Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-21, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tinder har tillräckligt många narrar. Ställ en öppen, ärlig fråga som till exempel: "Hej X! Vad har du för intressen? Vi kanske kan hitta på något roligt om det passar?"

Jo tjena att det där funkar . Kanske om man är typ 40 och pratar med någon i samma ålder. Vad fan är det här för tips hahahaha
Citera
2019-06-21, 09:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jo tjena att det där funkar . Kanske om man är typ 40 och pratar med någon i samma ålder. Vad fan är det här för tips hahahaha
Om hon hela tiden var ointresserad av att träffas så får du veta det direkt. Bättre än att slösa tid på att vara en clown.
Citera
2019-06-21, 10:13
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Hur många här har blivit utsatt eller utfört en catfish på tinder o liknande?
Citera
2019-06-21, 10:54
Medlem
Citat:
Tinder har tillräckligt många narrar. Ställ en öppen, ärlig fråga som till exempel: "Hej X! Vad har du för intressen? Vi kanske kan hitta på något roligt om det passar?"

Citat:
Om hon hela tiden var ointresserad av att träffas så får du veta det direkt. Bättre än att slösa tid på att vara en clown.
Fast det är ju skillnad på att vara en "clown" eller "narr", och att helt enkelt vara lite kreativ och unik.

Sen att skriva "Vad har du för intressen?" osv i första meddelandet måste ju vara det mest anala jag skådat. Stelare öppnare får man ju leta efter. Niagarafallet skulle ju fan torka igen av den där.

Även om man tycker att "Hej X" borde räcka under normala omständigheter, så är det lätt att glömma bort att Tinder är fan inte normala omständigheter.

Man måste vara lite strategisk för att sticka ut ur alla 17 "Hej" tjejen fått senaste kvarten. Man bör också visa att man inte är en lika torr och tråkig jävel än man egentligen kanske är.
Citera
2019-06-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Hur många här har blivit utsatt eller utfört en catfish på tinder o liknande?
Med catfish menar du mer än bara lite missvisande eller gamla bilder antar jag?
Citera
2019-06-21, 10:58
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Med catfish menar du mer än bara lite missvisande eller gamla bilder antar jag?
Catfish är när man vilseleder någon till att dom ska träffas och sedan inte dyker upp. Ungefär som ghosting.
Citera
2019-06-21, 11:11
Medlem
lakritcs avatar
Burkm4t

Du har helt rätt i att Tinder är sjukt. Desto större anledning att vara normal. Du ska intressera dig för kvinnan och vara den man som det kanske går en på 1000 på. Då kan man faktiskt träffa en naturlig person där till slut, om man har tur.

En man ska inte jaga efter tjejer med påhittade, fiskande repliker. Han ska var uppriktig, säker i sig själv och känna sitt värde. Han vet att han är attraktiv och behöver inte vara någon annan eller pröva de incelmetoder som föreslås här.

Om man inte lyckas med intressanta bilder och ett trevligt välkomstmeddelande så finns det ingen anledning att använda Tinder.
Citera
2019-06-21, 11:33
Medlem
Citat:

Avmatchade direkt med killar som skrev sånt. Dels för att den frågan är otroligt tråkig att svara på och stel (och jag har dessutom märkt att den frågan brukar vara en väldigt bra indikation på att även killen är sådan. Har aldrig klickat med en kille som frågat detta) och dels för att jag aldrig skulle kunna tänka mig att boka upp en träff innan jag ens skrivit något med killen. Även om jag tyckte han verkade intressant, snygg osv. och absolut från början hade för avsikt att träffa honom så skulle jag aldrig ha intresse av att träffas/boka upp något så direkt.

Det är väl olika från tjej till tjej men för mig räckte det absolut med ett ”Hej ” eller liknande som första meddelande om jag var intresserad av killen, vilket jag var om vi matchat (förutsatt att han sedan jag svepte inte uppdaterat sin profil med något som gjorde att jag inte längre var intresserad).
Citera
2019-06-21, 11:38
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krottorn
TEXT
Det spelar naturligtvis ingen roll vad man skriver så länge det är okonstlat och man är tilltalande på något vis. Jag hade resonerat så som tjej, men så är jag ju ingen psykopat utan en ganska vanlig, men välutbildad person som gillar att träffa människor oavsett syfte.
Citera
2019-06-21, 15:30
Medlem
Grodriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Catfish är när man vilseleder någon till att dom ska träffas och sedan inte dyker upp. Ungefär som ghosting.

Nej det är det inte. Catfishing är när man får någon intresserad med hjälp av utdaterade/falska bilder och/eller andra lögner. En av de vanligaste catfishingmetoderna är när en tjock tjej framstår som smal/smalare än vad hon egentligen är med hjälp av äldre bilder på sig själv eller med fat girl angle, smink, ljussättning osv.
Citera
2019-06-21, 16:00
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodriddare
Nej det är det inte. Catfishing är när man får någon intresserad med hjälp av utdaterade/falska bilder och/eller andra lögner. En av de vanligaste catfishingmetoderna är när en tjock tjej framstår som smal/smalare än vad hon egentligen är med hjälp av äldre bilder på sig själv eller med fat girl angle, smink, ljussättning osv.
Tack för rättelsen fast är det inte fatfishing, fast det kan kanske kallas catfishing ändå? Vad ska man kalla det för om man catfishar, bestämmer träff och inte dyker upp? Ghostfishing?
Citera
2019-06-21, 18:07
Medlem
Varför finns där tjocka tjejer på tinder?
Får de verkligen napp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in