2019-06-20, 21:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ingen aning. Jag vet bara att eftersom det är en kvinna som har gjort flest mål i ett fotbolls-VM så betyder det att kvinnor är bättre än män på det.

Kvinnor har gjort flest mål i tjej-VM, jo visst, herrarna är ju inte med där. Männen har gjort flest mål i herr-VM och korp-spelarna har gjort flest mål i korpen. Just korpspelarna har gjort fler mål än de andra. De måste alltså vara bäst med feminist-logik.
Citera
2019-06-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kvinnor har gjort flest mål i tjej-VM, jo visst, herrarna är ju inte med där. Männen har gjort flest mål i herr-VM och korp-spelarna har gjort flest mål i korpen. Just korpspelarna har gjort fler mål än de andra. De måste alltså vara bäst med feminist-logik.

Ja, kan du visa att korpspelarna har gjort flest mål i VM så viker jag mig naturligtvis direkt. Men tills dess är fakta tydliga: Det är en kvinna som har gjort flest mål i fotbolls-VM. Alltså är kvinnor bättre på det än män. Så fungerar trådens logik, feministisk eller ej.
Citera
2019-06-20, 21:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ja, kan du visa att korpspelarna har gjort flest mål i VM så viker jag mig naturligtvis direkt. Men tills dess är fakta tydliga: Det är en kvinna som har gjort flest mål i fotbolls-VM. Alltså är kvinnor bättre på det än män. Så fungerar trådens logik, feministisk eller ej.

Ännu fler mål gör förstås ett pojklag, ju yngre desto fler mål rent generellt. Konstigt att de yngsta inte tas ut till VM när de är så bra
Citera
2019-06-20, 21:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
De filmar mindre än herrarna i fotboll och spelar allmänt mindre fult vilket är en moralisk kvalité på just detta området. Men man kan ju vända på det hela och säga att de är sämre på att filma och då blir det ännu en sak de inte är bättre på än männen.
Senast redigerad av freeriderXII 2019-06-20 kl. 22:01.
Citera
2019-06-20, 22:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Illinois har faktiskt nästan 13 miljoner invånare och är en delstat i det stora mäktiga USA.

Ett av dessa ”hundratals häftigare byggen” som pågår just nu är Vista Tower i Chicago av Jeanne Gang, under konstruktion och blir klart nästa år. Ska bli 101 våningar hög. Petronas ihopbyggda tvillingtorn är 88 våningar höga och ter sig som dvärgar i jämförelse med Vista Tower.
Trodde du att Illinois är en stad?
Det är den femte folkrikaste staten i USA.
Femte...
Där ligger bland annat Chicago som är den tredje största staden i landet.
När Wikipedia listar sin arkitektur nämns inte ens dina jäntor.
Så stort är det.
Daniel Burnham, Louis Sullivan, Charles B. Atwood, John Root, and Helmut Jahn nämns däremot.

Gjorde du en oopsie igen, "klapp"?
Citera
2019-06-20, 22:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
De filmar mindre än herrarna i fotboll och spelar allmänt mindre fult vilket är en moralisk kvalité på just detta området. Men man kan ju vända på det hela och säga att de är sämre på att filma och då blir det ännu en sak de inte är bättre på än männen.
Jaaaa!
De spelar en moraliskt bättre fotboll
Citera
2019-06-20, 22:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Alla vet att Offerkofta inte betyder "att klaga", det betyder "att klaga OCH att använda sin egen hjälplöshet som argument för att slippa göra någonting alls utan förväntar sig hjälp från någon annan".

Precis. Och så är det med bölgrisarna på forumet som skyller alla sina livs misslyckanden på kvinnor. Och de kan inte göra någonting åt sin situation själv eftersom allting är feminismens fel. De använder sin egen "hjälplöshet" för att slippa göra någonting alls åt sin situation.
Citera
2019-06-20, 22:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Precis. Och så är det med bölgrisarna på forumet som skyller alla sina livs misslyckanden på kvinnor. Och de kan inte göra någonting åt sin situation själv eftersom allting är feminismens fel. De använder sin egen "hjälplöshet" för att slippa göra någonting alls åt sin situation.

Sluta använda dessa offerkoftor och försök skärp till dig istället, borde inte kvinnor kunna bli bäst på en enda sak någon gång?
Citera
2019-06-20, 22:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Fantastiskt, en ny person i tråden som skriver en moment22: anklagar någon för att "inte vara läskunnig" men inte själv kan läsa.

Några exempel på hur moment22 till slut kallar alla män som debatterar för offer/offerkofta bara senaste veckan:

P.S. Det är lätt parodiskt att läsa moment22:s senaste 50 inlägg. Alla fyllda av hat, invektiv, offerkofta, offerkoftesmetning. beskyllningar, helt utan fakta som sänker tråden, inte ett enda inlägg OnTopic.

Herregud, har du ingenting bättre för dig?
Problemet med ditt lilla ihopklipp här är att du har ryckt kommentarerna ur sitt sammanhang så det du citerar här blir värdelöst. Fegt agerande som vanligt.
Dock är det så att flashback är fullt av små män som tycker synd om sig själv och utmålar sig till offer för feminismen. Aldrig sett på maken i mitt liv faktiskt.

Sedan ljuger du föressten, dessa inlägg är inte allihop från senaste veckan.
Citera
2019-06-20, 22:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag har förklarat för dig så många gånger varför kvinnor är kraftigt underrepresenterade i schackeliten. Det beror inte på biologi som du gärna inbillar dig, utan på att det är så få kvinnor som utövar spelet.

Det är över 90 % kvinnor bland harpaspelare och textilkonstnärer, men till skillnad från dig drar jag inte slutsatsen att kvinnor är bättre än män på att spela harpa och göra textilkonstverk.
Kanske kan vara därför män bättre än kvinnor i schack? De spelar mera schack.

Om det fanns VM i harpa skulle en man vinna för det mesta, i analogi med schack sport ekonomi laga mat osv. Jag vet inte varför man inte har VM i något instrument, så jag får lämna den diskussionen eftersom VM är mitt favorit-fakta-exempel. Den enda kända harpisten någonsin är dock man, det är ingen slump. Alla kända komiker från film är förresten män, Marx, Chaplin, Buster Keaton, Harold Lloyd osv. Ytterligare ett fält totalt tomt på kvinnor. Börjar bli många nu, när den här tråden tvingade mig att analysera snoppar överallt.

Apropå stakar, Glad midsommar!
Citera
2019-06-20, 22:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Därför kan du inte hävda att män är bättre än kvinnor på schack. Jag har förklarat för dig så många gånger varför kvinnor är kraftigt underrepresenterade i schackeliten. Det beror inte på biologi som du gärna inbillar dig, utan på att det är så få kvinnor som utövar spelet.

Killar som är dåliga på schack spelar sällan också schack, det är inte så kul för dem som är dåliga och saknar talang.
Citera
2019-06-20, 23:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Tråden handlar om det finns något som kvinnor är bättre på än män och du belyser med all önskvärd tydlighet att kvinnor är totalt oförmögna att debattera. Du är t.o.m. oförmögen att förstå att detta inte är en privat pm-konversation utan en publik debatt-tråd.

Tack för ditt bidrag som visar kvinnors underlägsenhet.

Öh vem är det som konstant tjafsar vidare i denna publika debatt-tråd? Jo, nämligen du, LundNoGo med flera. Ni borde bli varnade för trams och offtopic.
Sedan svarade du inte på frågan vilket jag förstod att du inte skulle kunna eftersom du inte själv vet vad du skriver.

Så jag frågar dig en gång till, på vilket sätt visar mitt bidrag kvinnors underlägsenhet? Och underlägsenhet i vad exakt? I debattera specifikt?
Att du tar mig som exempel och applicerar på resten av kvinnorna i Sverige eller världen talar endast för din intellektuella underlägsenhet snälla du. Det är så dumt så klockorna stannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in