2019-06-20, 10:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det där låter logiskt.. men bara i ditt egna huvud.

Du ser contrails överallt förutom vid Arlanda alltså?

Eftersom contrails skapas på en specifik höjd så kan man såklart se contrailsen från grannstäder i vissa fall.. så länge det inte är för långt ifrån flygplats.
Detta är logiskt för alla som varit på en flygplats. Flygplan på låg höjd vid en flygplats lämnar extremt sällan contrails. Det är när dom kommit upp på hög höjd som luften är tillräckligt kall för att contrails skall kunna bildas.
Att British Airways, Norwegian, SAS, Finnair skulle sprida chemtrails är inte logiskt och jag kan på 5 minuter konstatera att alla strimmor jag sett kommit från den sortens flygplan.
Citera
2019-06-20, 11:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
... men det är förbannat mig klart att de sprayar oss ...

Hur har du kommit fram till det?

Citat:
... Detta är allt annat än vattenånga kanjag säga....

Nej det är inte vattenånga, det är iskristaller.

Citat:
Sedan när flertalet 5-20 flygplan flygit runt och gjort sina kryss i himlen utkalkulerat före vart solen ska nå om 30 min 1 timme så är hela himmelen täckt av en gråvit smörja. Vädermaniplulering att its finest.

Har du kollat upp vad det är för flygplan? Är de synliga på FR24?

Jag brukar roa mig med att spana in vad det är för flygplan som strimmar och det visar sig att samtliga av de strimmor jag spanat in kommer från helt vanliga passagerarplan som åker helt vanliga reguljära rutter.
Senast redigerad av madtop 2019-06-20 kl. 11:19.
Citera
2019-06-20, 11:24
Medlem
Citat:
Jag orkar inte lyssna eller läsa allt kring contrails och chemtrails, men det är förbannat mig klart att de sprayar oss eller något med något när det passerar ett flygplan som sprejar, drar en så tjock linje utav något att inte ens solen tränger igenom utan det blir ett streck utav skugga i linje med linjen den sprejar. Detta är allt annat än vattenånga kanjag säga.
Vattenånga är genomskinligt, så givetvis består strimmorna bakom flyplan inte av det. Den genomskinliga vattenångan i avgaserna kondenserar dock till iskristaller i den mycket kalla luften på hög höjd, dvs det bildas moln och som du vet kan moln skymma solen

Citat:
Sedan när flertalet 5-20 flygplan flygit runt och gjort sina kryss i himlen utkalkulerat före vart solen ska nå om 30 min 1 timme så är hela himmelen täckt av en gråvit smörja. Vädermaniplulering att its finest.
Med tex FlightRadar kan du enkelt se att det är vanliga passagerarplan från SAS, Norweigan mm. som lämnar strimmor efter sig

Citat:
Agenda 2026, 2030 7miljarder + människor ska bli 500m enligt eliten?
Så de vaccinerar oss utan vårt godkännande.
Så enligt dig är chemtrails vacciner som ska decimera befolkningen till 500 miljoner inom 11 år?

Citat:
Eller så är planeten så uppvärmd på grund av Fukoshima och andra kärnkraftverk reaktorer så vi måste dimma ljuset och medvetet sänka värmen innan vi når vårt slut förfört på grund av överpopulation och miljöförstöring.
Jaha, kärnkraftverk ligger bakom globala uppvärmningen och man chemtrailar för att sänka temperaturen och rädda befolkningen. Inte massmord genom vaccinering alltså.

Citat:
Något är skumt idag, men när alla är snuviga och det kliar i ögonen, många hostar, veckor månader efter extreme chemtrailande då är något skumt. Sen mängden av erat så kallad vattenånga som ger en tydlig skugga så stark, nääädu, de vill fan ha död på oss
Vattenånga är genomskinligt och skapar inga skuggor, men okej syftet är att döda människor inte rädda som i stycket ovan alltså...

Citat:
Ni kan ju fortsätt springa runt och sjunga "er shall overcome" och hålla för ögonen och öronen lalallalalla.
Texten är "we shall overcome"

Citat:
Precis som när alla varnade för vilket skithål Sverige skulle bli om ni släpper in 3e världen. Och där är vi nu, Sverige är inte Sverige om 20år. Grattis. Nu förlorade ert land, snart förlorar mänskligheten mänskligheten. På grund av fega kräk, vart är polisen, vart är militären vart är forskare journalister nej just det alla vill bara ha sina jävla pengar in i det sista. Vi vet ju redan vilka som har alla pengar, och äger allting så inte så jävla svårt att fatta igen vad som är på gång.
Främlingsfientlighet har inget med ämnet att göra.

Citat:
Universitet off Harvard säger ju själva öppet att de vill de-populera världen och modifiera vädret. Gjort sedan 1980 talet. Wake Up ffs.
Antar du menar Harvard University, som det heter på engelska. Varför vill ett universitet de-populera världen och modifiera vädret?
Citera
2019-06-20, 12:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag orkar inte lyssna eller läsa allt kring contrails och chemtrails, men det är förbannat mig klart att de sprayar oss eller något med något när det passerar ett flygplan som sprejar, drar en så tjock linje utav något att inte ens solen tränger igenom utan det blir ett streck utav skugga i linje med linjen den sprejar. Detta är allt annat än vattenånga kanjag säga.

Du 'orkar inte' lyssna eller läsa, men du kan se på en mils avstånd att kondensstrimmor är något annat än vattenånga? Är du stålmannen eller är du så skadad av chemtrailsen att din hjärna blivit mosig?

Har du någonsin sett ett moln som solstrålar inte tränger igenom? Är de också giftiga?

Citat:

Menar du att 20 flygplan flyger runt och sprayar enkom för var du råkar befinna dig? Solen ser ju ut att befinna sig på olika platser beroende på var på jordytan du står. Men ok de flyger runt dig då. Har du något som helst stöd för detta? Filmade dessa 20 plan? Kollade du FlightRadar? 20 flygplan som åker och sprayar 'i kryss' är ju ändå rätt anmärkningsvärt. Skrevs det om detta i din lokalpress?

Citat:
Agenda 2026, 2030 7miljarder + människor ska bli 500m enligt eliten?
Så de vaccinerar oss utan vårt godkännande.

Eller så är planeten så uppvärmd på grund av Fukoshima och andra kärnkraftverk reaktorer så vi måste dimma ljuset och medvetet sänka värmen innan vi når vårt slut förfört på grund av överpopulation och miljöförstöring.

Något är skumt idag, men när alla är snuviga och det kliar i ögonen, många hostar, veckor månader efter extreme chemtrailande då är något skumt. Sen mängden av erat så kallad vattenånga som ger en tydlig skugga så stark, nääädu, de vill fan ha död på oss

Ni kan ju fortsätt springa runt och sjunga "er shall overcome" och hålla för ögonen och öronen lalallalalla.

Precis som när alla varnade för vilket skithål Sverige skulle bli om ni släpper in 3e världen. Och där är vi nu, Sverige är inte Sverige om 20år. Grattis. Nu förlorade ert land, snart förlorar mänskligheten mänskligheten. På grund av fega kräk, vart är polisen, vart är militären vart är forskare journalister nej just det alla vill bara ha sina jävla pengar in i det sista. Vi vet ju redan vilka som har alla pengar, och äger allting så inte så jävla svårt att fatta igen vad som är på gång.

Universitet off Harvard säger ju själva öppet att de vill de-populera världen och modifiera vädret. Gjort sedan 1980 talet. Wake Up ffs.

Bla bla bla off topic, men bara av nyfikenhet, var har 'Universitetet off Harvard' gått ut med att de vill minska jordens befolkning?
Citera
2019-06-20, 18:13
Medlem
"Chemtrails" - hur de påverkar dig och vad du kan göra: https://www.brighteon.com/6048111364001

Onaturlig mängd aluminium i jorden. Program existerar där man bl.a. sprayar aluminium, barium och strontium och andra metaller uppe i atmosfären. Chemtrails är egentligen ett geo-engineeringprogram. Många blandar ihop chemtrails med normala contrails. Contrails försvinner dock inom några minuter medan metallerna i chemtrails gör att de hänger kvar i timmar (1.26 in i videon, jämförande bild 1.38 in). Metallerna m.m. regnar sedan ned på oss och hamnar i jorden, vattnet (naturen) och i våra och djurens kroppar. Inget hypotetiskt - 32 stater i USA har lagstiftning relaterat till vädermodifiering. Olika myndighetsaktörers inblandning har bekräftats, exempel på myndigheter nämns (1.55 in) bl.a. U.S. AIR FORCE. Kina har skrutit om att man använt cloudseeding (väderförändring) vid öppningsceremonin av olympiska spelen. Trots all fakta - när man ifrågasätter det legitima i det som sker och hur det skadar oss blir det kontroversiellt (märkligt) vilket är sorgligt för det som ifrågasätts har en såpass stor inverkan på vår nutid och kommande generationer att det snarare borde vara naturligt att uppmuntra diskussion och utbildning (kring ämnet).

Flera olika tänkbara motiv till geoengineering ges (3.30 in). Vidare ges förslag på vad man kan göra som människa för att stoppa dessa vansinniga program (4.51 in).
Citera
2019-06-20, 18:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
"Chemtrails" - hur de påverkar dig och vad du kan göra: https://www.brighteon.com/6048111364001

Onaturlig mängd aluminium i jorden. Program existerar där man bl.a. sprayar aluminium, barium och strontium och andra metaller uppe i atmosfären. Chemtrails är egentligen ett geo-engineeringprogram. Många blandar ihop chemtrails med normala contrails. Contrails försvinner dock inom några minuter medan metallerna i chemtrails gör att de hänger kvar i timmar (1.26 in i videon, jämförande bild 1.38 in). Metallerna m.m. regnar sedan ned på oss och hamnar i jorden, vattnet (naturen) och i våra och djurens kroppar. Inget hypotetiskt - 32 stater i USA har lagstiftning relaterat till vädermodifiering. Olika myndighetsaktörers inblandning har bekräftats, exempel på myndigheter nämns (1.55 in) bl.a. U.S. AIR ina har skrutit om att man använt cloudseeding (väderförändring) vid öppningsceremonin av olympiska spelen. Trots all fakta - när man ifrågasätter det legitima i det som sker och hur det skadar oss blir det kontroversiellt (märkligt) vilket är sorgligt för det som ifrågasätts har en såpass stor inverkan på vår nutid och kommande generationer att det snarare borde vara naturligt att uppmuntra diskussion och utbildning (kring ämnet).

Flera olika tänkbara motiv till geoengineering ges (3.30 in). Vidare ges förslag på vad man kan göra som människa för att stoppa dessa vansinniga program (4.51 in).

Självklart finns det ingen naturlag som säger att contrails "försvinner dock inom några minuter". Contrails, liksom naturliga moln, försvinner när vattnet förångas. Vilket kan allt från några sekunder till flera timmar.

Resten av ditt inlägg är samma gamla snack som har skrivits i den här tråden i tio år.
Citera
2019-06-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Självklart finns det ingen naturlag som säger att contrails "försvinner dock inom några minuter". Contrails, liksom naturliga moln, försvinner när vattnet förångas. Vilket kan allt från några sekunder till flera timmar.

Normalt sett försvinner contrails väldigt kvickt. Detta är fakta. Att normala contrails nästan dagligen - nästan vart man än befinner sig - skulle breda ut sig, skita ned himlen och hänga kvar i timmar finns liksom inte på kartan. Att du verkar jämställa fenomenet contrails med moln säger det mesta om dig. Det tål att upprepas, contrails dunstar normalt sett mycket kvickt - inom några minuter (se jämförande bild 1.38 minuter in i videon mellan contrails och chemtrails).

Därtill är det ett faktum nuförtiden att himlen oerhört ofta blir nedskitad i någon grå metallbaserad sörja - något som inte alls förekom för ett visst antal år sedan. Detta trots att motorerna har förändrats på så sätt att oddsen för att ovan nämnda företeelse skall ske ter sig minimala.

Därtill kan himlen förändra sig till en grå skitig slöja/sörja på mycket kort tid. Exempelvis kan himlen ha varit blå en förmiddag med klart soligt väder (helt klarblå blir den dock aldrig nuförtiden av någon anledning) för att på eftermiddagen likna en krigszon. Sannolikheten för detta borde vara närmast minimal normalt sett - dock är detta något som sker relativt ofta p.g.a. geo engineering.

Läsarna i denna tråd kan välja om de skall lyssna på din naiva upprepande disinfo år ut och år in eller om de skall lyssna på ansvarstagande, kritiska människor vilka vill stoppa s.k. "geo engineering".
Citera
2019-06-20, 19:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Normalt sett försvinner contrails väldigt kvickt. Detta är fakta. Att normala contrails nästan dagligen - nästan vart man än befinner sig - skulle breda ut sig, skita ned himlen och hänga kvar i timmar finns liksom inte på kartan. Att du verkar jämställa fenomenet contrails med moln säger det mesta om dig. Det tål att upprepas, contrails dunstar normalt sett mycket kvickt - inom några minuter (se jämförande bild 1.38 minuter in i videon mellan contrails och chemtrails).
.

Contrails är moln, de är moln av iskristaller. Och de har samma egenskaper som andra moln av iskristaller såsom cirrusmoln.

Och nej, de dunstar inte alltid kvickt. Varför i hela världen tror du att de skulle dunsta om det är fuktigt och mycket kallt? Det är ett fullständigt absurt påstående, det kan jämföras med påstå att cirrusmoln alltid dunstar kvickt. Eller att snö alltid dunstar kvickt.

Iskristaller, oavsett de är uppe i atmosfären eller i snödrivor, dunstar när det är varmt.

Citat:
Därtill är det ett faktum nuförtiden att himlen oerhört ofta blir nedskitad i någon grå metallbaserad sörja

Nej det är såklart inte ett faktum, det är en vansinnig konspirationsteori som man måste vara tappad för att tro på.
Vad du ser är moln. Vatten.
Senast redigerad av madtop 2019-06-20 kl. 20:07.
Citera
2019-06-20, 20:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Läsarna i denna tråd kan välja om de skall lyssna på din naiva upprepande disinfo år ut och år in eller om de skall lyssna på ansvarstagande, kritiska människor vilka vill stoppa s.k. "geo engineering".

Absolut. Och det tror jag de gör men inte på det sätt du hoppas. De flesta känner igen en knasig konspirationsteori när de får lite fakta.

En annan sak som jag vill diskutera med dig är varför man bara ser kvardröjande strimmor efter vanliga passagerarplan. Jag har trots ivrigt spanande aldrig lyckats få syn på ett enda chemtrailsplan, de verkar helt enkelt inte existera. Jag ser kvardröjande strimmor efter SAS-plan. Och efter flygplan från aeroflot, China Airways och emirates. Inte en enda gång har jag lyckats spana in dessa mystiska Illuminati-plan, de verkar helt enkelt inte existera.

Hjälp oss: var och när kan man se dessa mystiska plan?
Senast redigerad av madtop 2019-06-20 kl. 20:15.
Citera
2019-06-20, 20:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Därtill kan himlen förändra sig till en grå skitig slöja/sörja på mycket kort tid. Exempelvis kan himlen ha varit blå en förmiddag med klart soligt väder (helt klarblå blir den dock aldrig nuförtiden av någon anledning) för att på eftermiddagen likna en krigszon.

Mmm, väderomslag är läskiga grejor. Idag på förmiddagen var det en klarblå himmel men framåt eftermiddagen var det en grå sörja på himlen.

Och jag kan tillägga att jag på förmiddagen såg en massa kvardröjande strimmor på himlen. Jag såg en strimma som skapats av ett passagerarplan från KLM och jag såg en annan strimma som skapats av ett flygplan från Finnair. Läskigt eller hur?
Citera
2019-06-20, 20:55
Medlem
Belavias avatar
Det mest faschinerande med denna tråd är dock med vilken säkerhet skribenterna uttalar sig.

Alla vet verkligen hur det ligger till. Väljer ni bara en uppfattning?

Var är alla tvivel, all osäkerhet? Är folk rädda för att använda omdöme med risk att inte omedelbart hamna i ett åsiktsläger?

Samma i 5G tråden.
Senast redigerad av Belavia 2019-06-20 kl. 21:02.
Citera
2019-06-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det mest faschinerande med denna tråd är dock med vilken säkerhet skribenterna uttalar sig.

Alla vet verkligen hur det ligger till. Väljer ni bara en uppfattning?

Var är alla tvivel, all osäkerhet? Är folk rädda för att använda omdöme med risk att inte omedelbart hamna i ett åsiktsläger?

Samma i 5G tråden.
Går efter fakta. Hur gör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in