Citat:
Ursprungligen postat av
Cousi
Den fråga som jag mig ställer mig själv är hur i helvete någon kan gå efter att det faktiskt är Guds ord? Är ganska säker på att hela skiten är totalt orimlig och att allting i slutändan bottnar vem som haft goda avsikter och haft ett gott hjärta oavsett lite bus genom livets gång.
Om vi utgår från hur psykopaten som jag citerade ovanför så skulle alltså denna stå fast vid sitt önskande av dödsstraff om det visade sig att människan som räddade livet på honom vara bög. Det är faktiskt rejält obehagligt.
Ja, du har helt rätt. Tänk om fler kunde tänka såhär, då hade världen sett lite bättre ut :-) Rekommenderar varmt boken "Gud är stor! - Hur religionen förgiftar allt av C.Hitchens. Många tänkvärda och träffsäkra formuleringar som få kunde stå emot om vad religion med dess fundamentalistiska dogmer frambringar runtom i världen. I religionens namn sker systematiska övergrepp och kränkningar mot mänskliga rättigheter. Bibeln är verkligen totalt orimlig, och makaber, (har tidigare redogjort ingående för detta) och skulle vi ha den som rättesnöre vore vi riktigt illa ute. "En trollkvinna ska du inte låta leva" står det i GT, det bidrog som vi alla vet till de ofattbara grymheterna där man brände kvinnor som förmenta "häxor" på bål, men även vetenskapsmän. Religiösa etablissemanget har alltid hatat vetenskapen, då den utgör ett "hot" mot deras beskrivna felaktiga världsbild. Det du nämner i slutet, får även mig att må illa, att det år 2019 fortfarande finns människor som har sådana sjuka tankar att de är beredda att ha livet av andra för deras sexuella läggningar. Vi vet ju idag att kärlek, attraktion och tycke kan uppstå mellan samma kön. Homosexualitet är faktiskt ganska vanligt i naturen. Det är oerhört viktigt att stå upp och försvara vetenskapen och det sekulära samhället och hjälpa människor genom kunskap bland annat bort från allehanda vidskepelser.