2019-06-23, 01:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad tror du RUBAR att han uppgav? Nu har du min och Honans flera förslag att välja på?

Han kanske packade inför USA-resan?

Eller sov hos HD?

Kanske smet ut för en snabbis när hon
somnat?
Citera
2019-06-23, 01:40
Medlem
Citat:
Vad tror du han uppgav?

Kort och ofullständigt svar, tror som så: om han inte är GM så uppgav han helt enkelt sanningen (vad han nu gjorde).
Om han är GM så uppgav han nog endast det som han ev kände sig nödgad att vidgå; sådant som annars vid kontroll skulle visa sig vara lögn (om han tex hade med sig sin mobil vid dådet så tror jag att han sagt att han varit ute och gått för att inte annars behöva stå till svars för oförklarliga mobilrörelser).

Tips i all välmening: om du bara antar saker så är det bra om du anger det i stället för att uttrycka det som att det vore fastslagna sanningar.
Citera
2019-06-23, 01:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det kanske kommer någon artikel i pressen inom kort. En reporter har tydligen granskat och fiskat i fallet och är väldigt konfunderad över hur det skötts. Tydligen funnit massa tveksamheter i hantering på flera nivåer. Inriktningen är alltså inte vem som kan vara GM eller försvara SD, utan hur polisen och åklagaren har hanterat fallet. Arbetssättet och arbetsordningen har tydligen inte följt praxis så bra.
När reportern började försöka ställa frågor så vart det än mer murbyggande runt åklagaren.

Inifrån polishuset har syrliga kommentarer fällts och huvud har skakats. Det som ifrågasatts mest är "jobba brett". Om SD inte är gärningsman, så har dom tappat allt och står på ruta 1.
Än idag har inte alla i LW:s bekantskapskrets, som träffat henne i närtid, förhörts.
Det enda stöd hon har nu är väl från sin trogna hejarklack här i tråden, och möjligen från den där Nyqvist:
https://theworldnews.net/se-news/hjarstamordet-fortfarande-olost-fem-poliser-arbetar-heltid-med-fallet-en-del-tror-vi-kort-fast
Senast redigerad av Draifos 2019-06-23 kl. 01:57.
Citera
2019-06-23, 01:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kort och ofullständigt svar, tror som så: om han inte är GM så uppgav han helt enkelt sanningen (vad han nu gjorde).
Om han är GM så uppgav han nog endast det som han ev kände sig nödgad att vidgå; sådant som annars vid kontroll skulle visa sig vara lögn (om han tex hade med sig sin mobil vid dådet så tror jag att han sagt att han varit ute och gått för att inte annars behöva stå till svars för oförklarliga mobilrörelser).

Tips i all välmening: om du bara antar saker så är det bra om du anger det i stället för att uttrycka det som att det vore fastslagna sanningar.
Finns väl ingenting längre som tyder på att SD hade med LW:s död att göra.
Citera
2019-06-23, 01:53
Medlem
Citat:

OM du nu läser dina egna slutsatser ovan.

Ingen VET vad han uppgett i förhören. Jag bildar mig, på underlag och erfarenhet, en slutsats. Med torftig saklig information, är det underförstått att det mesta är egna uppfattningar som bygger på viss saklig grund.
Senast redigerad av Remark 2019-06-23 kl. 02:02.
Citera
2019-06-23, 02:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Ingen VET vad han uppgett i förhören.
Finns väl ingen anledning att tro att Backman ljuger:
– Han förnekar all inblandning i hennes försvinnande och hennes död, säger mannens advokat Ingvar Backman.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgkkpM/gripen-man-fornekar-all-inblandning-i-mordet-pa-lena
Citera
2019-06-23, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Finns väl ingenting längre som tyder på att SD hade med LW:s död att göra.

Ja vad som finns eller inte vet jag ju inget om. Men tror att det nu finns lika lite/mycket som för ett år sedan.

Citat:

Ingen VET vad han uppgett i förhören.
l

Ja vad ska man säga?
Antingen levererar du påhittade sanningar eller så är du alldeles obegriplig. Vad vill du ha sagt om mina 'slutsatser'?

Tror du inte att SD vet vad han har uppgett i förhören, eller fu-ledaren, eller åklagaren. 'Ingen VET'.

Edit: godnatt (tror du också behöver sova)
Senast redigerad av Rubar 2019-06-23 kl. 02:10.
Citera
2019-06-23, 02:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja vad som finns eller inte vet jag ju inget om. Men tror att det nu finns lika lite/mycket som för ett år sedan.
Vad tror du själv då om du får gissa? Lite eller mycket?
Citera
2019-06-23, 02:16
Medlem
Citat:
Finns väl ingen anledning att tro att Backman ljuger:
– Han förnekar all inblandning i hennes försvinnande och hennes död, säger mannens advokat Ingvar Backman.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgkkpM/gripen-man-fornekar-all-inblandning-i-mordet-pa-lena

Det är ett standardsvar från alla försvarsadvokater. Så det värdet i sig är Noll.

Motparten dvs Åklagarens framställning har lett till TR dom om att SD fortfarande är skäligen misstänkt för mord på LW.

Finns väl inga anledningar att tro att TR fattat fel beslut.
Senast redigerad av Remark 2019-06-23 kl. 02:25.
Citera
2019-06-23, 02:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är ett standardsvar från alla försvarsadvokater. Så det värdet i sig är Noll.

Många slutar ändå i långa fängelsestraff eller livstidsdomar.

Eller att dom går fria.

Men advokatsvaret är oftast detsamma initialt.
Om åklagaren inte kan lägga fram något konkret så kan ju inte SD försvara sig mot hennes misstankar. Det verkar ju råda en Kafka-liknande situation här.
Senast redigerad av Draifos 2019-06-23 kl. 02:26.
Citera
2019-06-23, 02:26
Medlem
Citat:
Om åklagaren inte kan lägga fram något konkret så kan han ju inte försvara sig mot hennes misstankar. Det verkar ju råda en Kafka-liknande situation här.

Läs mitt korrigerade svar.
Citera
2019-06-23, 02:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag tror inte att SD hade med sig sin mobil alls. Den låg nog still på sängbordet eftersom han uppgav att han sov.

Varför skriver du som om det vore fakta
när du inte har en aning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in