Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag kan inte läsa någon offerposition alls i pansarveckets inlägg. Där är koncisa och rakt på sak. Du får nog ge några konkreta exempel på offermentalitet så jag förstår. Annars tar jag ditt inlägg på kontot "kände något men kan inte styrka det".
Har noterat att fler och fler kvinnor (?) på FB börjat missbruka ordet offerkofta till att mena "den som nämner offerkofta". Det är naturligtvis en missuppfattning. Kanske ett sätt att försöka vrida det ganska lyckade ordet Offerkofta ur debattörers händer genom att försöka ändra innebörden. Det kommer inte att lyckas. Alla vet att Offerkofta inte betyder "att klaga", det betyder "att klaga OCH att använda sin egen hjälplöshet som argument i hopp om hjälp från annan".
Att du inte klarar av att läsa in Pansarveckets typ permanenta offermentalitet beror snarare på din egna bristande läsförståelse i sådana fall. Du demonstrerar denna oförmåga tydligt i inlägget du precis skrev till Moment22x22. Citerat nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Ännu en moment22.
Först utmålar du för 10e gången män som offerkoftor (nej, det är vi inte).
Sedan påstår du "Utmålar man sig till offer blir man antagligen olycklig eftersom man känner sig maktlös. Tråkigt att det verkar ha drabbat dig i livet.". Men det är bara du i den här tråden som utmålar män som offerkofta.
Alla som kan läsa ser såklart att Moment22x22 i sitt inlägg inte någonstans har utmålat män som grupp som "offerkoftor". Hon har istället konstaterat att det är Pansarvecket som försöker projicera sin offermentalitet på andra män; det är han som försöker få män till offer, inte hon. Moment22x22 har alltså skrivit exakt raka motsatsen till vad du trodde.
Alltså ska man nog ta lätt på dina analyser, för du är antingen inte läskunnig eller så är du så djupt nere i skyttegravarna att du knappast kan användas som ett sanningsvittne.