2019-06-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du är en idiot om du tror på något av följande:

1) att Trump inte förstod, redan på planeringsstadiet, att ett par hundra iranier skulle dö vid hans flygräd, oavsett att den skulle äga rum på natten

2) att Trump inte inser att en sådan här räd bara skulle bli första steget i en lång militär kraftmätning

3) att iranska liv (civila eller militära) i sig betyder någonting alls för Trump

4) att Iran (utan egna kärnvapen) på något vis skulle vara en enkel motståndare för USA

Han är ingen idiot, men du borde förpassas till Gulag. Ut från Sverige och Väst i alla fall.

Trump har fortfarande inte startat ett krig.

Detta borde fokuseras på.

Det kan ni inte.
Citera
2019-06-22, 18:23
Medlem
Neokonservativa som hetsar för krig

Citat:
Den republikanske politikern Rand Paul uppmanar nu Donald Trump att inte starta krig med Iran. Enligt den 56-årige senatorn är det neokonservativa krafter runt presidenten som försöker hetsa fram ett nytt krig i Mellanöstern.
Citat:
Under presidentvalskampanjen 2016 profilerade sig Donald Trump som en kandidat starkt negativ till krig i Mellanöstern. Med honom skulle de förödande invasionerna upphöra, var hans otvetydiga budskap. Skulle han starta krig mot Iran kan hans väljarbas försvinna.
källa https://www.friatider.se/paul-neokonservativa-som-hetsar-f-r-krig
Citera
2019-06-22, 18:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
När man som vuxen västmänniska i snart fem årtionden har blivit beordrad att ta del av nyanser, har det systematiskt visat sig att stå som en nyttig idiot, beredd att gå fiendens ärenden.

Jag är Väst.

Hur mycket du än förläst dig på och "supportat" Trump på nätet så är du inte "väst", du är svensk.
Vi svenskar är inte i konflikt med Iran och de utgör inget hot mot oss. Ett faktiskt hot mot oss är sunnimuslimska jihadister. Vi är de facto i krig mot dem.
Saudiarabien+Israel med USAs goda samvete stödjer vår fiende , Iran bekämpar den.
Fiendens fiende.
Sluta sug israelernas kukar och börja vara lojal mot ditt folk.
Citera
2019-06-22, 18:33
Bannlyst
Inget action och nu påpekar media det uppenbara. Trump är svag! Han skulle först avfyra men ångrade sig sedan, världen ser på USA och undrar varför inget händer. De måste visa MUSKLER !

Tänk er killar, vem vill suga av en kille som aldrig slår andra på käften när de kollar snett eller är jobbiga
Citera
2019-06-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag fattar faktiskt inte, kan du förklara tack?

Absolut. Tack för frågan.

Så här funkar det sörru:

Tack vare västmediernas öppna granskningar av strategiska beslut och en öppenhet i västs styre (läs: USA:s) så kommer alla amerikanska planer och strategier i öppet ljus. Ett ljus, som vanligtvis ljusskygga diktatorer flyr som pesten, men kritiken som kan vara underbyggd, ibland inte, lyfts fram systematiskt av fiender till den frihet som du njuter av.

Aningslösa västerlänningar med vänstersympatier ställer sig ytterst sällan frågan Vad händer om skurkstater vinner? De kan inte det, tu deras hela orsak till att leva är att slå ner på Väst.

Går det bra för väst; dölj under jorden.
Gör väst ett misstag; lyft upp för allmän beskådan, tjata om det i årtioenden.

Gör väst till skurken och skit i östs 100 ish miljoner döda.
Säger väst emot öst, dra Hitlerkortet, vars 10 miljoner döda också är västs fel.

Allt är Västs fel.

Låt Öst spränga Västs tankers och militära apparater och gör ingenting.

Muppar är för trevliga för att de ens ska liknas vid Östs skickliga hjärntvättare, så. Jag kallar dem jävlar, för det är precis vad de är.

Hur många har torterats av den iranska regimen idag?
Citera
2019-06-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hur mycket du än förläst dig på och "supportat" Trump på nätet så är du inte "väst", du är svensk.
Vi svenskar är inte i konflikt med Iran och de utgör inget hot mot oss. Ett faktiskt hot mot oss är sunnimuslimska jihadister. Vi är de facto i krig mot dem.
Saudiarabien+Israel med USAs goda samvete stödjer vår fiende , Iran bekämpar den.
Fiendens fiende.
Sluta sug israelernas kukar och börja vara lojal mot ditt folk.

Som du är med ryssen?
Försök inte uppfostra mig. Mer renommerade typer än du har försökt.
Citera
2019-06-22, 18:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det fetade är nog vad USA och Israel vill att Iran ska göra. Provocera fram ett riktigt attentat ifrån Iran och ingen false flag. Håll utkik på Hizbollah den närmaste tiden. Det kan vara så att Iran väljer att svara via proxy. Om mullorna nu dock väljer att våldsamt slå tillbaka så kliver de rakt i fällan. Då får Iran bara skylla sig själva .
Så USA får försöka svälta ut Iran hur mycket som helst och om Iran försöker svara är det deras fel om det blir krig?
Citera
2019-06-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det fetade är nog vad USA och Israel vill att Iran ska göra. Provocera fram ett riktigt attentat ifrån Iran och ingen false flag. Håll utkik på Hizbollah den närmaste tiden. Det kan vara så att Iran väljer att svara via proxy. Om mullorna nu dock väljer att våldsamt slå tillbaka så kliver de rakt i fällan. Då får Iran bara skylla sig själva .

Javisst kan USA kanske hoppas på det men jag tror att Iranierna tänker sig för innan de drar igång nåt större,
Citera
2019-06-22, 18:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Absolut. Tack för frågan.

Så här funkar det sörru:

Tack vare västmediernas öppna granskningar av strategiska beslut och en öppenhet i västs styre (läs: USA:s) så kommer alla amerikanska planer och strategier i öppet ljus. Ett ljus, som vanligtvis ljusskygga diktatorer flyr som pesten, men kritiken som kan vara underbyggd, ibland inte, lyfts fram systematiskt av fiender till den frihet som du njuter av.

Aningslösa västerlänningar med vänstersympatier ställer sig ytterst sällan frågan Vad händer om skurkstater vinner? De kan inte det, tu deras hela orsak till att leva är att slå ner på Väst.

Går det bra för väst; dölj under jorden.
Gör väst ett misstag; lyft upp för allmän beskådan, tjata om det i årtioenden.

Gör väst till skurken och skit i östs 100 ish miljoner döda.
Säger väst emot öst, dra Hitlerkortet, vars 10 miljoner döda också är västs fel.

Allt är Västs fel.

Låt Öst spränga Västs tankers och militära apparater och gör ingenting.

Muppar är för trevliga för att de ens ska liknas vid Östs skickliga hjärntvättare, så. Jag kallar dem jävlar, för det är precis vad de är.

Hur många har torterats av den iranska regimen idag?
Ok, tack för ditt uttömliga svar.

Jag må vara naiv, men jag tycker att man ska stå upp rakryggad.

Jag har inga problem med att diktaturer som Iran eller Irak pulveriseras. Men det ska inte börja med en lögn. Jag förstår uppenbarligen inte politiken, att måste ljuga för att få ett beslut. Hitta på saker. Men jag gillar inte det. ”Nä, rakryggat yppa sanningen” som Karl-Bertil Jonsson sade (typ).

Om USA kan anfalla ett land pga en lögn så kan de göra det igen. Kanske den gången mot ett okej land som står i vägen för USA. Och det skrämmer mig. Stå upp istället och säg det rent ut: Iran ”is a shit hole country” så därför anfaller vi. Det köper jag. Men att starta krig pga en drönare känns djävligt krystat. Lite ”Wag the dog” över det.
Citera
2019-06-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så USA får försöka svälta ut Iran hur mycket som helst och om Iran försöker svara är det deras fel om det blir krig?

Fattar du inte? Så länge Iran är en hårdför
Diktatur, är det Irans fel.

Med det följer nämligen regim-propaganda tillsammans med tusentals hängningar, piskrapp och förtryck av människor.

Pröva för all del att häva ur dig kritik mot Rouhani på iranska forum och se hur länge du överlever.

Oops, det finns visst inga iranska forum.
Citera
2019-06-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Ok, tack för ditt uttömliga svar.

Jag må vara naiv, men jag tycker att man ska stå upp rakryggad.

Jag har inga problem med att diktaturer som Iran eller Irak pulveriseras. Men det ska inte börja med en lögn. Jag förstår uppenbarligen inte politiken, att måste ljuga för att få ett beslut. Hitta på saker. Men jag gillar inte det. ”Nä, rakryggat yppa sanningen” som Karl-Bertil Jonsson sade (typ).

Om USA kan anfalla ett land pga en lögn så kan de göra det igen. Kanske den gången mot ett okej land som står i vägen för USA. Och det skrämmer mig. Stå upp istället och säg det rent ut: Iran ”is a shit hole country” så därför anfaller vi. Det köper jag. Men att starta krig pga en drönare känns djävligt krystat. Lite ”Wag the dog” över det.

Nu är du där igen. USA hit och USA dit.

”Dumma dumma!!
Jag är svensk. Jag är jättegoood.”

Skjuter någon ner drönare utanför ens luftrum eller spränger oljetankers, efter lång tids konflikt krävs vedergällning. Eller ett tydligt hot om sådant. Det senare har Donald Trump presterat.

Det ska alla västhatare vara jävligt tacksamma för.
Citera
2019-06-22, 19:03
Avstängd
Citat:
Fattar du inte? Så länge Iran är en hårdför
Diktatur, är det Irans fel.
Lär dig skilja på inrikes och utrikespolitik. Iran är en hård diktatur men det är ingen ursäkt för att anfalla dem. De är inget internationellt säkerhetshot. Ett krig lär också kosta betydligt fler människoliv än regimen har ihjäl, om det nu är iranska liv du bryr dig om.

F.ö. är ju USA också en skurkstat som använder tortyr, fängslar större andel av sin befolkning än något annat land det finns pålitlig statistik för osv.
Citat:
Pröva för all del att häva ur dig kritik mot Rouhani på iranska forum och se hur länge du överlever.
Ganska länge, det är så få där nere som förstår svenska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in