2019-06-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Nu undrar jag inte vad någon tror...

Ok, noterat. Men exakt vad får dig att tro att någon skulle intressera sig för dina 'konstaterade faktaspekulationer'?
Och hur kan det vara märkligt att ingen i tråden har utgått ifrån en GMP då ingen sådan har presenterats av polisen?
Förväntar mig givetvis inga svar då du inte vill debattera saken, och det lär ju inte vara lönt att skicka PM: din inbox lär nog redan vara överfull.
Citera
2019-06-22, 20:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, jag tror att de snackade ihop sig
om någon oskyldig anledning till bråket
när hon inte kunde ta tillbaka anmälan.

En trolig överenskommelse eftersom hon ville dra tillbaka anmälan.

Det vore intressant att få reda på vad mer som finns i historiken. Jag tillhör de som tror det finns substans av sanning i påståendet om att SD smygfilmade LW och att materialet finns hos polisen.
SD är en kreativ figur, så han kan ha hittat på en mängd olika hyss för att få attention från LW.

Tydligen klarar han inte av att sluta retas - inte ens efter hennes död. Väldigt märkligt att han inte alls inser det opassande i att fixa en ny cache till Lenas yngsta son den 15 maj -19. Cachen "Solkröken" finns på lekplatsen utanför hennes bostad och det rapporterades Didnt find it i mars förra året. Ville SD fixa med cachen på kvällen när LW mördades? D v s som en slags födelsedagspresent till pojken?
Förstår inte SD att det blir som ett slag i ansiktet på Lenas son och övriga anhöriga när han ordnar med en cache till grabben som fyllde 13 år just den dagen SD lade dit en ny cache och på årsdagen för upptäckten att hans mamma var försvunnen? Det var inte på något sätt snällt gjort. Nej, det är rent av ett sadistiskt beteende.
Citera
2019-06-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
SD borde vara en coach i relationsforumet, där många killar skiver hur de aldrig får napp.

Säg inte det du. Hon fick kanske uppleva en "magisk" natt.

Vad är det ni skriver? Menar ni att Lena likväl som denna kvinna/dessa kvinnor bara gick på efter ytan och ville ha smickrande komplimanger. Dessutom i sex år, jag är mållös .

Ja just det som skrivs, alla är inte så bra på att se under ytan utan låter sig charmas. År efter år, varför skulle inte Lena gilla den typen? SD har säkert goda sidor också.
Citera
2019-06-22, 21:26
Medlem
MrBarnabys avatar
Jag får citera mig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Är det där en spekulation eller är det så att någon gång mellan 23:30-24:00, typ, har SD:s mobil hoppat mellan den "ordinare" masten och "motorvägsmasten"?

Tillägg: Du skrev "Jag kan inte säga vad som kommit fram av masttömningarna", kanske ska man tolka det som att du inte kan/vill/får säga något om masttömningarna men visst vore det en intressant omständighet om man kunnat konstatera det där hoppandet under den där halvtimmen.

Men borde inte det räcka till sannolika, speciellt i kombination med det här ?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Det var nog en överoptimistisk spekulation från min sida att SD:s mobil eventuellt skulle ha kopplat upp sig mot den "näraliggande motorvägsmasten" längs den tänkta flyktvägen. Jag begick samma misstag som många andra i tråden tidigare gjort, det vill säga jag drog för stora växlar av MV:S lite gåtfulla inlägg.
Citera
2019-06-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En trolig överenskommelse eftersom hon ville dra tillbaka anmälan.

Det vore intressant att få reda på vad mer som finns i historiken. Jag tillhör de som tror det finns substans av sanning i påståendet om att SD smygfilmade LW och att materialet finns hos polisen.
SD är en kreativ figur, så han kan ha hittat på en mängd olika hyss för att få attention från LW.

Tydligen klarar han inte av att sluta retas - inte ens efter hennes död. Väldigt märkligt att han inte alls inser det opassande i att fixa en ny cache till Lenas yngsta son den 15 maj -19. Cachen "Solkröken" finns på lekplatsen utanför hennes bostad och det rapporterades Didnt find it i mars förra året. Ville SD fixa med cachen på kvällen när LW mördades? D v s som en slags födelsedagspresent till pojken?
Förstår inte SD att det blir som ett slag i ansiktet på Lenas son och övriga anhöriga när han ordnar med en cache till grabben som fyllde 13 år just den dagen SD lade dit en ny cache och på årsdagen för upptäckten att hans mamma var försvunnen? Det var inte på något sätt snällt gjort. Nej, det är rent av ett sadistiskt beteende.

Håller med. Det fanns ett minne i den ursprungliga cachen som LW gjort, även om tidens tand skadat den.

Att den skäligen misstänkte för LWs död, lagar den på årsdagen av dödsfallet är snarast bisarrt.
Citera
2019-06-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag får citera mig själv.

Det var nog en överoptimistisk spekulation från min sida att SD:s mobil eventuellt skulle ha kopplat upp sig mot den "näraliggande motorvägsmasten" längs den tänkta flyktvägen. Jag begick samma misstag som många andra i tråden tidigare gjort, det vill säga jag drog för stora växlar av MV:S lite gåtfulla inlägg.

Jag tror inte att SD hade med sig sin mobil alls. Den låg nog still på sängbordet eftersom han uppgav att han sov.
Senast redigerad av Remark 2019-06-22 kl. 23:51.
Citera
2019-06-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg av Sh.Holmes från den 1/2-19, där Holmes har
lagt ut Be*holderX:s hyllning till Softis, från 1:a Advent,
när han besökte "L*nas berg".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tror dock inte att det var skrivet på LW:s Facebook, hellre då på Geocacheforumet.

Om det inte var Facebook, så gissar jag att det var på LWs minnessida på Fonus. Det på GC-forumet visste jag, men det var tidigare än det.
Citera
2019-06-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte att SD hade med sig sin mobil alls. Den låg nog still på sängbordet eftersom han uppgav att han sov.

Får man besvära om en källa på uppgiften om att SD uppgett att han låg och sov?
Citera
2019-06-23, 00:48
Medlem
Honan6s avatar
Det skulle vara intressant att få reda på vad SD sagt/säger till släkt och vänner om vad han sysslade med den sena kvällen den 14 maj förra året. Håller han sig till en version eller har det kommit flera olika efter tid?

Jag tänker om han sagt t ex:

"Jag satt med laptopen i köket och löste myster"

"Jag råkade stänga av mobilen och sen glömde jag pin-koden, så jag tog en cykeltur till jobbet där jag har puk-koden liggandes i en låda"

"Jag tog mig till cachen Solkröken vid lekparken hos Lena för att kolla om Ar*ns cache var borta, för isf tänkte jag fixa en ny till honom. Jag FTF:ade ju den så därför visste jag ju placeringen och jag upptäckte att den inte fanns kvar. Jag tog mig hem för att ordna med en ny cache, men jag var trött och måste ha slocknat i soffan. Jag minns inte hur mycket klockan var då."

"Jag var ute på en kvällstur i området. När jag kom in på Byalagsgatan så stannade jag till lite och spanade naturligtvis in i Lenas fönster. Det lyste, men jag såg henne aldrig så jag fortsatte vidare. Jag vet inte exakt tid eller hur länge jag var ute."

Vilken/vilka varianter har ni som känner SD fått höra? Berättar han självmant? Han uppvisar ett väldigt oberört sätt på sina GC:loggningar, men hur uppfattas han irl? Berätta gärna.
Citera
2019-06-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Får man besvära om en källa på uppgiften om att SD uppgett att han låg och sov?

Nåja, han var ensam hemma utan alibi. Lena anmäldes försvunnen på morgonkvisten då han troligen befann sig på jobbet/hemma. Antar han sover på nätterna eller uppgav det. Icke heller sällskap i sängen vid tillfället.
Senast redigerad av Remark 2019-06-23 kl. 01:15.
Citera
2019-06-23, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det skulle vara intressant att få reda på vad SD sagt/säger till släkt och vänner om vad han sysslade med den sena kvällen den 14 maj förra året. Håller han sig till en version eller har det kommit flera olika efter tid?

Jag tänker om han sagt t ex:

"Jag satt med laptopen i köket och löste myster"

"Jag råkade stänga av mobilen och sen glömde jag pin-koden, så jag tog en cykeltur till jobbet där jag har puk-koden liggandes i en låda"

"Jag tog mig till cachen Solkröken vid lekparken hos Lena för att kolla om Ar*ns cache var borta, för isf tänkte jag fixa en ny till honom. Jag FTF:ade ju den så därför visste jag ju placeringen och jag upptäckte att den inte fanns kvar. Jag tog mig hem för att ordna med en ny cache, men jag var trött och måste ha slocknat i soffan. Jag minns inte hur mycket klockan var då."

"Jag var ute på en kvällstur i området. När jag kom in på Byalagsgatan så stannade jag till lite och spanade naturligtvis in i Lenas fönster. Det lyste, men jag såg henne aldrig så jag fortsatte vidare. Jag vet inte exakt tid eller hur länge jag var ute."

Vilken/vilka varianter har ni som känner SD fått höra? Berättar han självmant? Han uppvisar ett väldigt oberört sätt på sina GC:loggningar, men hur uppfattas han irl? Berätta gärna.

Kolla några inlägg bakåt så får du svar på detta: REMARK vet tydligen att SD sagt att han låg och sov.

Edit: såg svar från remark: hen verkar inte längre lika säker på sin sak
Senast redigerad av Rubar 2019-06-23 kl. 01:15.
Citera
2019-06-23, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kolla några inlägg bakåt så får du svar på detta: REMARK vet tydligen att SD sagt att han låg och sov.

Edit: såg svar från remark: hen verkar inte längre lika säker på sin sak

Vad tror du RUBAR att han uppgav? Nu har du min och Honans flera förslag att välja på?
Senast redigerad av Remark 2019-06-23 kl. 01:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in