2019-06-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Jag rövknullar inte kvinnor och skulle aldrig göra det med en man.
Analsex är äckligt oavsett...

Ingen tvingar dig. Säger bara att kristendomens förhållningssätt till homosexualitet pretty much är; ”Man är inte bög bara för att man suger av en kompis”
Citera
2019-06-20, 04:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Den sexuella homosexuella aktiva handlingen är det som vi kristna är emot.
Ni kan fantisera fritt men liksom för en pedofil går gränsen solklart där.

Falsk analogi.
Citera
2019-06-20, 19:49
Medlem
tkhasis avatar
Så är sexuella handlingar mellan två män okej enligt kristendomen så länge de inte har analsex med varandra? Jag menar, de kan ju göra andra saker...
Citera
2019-06-20, 19:53
Medlem
tkhasis avatar
Och är det okej för kvinnor att vara homosexuella?
Citera
2019-06-20, 19:55
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
Man hör alltid hur kristna är så emot homosexuella, men läser man i bibeln står det inte att man inte får va bög utan det står bara att du inte får migga med en annan man.

Ur tredje moseboken 20:13:
13 Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

Så borde kristna verkligen vara emot homosexulla förhållanden när det bara är samlag mellan två män som är otillåtet?

Jesus hade ju sju lärjungar du kan ju gissa vad dom sysslade med ibland
Citera
2019-06-20, 20:28
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jesus hade ju sju lärjungar du kan ju gissa vad dom sysslade med ibland
Sju?? Men för helvete...

Citera
2019-06-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Synen är att homosexuella skall avrättas och detta är enligt Bibeln statens uppgift att utföra oavsett statsskick.

Praktexempel på varför djävulen är roligare att leka med, sitta vid din sida, vilken människa med tankeramar som inte sträcker sig längre likt en programmerad robot att lyfta en låda upp och ned vill ha med sådana att göra, fullkomlig tragedi att integrera med sådana saker som du är, plast.
Citera
2019-06-20, 23:17
Medlem
Den fråga som jag mig ställer mig själv är hur i helvete någon kan gå efter att det faktiskt är Guds ord? Är ganska säker på att hela skiten är totalt orimlig och att allting i slutändan bottnar vem som haft goda avsikter och haft ett gott hjärta oavsett lite bus genom livets gång.

Om vi utgår från hur psykopaten som jag citerade ovanför så skulle alltså denna stå fast vid sitt önskande av dödsstraff om det visade sig att människan som räddade livet på honom vara bög. Det är faktiskt rejält obehagligt.
Citera
2019-06-23, 20:41
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Paulus "twist" av jesus-rörelsen.

Är du inte bekant med denna?

Paulus är med i Bibeln och orden däri är således självklart sanna.
Citera
2019-06-27, 10:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Paulus är med i Bibeln och orden däri är således självklart sanna.

Bibeln kan motbevisas. Men det kan vi ta på relevant tråd.
Citera
2019-07-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Så är sexuella handlingar mellan två män okej enligt kristendomen så länge de inte har analsex med varandra? Jag menar, de kan ju göra andra saker...
Nej.
Den som påstår det ljuger....
Det är inte okej!
Citera
2019-07-05, 00:18
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Den fråga som jag mig ställer mig själv är hur i helvete någon kan gå efter att det faktiskt är Guds ord? Är ganska säker på att hela skiten är totalt orimlig och att allting i slutändan bottnar vem som haft goda avsikter och haft ett gott hjärta oavsett lite bus genom livets gång.

Om vi utgår från hur psykopaten som jag citerade ovanför så skulle alltså denna stå fast vid sitt önskande av dödsstraff om det visade sig att människan som räddade livet på honom vara bög. Det är faktiskt rejält obehagligt.
Ja, du har helt rätt. Tänk om fler kunde tänka såhär, då hade världen sett lite bättre ut :-) Rekommenderar varmt boken "Gud är stor! - Hur religionen förgiftar allt av C.Hitchens. Många tänkvärda och träffsäkra formuleringar som få kunde stå emot om vad religion med dess fundamentalistiska dogmer frambringar runtom i världen. I religionens namn sker systematiska övergrepp och kränkningar mot mänskliga rättigheter. Bibeln är verkligen totalt orimlig, och makaber, (har tidigare redogjort ingående för detta) och skulle vi ha den som rättesnöre vore vi riktigt illa ute. "En trollkvinna ska du inte låta leva" står det i GT, det bidrog som vi alla vet till de ofattbara grymheterna där man brände kvinnor som förmenta "häxor" på bål, men även vetenskapsmän. Religiösa etablissemanget har alltid hatat vetenskapen, då den utgör ett "hot" mot deras beskrivna felaktiga världsbild. Det du nämner i slutet, får även mig att må illa, att det år 2019 fortfarande finns människor som har sådana sjuka tankar att de är beredda att ha livet av andra för deras sexuella läggningar. Vi vet ju idag att kärlek, attraktion och tycke kan uppstå mellan samma kön. Homosexualitet är faktiskt ganska vanligt i naturen. Det är oerhört viktigt att stå upp och försvara vetenskapen och det sekulära samhället och hjälpa människor genom kunskap bland annat bort från allehanda vidskepelser.
Senast redigerad av nightbeast 2019-07-05 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in