2019-06-20, 20:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag tror att det bästa kill-laget gör flest mål, lilla stumpen. Det ter sig fullständigt självklart i mina troende ögon.

Det är dock inte fakta på samma sätt som detta är: Ingen man har gjort lika många mål som en kvinna har gjort i ett fotbolls-VM. Alltså är kvinnor bäst på att göra flest mål i ett fotbolls-VM. Eller hur?

Killar i korpen har gjort fler mål, menar du att de är bättre än VM-spelarna lilla stumpan?
Citera
2019-06-20, 21:01
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ingen man har gjort lika många mål i ett fotbolls-VM som en kvinna har gjort.

Det är fakta.
Det är för att resten av spelarna är sopor som inte klarar av att möta 15-åriga grabbar.
Ska vi se hur många baklängesmål hon skulle vara inne på om det bästa manliga laget mötte dem?

Jämförelsen haltar betänkligt. Som korpen mot Barcelona...
Citera
2019-06-20, 21:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
http://www.illinoisgreatplaces.com/#welcome

De 200 bästa platserna (bibliotek, parker, muséer, tunnelbanestationer m m) från åren 1000-2017 är inte rangordnade. Kolla själv genom att uppdatera sidan upprepade gånger, och då ser du att de skiftar plats varje gång.

Det är fan en otrolig ära för en arkitekt oavsett kön att ens prisbelönta byggnad får komma med i listan över 2000-talets (2000-2009) 20 bästa platser. Kolla i tidslinjen, så ser du.

Du glömde att läsa att Aqua var utsedd till ”Illinois 25 Must See Places”. Det är varje arkitekts dröm att få sin byggnad utvald som en av delstatens 25 mest ”måste ses”-platser.

Du borde skämmas.
Men snälla nån!
Illinois?
Skämtar du eller?
Vad fan är det mot Burg Khalifa eller Petronas Towers eller något av de hundratals häftigare byggen som pågår just nu?
Citera
2019-06-20, 21:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Bara 24 stycken före alltså, bra jobbat!
I den delstaten
Citera
2019-06-20, 21:17
Medlem
Citat:
Killar i korpen har gjort fler mål, menar du att de är bättre än VM-spelarna lilla stumpan?

Nej, lilla stumpen, jag menar precis det jag säger och inget annat: I fotbolls-VM är kvinnor bäst på att göra flest mål och män är sämst eftersom ingen man har gjort lika många mål som en kvinna har gjort i ett fotbolls-VM.

Det är vad fakta visar så det betyder att det är sant, de visar hur det ser ut rakt upp och ner. Så har den här tråden fungerat hittills och så ska den fungera nu också. Fakta visar sanningen och vettiga argument om omständigheter, nyanser och tolkningar har ingenting här att göra. Är en man bäst så är han! Är en kvinna bäst så är hon! Hur det kommer sig bryr sig ingen om, bara hur det ser ut i verkligheten och där är kvinnor faktiskt bättre än män på att göra flest mål i fotbolls-VM.

Jag förstår att det känns jättejobbigt. Tro mig.
Citera
2019-06-20, 21:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, lilla stumpen, jag menar precis det jag säger och inget annat: I fotbolls-VM är kvinnor bäst på att göra flest mål och män är sämst eftersom ingen man har gjort lika många mål som en kvinna har gjort i ett fotbolls-VM.

Det är vad fakta visar så det betyder att det är sant, de visar hur det ser ut rakt upp och ner. Så har den här tråden fungerat hittills och så ska den fungera nu också. Fakta visar sanningen och vettiga argument om omständigheter, nyanser och tolkningar har ingenting här att göra. Är en man bäst så är han! Är en kvinna bäst så är hon! Hur det kommer sig bryr sig ingen om, bara hur det ser ut i verkligheten och där är kvinnor faktiskt bättre än män på att göra flest mål i fotbolls-VM.

Jag förstår att det känns jättejobbigt. Tro mig.

Hur många mål hade tjejerna gjort i herrarnas fotbolls-VM sa du?
Citera
2019-06-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det är för att resten av spelarna är sopor som inte klarar av att möta 15-åriga grabbar.
Ska vi se hur många baklängesmål hon skulle vara inne på om det bästa manliga laget mötte dem?

Jämförelsen haltar betänkligt. Som korpen mot Barcelona...

Nej, jag tycker att vi ska se på vad fakta visar och det är att kvinnor är bättre än män på att göra flest mål i fotbolls-VM.

Diskutera varför det är så du, om du vill, men förneka inte fakta. De visar vad de visar.
Citera
2019-06-20, 21:24
Medlem
Citat:
Hur många mål hade tjejerna gjort i herrarnas fotbolls-VM sa du?

Jag måste ha uttryckt mig väldigt luddigt om du tror att jag har sagt något om hur många mål tjejerna hade gjort i herrarnas fotbolls-VM.

Nej, det enda jag säger är att kvinnor är bättre än män på att göra flest mål i ett fotbolls-VM. Det är fakta. Sorry, men så är det.
Citera
2019-06-20, 21:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag måste ha uttryckt mig väldigt luddigt om du tror att jag har sagt något om hur många mål tjejerna hade gjort i herrarnas fotbolls-VM.

Va har de inte gjort ett enda?!
Citera
2019-06-20, 21:27
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Men snälla nån!
Illinois?
Skämtar du eller?
Vad fan är det mot Burg Khalifa eller Petronas Towers eller något av de hundratals häftigare byggen som pågår just nu?

Illinois har faktiskt nästan 13 miljoner invånare och är en delstat i det stora mäktiga USA.

Ett av dessa ”hundratals häftigare byggen” som pågår just nu är Vista Tower i Chicago av Jeanne Gang, under konstruktion och blir klart nästa år. Ska bli 101 våningar hög. Petronas ihopbyggda tvillingtorn är 88 våningar höga och ter sig som dvärgar i jämförelse med Vista Tower.
Citera
2019-06-20, 21:29
Medlem
Citat:
Va har de inte gjort ett enda?!

Ingen aning. Jag vet bara att eftersom det är en kvinna som har gjort flest mål i ett fotbolls-VM så betyder det att kvinnor är bättre än män på det.
Citera
2019-06-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Illinois har faktiskt nästan 13 miljoner invånare och är en delstat i det stora mäktiga USA.

Ett av dessa ”hundratals häftigare byggen” som pågår just nu är Vista Tower i Chicago av Jeanne Gang, under konstruktion och blir klart nästa år. Ska bli 101 våningar hög. Petronas ihopbyggda tvillingtorn är 88 våningar höga och ter sig som dvärgar i jämförelse med Vista Tower.

Ser den byggnaden varje dag jag gar till jobbet, borjar likna nagot nu! Visste inte att den var designad av en kvinna. Coolt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in