!!!!

BO= Lena Wesströms
SD= St*fan D*vidss*n
HD= H*nna D*vidss*n

*Med allra största sannolikhet var det SD bostad som varit avspärrad
(Dörren & Miljön runt omkring är nästintill identisk med expressens bild på mannens bostad)

Expressens bild
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140432-31.208.48.231.PNG

SD bostad:
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140844-31.208.48.231.PNG

*SD bor 200-500 meter från BO (stämmer överens med samtliga uttalande av media angående det avspärrade huset)

*En man ska däremot initialt ha suttit anhållen misstänkt för brott – men släppts, enligt uppgifter till Expressen. Den mannens bil ska också vara beslagtagen av polisen. Hans bostad var också under en period avspärrad.

= Får vi det till att det är SD bostad som varit avspärrad har hela karusellen handlat om honom i tidningarna.

*SD har häromdagen gjort sin Facebook privat. ???

*HD har häromdagen även hon gjort sin Facebook privat. ???

*Efter en del research hittar jag att S senast var aktiv Kl 22.34 på Facebook den 14 MAJ på måndagskvällen.
(DVS innan han gjort sin Facebook privat häromdagen)

=Inget tyder på att Karln somnat tidigt den kvällen.

(En jävligt intressant sak som bakar ihop allt detta till en eventuell kaka)
LÄS NOGA NU!

OM ni läst ett tidigare inlägg av mig:
SD, J, BO var (betona ordet VAR) extremt nära.
Har hänt saker sedan mitt inlägg angående dem..

Föratt kunna förstå det intressanta som hänt.
Läs då mitt inlägg som kommer här under först.

"Kan ju bara ge lite kort fakta angående st*fan d*vidss*on & Lena Wesström relation på Sociala medier.

Varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??

Ett annat argument som stärker detta är att:
De två jag nämnt ovanstående umgicks VÄLDIGT ofta tillsammans med en man vid namn *J* som även han kommenterade Lenas bilder var och varannan..
Även han är inte vän med Lena på Facebook idag.

Nu kanske detta är onödig fakta MEN vi måste komma ihåg att Lenas aktivitet på Facebook var ENORM, så finns små guldgruvor man kan hitta där.

Iallafall tycker fortfarande att det är väldigt skumt att alla de tre nämnda lägger upp fina äventyrliga bilder tillsammans samt kommenterar/gillar varandras bilder i flera års tid sen någon gång mellan mars till april 2017 tar Karlarna enbart bort Lena och all aktivitet mellan dessa dör helt ut gentemot Lena.
Nästan så de stängt ut henne."

Så??????

*BO's föredetta alternativt nuvarande vän "J" gick för 2 dygn sedan ÖPPET ut bland sociala medier och publicerar en bild på "J" & BO.
Bekräftar från sin sida att BO är död, rätt häpnadsväckande tidigt???
"J" som överhuvudtaget ej haft någon aktivitet alls gentemot BO senaste året??

*SD som fortfarande (tillskillnad från Lena) är fortsatt VÄLDIGT nära vän med ovanstående person (J).
Så har S fortfarande INTE reagerat på detta inlägg..
Skall tilläggas att S är oerhört aktivt på "J" sociala inlägg.

SLUTSATS:
J är helt oskyldig så gnäll inte om att hänga ut någon random.. J en stark bekräftelse på att något har hänt mellan
SD & LENA.

SD & BO har kommit i gräl nånstans mellan mars-april månad 2017
(Datumet som all aktivitet dog) därefter har SD sluta gillat samt tagit bort BO som vän på Facebook.
J som är klart närmre SD än BO & har indirekt blivit "tvingad" att ta sin killkompis parti före BO.
Resulterar i att J även tagit bort
BO som vän på Facebook.

(Att vara 3 nära vänner & om bråk uppstår i trion så slutar det i 99/100 fall att 2 håller ihop och 1 blir utfryst, BO i detta fall)

J skriver väldigt tidigt ut (innan alla andra) angående Lenas död. Vet han om att SD är kapabel till något sånt här och la ihop 1+1? Eller enbart ett väldigt tidigt offentligt inlägg innan det bekräftats?
Kan tilläggas att detta inlägg ändrats fram & tillbaka om att vara privat alternativt offentligt..

Nu till saken:
SD beetende efter Lenas försvinnade?

SD har gjort sin Facebook privat.
HD separerade frugan har gjort sin Facebook privat.
SD har inte lagt upp något angående Lena överhuvudtaget??

SD har inte ens reagerat på J offentliga inlägg som över 300 personer reagerat på!?
J övriga inlägg KRYLLAR av kommentarer samt likes av SD.

En intressant sak är att Lena följer J på Insta men inte SD.
Stärker ännu mer att de var SD & Lena som hade dispyten.

Om fallet fortsätter peka mot SD så hoppas jag verkligen de tar in J på förhör så småningom.. han saknar bevisligen sin gamle vän Lena & sitter förmodligen på en jävligt intressant info dvs vad som hände mellan
BO & SD mars-april 2017..

Håller - mycket sakta - på och läser tråden från början.

Det är, som flera tidigare påpekat, många intressanta inlägg i tämligen tidigt skede.

Eftersom jag samtidigt läser de senaste inläggen så tänkte jag att detta inlägg från 21/5 -18 eventuellt kunde ge lite kött på benen/eld i brasan om SD:s göranden under mordkvällen. Det första fetade.

Det andra fetade tycker jag pekar på ett mycket intressant beteende från MGM. Bristen på agerande blir i sig ett slags statement.

Varför i all sin dar fortsätter han inte att ”krylla” i just detta JG:s inlägg (på Facebook?)?
Citera
2019-06-23, 08:28
Medlem
Citat:

Betänk nu att han och exfrun skulle resa till USA på tisdagen, så att han låg och sov den tiden på dygnet tror jag inte ett ögonblick på.
Han var väl ute och cyklade, kanske tillsammans med JG.

JM uppgav här i tråden att efter 22 vet man inte vad JG hade för sig heller.
Dessa två herrar har nog en hel del hyss för sig.

Jag har funderat på om SD ville ha någon GC pryl av LW som hon vägrade ge honom, eftersom hon själv behövde prylen till Norge.
Ja det kan verka banalt men är man så fanatisk GC så kan nog vad som helst hända i stundens hetta.

Vi vet att de har tjafsat tidigare på kvällen men vi vet inte om vad.
Citera
2019-06-23, 08:42
Medlem
Citat:
Finns väl ingen anledning att tro att Backman ljuger:
– Han förnekar all inblandning i hennes försvinnande och hennes död, säger mannens advokat Ingvar Backman.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgkkpM/gripen-man-fornekar-all-inblandning-i-mordet-pa-lena

Backman är SD:s advokat. Om SD ljuger så är det den versionen hans advokat återberättar. Är SD skyldig så lär han ljuga inför polis och åklagare.

Säg till om det är något mer du behöver hjälp att förstå och sluta posta en massa skräp. Svara på frågor du får i stället. Som tex om det enbart är SD du anser att man inte får diskutera som ev MGM.
Citera
2019-06-23, 08:54
Medlem
Citat:
Håller med. Det fanns ett minne i den ursprungliga cachen som LW gjort, även om tidens tand skadat den.

Att den skäligen misstänkte för LWs död, lagar den på årsdagen av dödsfallet är snarast bisarrt.

Ja hur ska man tänka här om detta?
Är det bara ett smart drag av en retfull mördare för att skapa förvirring?
Eller älskade han Lena som så många andra och saknar henne varje dag?
I alla fall borde han tänka på henne varje dag, vare sig han är mördaren eller inte, just för att han är MGM. Antinfen för att han vill vill hitta den som gjort det om han är skyldig, och om han är skyldig för att hitta sätt att framstå som oskyldig.

Hur tänker en mördare i ett sådant läge?
(En mördare som är MGM och som varken bryter ihop eller erkänner är ju otroligt kall, då tänker vi psykopat. Känslolivet påverkas inte av andras känslor eller behov, bara sina egna)

SD framstår som en hjälpsam person som tänker på alla, köper tom bröd till alla grannarna skrev någon(vet inte om det var sant eller om det kanske bara hänt en enda gång)
Är då denne trevlige hjälpsamme man bara väldigt trevlig och hjälpsam för att han har ett stort hjärta? Eller är det för sin egen skull han är så hjälpsam, för att ha just makten att lura hela grannskapet?
Och utgår vi från att SD är GM, är då detta ett drag för att få LW son att tycka om honom, om nu sonen märker det ens? Vilka märker det då? Vad är syftet? Eftersom en psykopat bara gör saker för sin egen skull, så vad var syftet? Vem eller vilka skulle han imponera på med detta? Geopolarna? Polisen? HD? Jag tänker att de nära vännerna runt en MGM, borde väl ändå kunna lägga ihop saker, märka och förstå, om inte tidigare så i efterhand om någon är psykopat? Är det kanske det som hänt, har han märkt att de förstått? Har vännerna försvunnit runt SD? Även runt HD kanske? Någon som märkt några förändringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in