Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Men hur blir det om USA replikerar, dvs slänger iväg 50 Tomahawk`s ?
Jag börjar få känslan att Iran hoppas att USA gör det. Dvs låter sig bli provocerade till ett "rejält svar". Notera att Iran inte är "dumma i huvudet".
USA har inte tillräckligt med trupp på plats, för en invasion. Dvs mullorna sitter säkert vid ett Amerikanskt "svar". Lite människoliv är de villiga att offra för Ryska, Kinesiska och ljumma EU-sympatier.
Samtidigt går olje-priset upp, och resten av världen skyller alltsammans på Trump. Som alltid.
Iran är inträngda i ett hörn med sanktionerna, att splittra världen är tillräckligt för de. Likaså hoppas de på att USA får en annan prezz än Trump.
Tills nu har inte Trump fallt för frestelsen.., men jag tror det blir "tredje gången gillt". Dvs vid nästa Iranska provokation smäller det.
Irans ledare är dumma i huvudet om de tror att det är rätt att provocera USA. De vet att USA vill störta deras regim, för att den orsakat så mycket skit i Mellanöstern.
Inte minst saudierna har tidigare lovat att pumpa mer olja om det behövs, och som sagt så är USA numera den största oljeproducenten i världen. I så fall kan man spekulera i vad som händer med oljepriset när Irans ständiga hot om att stoppa oljan genom Hormuzsundet har försvunnit.
De kan ju alltid hoppas på en annan president, men jag tror att Trump administrationens åsikt att Iran stödjer terrorism och kriget i Jemen delas av Pentagon, så även om presidenten byts ut får nästa president ärva samma problem, med samma militära ledning i Pentagon, precis det Trump sa när han tog över efter Obama. Och problemen kommer att följa med varje president tills de hittar en lösning, militär eller diplomatisk. Trump är en sån som gillar ryktbarhet, och ett krig mot Iran, speciellt ett han kan vinna, är hans biljett till FAME! Trumps kampanjsång 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=nTJHjuhCYos
Trumps kampanjslogan people will see me and cry or die, I don't care.