2019-06-20, 13:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Såg på youtube, världens snabbaste bläddrare är kvinna och Japan.

"Bläddrare"?
Citera
2019-06-20, 13:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Den största offerkoftan klär du på dig själv och andra unga män. Du kunde åtminstone hålla dig till dig själv utan att dra in andra män. De flesta vill inte se sig själv som ett offer, så att du pådyvlar dem den rollen är djupt tragiskt. Säkerligen kan man få människor att tro att de faktiskt är offer genom att tala om det för dem tillräckligt många gånger?
Utmålar man sig till offer blir man antagligen olycklig eftersom man känner sig maktlös. Tråkigt att det verkar ha drabbat dig i livet.

Du verkar också ha blivit rejält krossad av någon kvinna (jag läser mellan raderna i dina inlägg), och det är hemskt att du inte kan skilja på vad som hänt dig och vad som är en allmän sanning.
Du tjatar om din offerkofta, men den är bara en projicering.
Den kommer fram varje gång jag tydligt visar hur du själv ikläder dig den blöta.

Det ologiska i ditt resonemang är att jag klär på mig offerkoftan samtidigt som jag inte kallar mig själv offer utan talar för andra och förtryckta män. Män som far illa för att feminismen blivit så totalitär och formligen bakbundit män från att försvara sig själva.

Du accepterar inte att män far illa och det är det första jag beklagar.
Citera
2019-06-20, 13:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du tjatar om din offerkofta, men den är bara en projicering.
Den kommer fram varje gång jag tydligt visar hur du själv ikläder dig den blöta.

Det ologiska i ditt resonemang är att jag klär på mig offerkoftan samtidigt som jag inte kallar mig själv offer utan talar för andra och förtryckta män. Män som far illa för att feminismen blivit så totalitär och formligen bakbundit män från att försvara sig själva.

Du accepterar inte att män far illa och det är det första jag beklagar.

Kvinnor är sämre på det här med empati.
Citera
2019-06-20, 13:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Som sagt, existentiella frågor och andra filosofiska grubblerier är lite för djupa för en sån som du. Håll dig till topic istället eller bara håll käften.
Det är varken filosofi eller existentiella frågor. Det är pladder och ordsallad utan början eller slut.
Svammel. Och DET är kvinnor som du skitbra på.
Ibland.
De skarpaste kvinnorna fnyser åt ditt generella håll.
Jag vet inte vem det är du försöker blidka, men en cuck som du kommer aldrig lyckas hitta en snygg och smart kvinna, för ingen av dem vill ha en som du som deras främste försvarare.
Då klarar de sig bättre själva, med sin självkänsla intakt.
Citera
2019-06-20, 13:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Joho! Du kan sluta clappa nu, för här kommer ytterligare bidrag från fler kvinnliga arkitekter.

Lista på högsta byggnader ritade av kvinnor, t ex Aqua i Chicago (87 vån) av Jeanne Gang, 270 Park Avenue (52 vån) av Natalie de Blois, Wangjing SOHO av Zaha Hadid.

Vista Tower i Chicago av Jeanne Gang, under konstruktion och blir klar nästa år. Ska bli 101 våningar hög.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Women_in_architecture

Signe Hornborg: Signelinna (1892) i Pori, Finland
Katherine Briçonnet: Chenonceau tower (1521)

Mary Townley: Townley House, Ramsgate (1780)
Sarah Losh: St Mary's Church, Wreay (1842)
Sophy Gray: St Mark's Cathedral, George, Sydafrika (1849) 

Mother Joseph Pariseau: Providence Academy, Vancouver, Washington (1873) 

Josephine Wright Chapman, Tuckerman Hall, Worcester, Massachusetts (1902)

Anser du fortfarande att kvinnor är sämre arkitekter än män, både i genomsnitt och i toppskiktet? Svara bara Ja eller Nej. Själv är jag av den korrekta uppfattningen att det inte råder någon könsskillnad när det gäller skicklighet inom arkitektyrket.
Ja.
Att ha ritat hus och fått dem byggda gör en inte till världsmästare. Bara deltagare.
Citera
2019-06-20, 13:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kvinnor är sämre på det här med empati.
Tydligen!
Eller så är de så gynocentriska att deras kön är viktigare än hur de är och behandlar andra som individer.
Citera
2019-06-20, 14:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Rosa använder skottarna vid bortamatcher och det är ingalunda något nytt, även herrarna uppträder i det. Fick du lära dig något nytt, inte minst att inte vara så arrogant när du i själva verket inte har en aning om vad du snackar om. Varsågod!

https://www.google.com/search?q=scotland+pink+kit&tbm=isch&source=univ&sa =X&ved=2ahUKEwiRqM-d9vfiAhXssIsKHQTLCacQsAR6BAgGEAE&biw=1280&bih=881
Om man ska snippa (..) någon bör man veta vad man pratar om. Jag har aldrig någonsin sett Skottland i rosa. Efter googling, här blev hen tvingade en gång år 2016:
Citat:
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3919872/Scotland-forced-wear-unlucky-pink-kit-crucial-World-Cup-qualifier-against-England-white-sleeves-home -kit-clash.html
Scotland forced to wear unlucky pink kit for crucial World Cup qualifier against England... because the white sleeves on their home kit clash
Det är så sällsynt och så löjligt så det blev en helt egen artikel i Daily Mail. Fast så kan det gå om man kvoterar in en kvinna i borta-lags-tröj-väljar-kommitten för ett landslag.

Eftersom du påstår dig behärska området, länka till en film där Skottlands herrar spelar i rosa tröjor. Hade varit kul att se.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-20 kl. 14:37.
Citera
2019-06-20, 14:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Är det en man eller en kvinna som har rekordet i antal gjorda mål i VM? Det är så vi räknar i den här tråden, du kan inte komma och ändra på reglerna i efterskott, tyvärr. Nyanser och hänsyn till omständigheter pysslar vi inte med överhuvudtaget.

Saken är solklar: Kvinnor är bättre på att göra mål i fotbolls-VM för att det är en kvinna som har gjort flest av alla.
Vet hen inte könet själv?

Om det är en kvinna som gjort flest mål så skulle jag väl mer tolka det som att en kvinna släppt in flest mål? Dvs kvinnor spelar fotboll sämre än män. Fast det är ingen diskussion kring detta utan helt uppenbart, innan du kom in.

Du vet inget om fotboll, min killgissning, så jag kan mansplaina dig att dam-VM pågår och där låtsas FIFA att damerna är herrar så har man bjudit in lite för många lag. Det visar sig bara finnas ca 10 länder på jorden med fungerande dam-fotboll. Övriga lirar ungefär som 10-åriga pojkar, så naturligtvis blir det en massa mål gjorda typ 13-0. Jag tror jag hade platsat i Thailands dam-landslag. Jag är 55+ och spelade senast fotboll 1985.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-20 kl. 14:36.
Citera
2019-06-20, 14:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vet hen inte könet själv?

Om det är en kvinna som gjort flest mål så skulle jag väl mer tolka det som att en kvinna släppt in flest mål? Dvs kvinnor spelar fotboll sämre än män. Fast det är ingen diskussion kring detta utan helt uppenbart, innan du kom in.

Du vet inget om fotboll, min killgissning, så jag kan mansplaina dig att dam-VM pågår och där låtsas FIFA att damerna är herrar så har man bjudit in lite för många lag. Det visar sig bara finnas ca 10 länder på jorden med fungerande dam-fotboll. Övriga lirar ungefär som 10-åriga pojkar, så naturligtvis blir det en massa mål gjorda typ 13-0. Jag tror jag hade platsat i Thailands dam-landslag. Jag är 55+ och spelade senast fotboll 1985.

Hon trollar dig. Du, den här tråden är bland det mest värdelösa jag sett i flashback. Men, men...alla måste ju ha någon obsession, om än det är att banka huvudet mot en vägg.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-20 kl. 14:55.
Citera
2019-06-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
"Bläddrare"?
Bläddra i lappar. Böcker och så
Citera
2019-06-20, 15:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hon trollar dig. Du, den här tråden är bland det mest värdelösa jag sett i flashback. Men, men...alla måste ju ha någon obsession, om än det är att banka huvudet mot en vägg.
Trollar, nja, hon gör ett försök med humor. Fast det fungerar inte. Män är bättre på humor än kvinnor. Men kvinnor skrattar lättare.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-20 kl. 15:13.
Citera
2019-06-20, 15:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Bläddra i lappar. Böcker och så

Så på vilket sätt är kvinnor bättre på att "bläddra i lappar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in