2019-06-20, 10:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, jag ska ärligt talat säga att det är dig och ett antal fler det är fullständigt fel på. Din diskussionsstil är oärlig, och från evig offerposition. Det är otroligt tröttsamt.
Det säger du?
Intressant.

Men du... vem utnämnde dig till godtycklig enväldig domare?
Jag bryr mig föga om hur tröttsamt du tycker det är att inte kunna bemöta det jag säger med argument.
Du får jobba på det. Mata din hjärna, gärna genom att läsa på lite.
Din inbillade värld rasar runt om dig.

Gör nåt!
Min gissning är att du är för lat.
Citera
2019-06-20, 10:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Dags att varva ner lite

Eftersom kvinnor är bäst på att prata är de i helhet mycket bättre än män på att lära sig främmande språk.
Den här tråden är lite som dam-fotbolls-VM som pågår nu. Tårar. Förvåning. Arga ord. Kaos. Kvinnor som springer runt. Inget fungerar. Ingen fattar varann.
https://www.expressen.se/sport/fotbollsvm/skottland-utslaget-efter-galen-kollaps/

I sakfrågan: du måste styrka ditt påstående, särskilt i den här tråden. Från min skoltid känner jag igen att tjejerna var något duktigare på att göra läxan och därför talade engelska lite bättre. Men så fort vi började med Tyska i klass 7 så blev killarna överlägsna. På högskolan är språk-linjerna överfulla med kvinnor. Men det är för att kvinnor älskar humaniora. Jag hade velat se en köns-lista på Sverige språk-professorer t.ex som bra bevis.
Citera
2019-06-20, 10:20
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det var ju just det...
Men påminn mig igen, vart sitter den där själen på en människa och krävs det någon form av medvetande för att den ska kunna existera?

I så fall, vart sitter hjärnan på en växt?

Klapp... klapp... klapp... klapp...

Som sagt, existentiella frågor och andra filosofiska grubblerier är lite för djupa för en sån som du. Håll dig till topic istället eller bara håll käften.
Citera
2019-06-20, 10:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför har du ett behov av att lägga dig i en totalt meningslös diskussion mellan två användare som enbart pratar om att den andre inte förstår vad den andra skriver?
Och på vilket sätt visar det faktum att någon kommenterar det någonting om underlägsenhet?

Tråden handlar om det finns något som kvinnor är bättre på än män och du belyser med all önskvärd tydlighet att kvinnor är totalt oförmögna att debattera. Du är t.o.m. oförmögen att förstå att detta inte är en privat pm-konversation utan en publik debatt-tråd.

Tack för ditt bidrag som visar kvinnors underlägsenhet.
Citera
2019-06-20, 10:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Dags att varva ner lite

Eftersom kvinnor är bäst på att prata är de i helhet mycket bättre än män på att lära sig främmande språk.

Har du någon källa som styrker detta?
Citera
2019-06-20, 10:46
Medlem
YuriGagarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
...och män är bättre på att försvara länder som attackeras, och män är bättre på att sy in och döma manliga brottslingar. Synd du inte tänkte längre än näsan räckte. Ett hel-kvinnligt samhälle tänk Miljöpartiet styr allt, där kan kaos-männen verkligen ta för sig.

Nu är de allra flesta männen lika "mesiga" som kvinnor. Men för diskussionens skull. Ifall ALLA män vara lika "mesiga" och inte benägna att begå våldsbrott så skulle det i princip inte finnas konflikter, krig, flyktingar eller "kaosmän". Sverige hade då varit ett homogent ariskt paradis. Låter inte det tilltalande?
Citera
2019-06-20, 11:35
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nähä?
En kvinna byggde ett växthus och män byggde Taj Mahal, Kinesiska muren, Machu picchu, eiffeltornet, Burg Khalifa och World Trade Center och du lyfter fram växthuset i San Bernardino i tråden om "det här är kvinnorna bättre på"?

*slow clap* igen.

Joho! Du kan sluta clappa nu, för här kommer ytterligare bidrag från fler kvinnliga arkitekter.

Lista på högsta byggnader ritade av kvinnor, t ex Aqua i Chicago (87 vån) av Jeanne Gang, 270 Park Avenue (52 vån) av Natalie de Blois, Wangjing SOHO av Zaha Hadid.

Vista Tower i Chicago av Jeanne Gang, under konstruktion och blir klar nästa år. Ska bli 101 våningar hög.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Women_in_architecture

Signe Hornborg: Signelinna (1892) i Pori, Finland
Katherine Briçonnet: Chenonceau tower (1521)

Mary Townley: Townley House, Ramsgate (1780)
Sarah Losh: St Mary's Church, Wreay (1842)
Sophy Gray: St Mark's Cathedral, George, Sydafrika (1849) 

Mother Joseph Pariseau: Providence Academy, Vancouver, Washington (1873) 

Josephine Wright Chapman, Tuckerman Hall, Worcester, Massachusetts (1902)

Anser du fortfarande att kvinnor är sämre arkitekter än män, både i genomsnitt och i toppskiktet? Svara bara Ja eller Nej. Själv är jag av den korrekta uppfattningen att det inte råder någon könsskillnad när det gäller skicklighet inom arkitektyrket.
Citera
2019-06-20, 11:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YuriGagarin
Nu är de allra flesta männen lika "mesiga" som kvinnor. Men för diskussionens skull. Ifall ALLA män vara lika "mesiga" och inte benägna att begå våldsbrott så skulle det i princip inte finnas konflikter, krig, flyktingar eller "kaosmän". Sverige hade då varit ett homogent ariskt paradis. Låter inte det tilltalande?
"Ariskt" fällde dig.
Citera
2019-06-20, 11:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Analyserade? Dagens garv. : Dina inlägg är nerlusade av tyckanden, åsikter, fördomar, subjektiva uppfattningar och annat trams. Helt i renons på vetenskapligt underbyggda fakta.

Gå nu och gör en vettig analys av Rosa Parks istället för att idiotförklara dig själv som du hittills gjort i vartenda inlägg.
Noterade till min överraskning att min avatar faktiskt är rosa. Ingen som sett?

För första gången (?) har ett fotbollslag använt rosa kläder, Skottland i dam-VM, ser ut som små grisar som springer runt:
https://www.youtube.com/watch?v=QrOuS48v_M8
Någon som vill förklara varför det aldrig någonsin funnits ett stort fotbollslag som valt färgen rosa? Min förklaring är att den färgen är förknippad med tjejer, barn, i stort sett över hela jorden. "Sociala konstruktioner", i global skala i så fall.

Någon som följer dam-fotbolls-VM? Kvinnliga domare. Kaos varenda dag, bara att läsa här, fast tråden har nästan inga klick för ingen ser dam-VM:
(FB) Dam-VM i Frankrike 2019
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-20 kl. 11:57.
Citera
2019-06-20, 12:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YuriGagarin

Nej det skulle förstås inte räcka med att alla män var så mesiga eftersom kvinnorna då fortfarande skulle stå för konflikterna. Dessutom, hur utvecklade tror du vi som art skulle vara om alla var så mesiga, hade vi ens funnits då?
Citera
2019-06-20, 12:05
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du någon källa som styrker detta?
Min egen erfarenhet. I vuxen ålder har jag pluggat 2 främmande språk på ganska höga nivåer och det har alltid varit just tjejer som gjort bästa framgångar i gruppen. Under min skolgång har jag alltid trott att jag är mycket bra på språken men sen var jag tvungen att omvärdera mina föreställningar när jag började jämföra mig med tjejer ist för flickor.
Citera
2019-06-20, 12:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Min egen erfarenhet. I vuxen ålder har jag pluggat 2 främmande språk på ganska höga nivåer och det har alltid varit just tjejer som gjort bästa framgångar i gruppen. Under min skolgång har jag alltid trott att jag är mycket bra på språken men sen var jag tvungen att omvärdera mina föreställningar när jag började jämföra mig med tjejer ist för flickor.

Är det bara en slump att alla som påpekar att kvinnor är bättre på något alltid utgår från sina egna subjektiva upplevelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in