2019-06-20, 00:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför skrev du då, hur är det med ditt rationella tänkande egentligen?

Jag behövde tala om det jag precis talade om. Lägg dig inte i, det är helt överflödigt.
Citera
2019-06-20, 00:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag behövde tala om det jag precis talade om. Lägg dig inte i, det är helt överflödigt.

Hehe, du visar verkligen kvinnors underlägsenhet så visst bidrar du till tråden.
Citera
2019-06-20, 02:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det verkar vara lite av en trend hos dig det där att du inte kan diskutera med folk. Hur många är vi på svartlistan nu? 75%

En fråga, när börjar du undra om det kanske är dig själv det är fel på?
Tycker du att du är ärlig och uppriktig när du läser och tolkar vad folk skriver? Eller borde de anpassa sig mer till dig?

Nej, jag ska ärligt talat säga att det är dig och ett antal fler det är fullständigt fel på. Din diskussionsstil är oärlig, och från evig offerposition. Det är otroligt tröttsamt.
Citera
2019-06-20, 07:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hehe, du visar verkligen kvinnors underlägsenhet så visst bidrar du till tråden.

Varför har du ett behov av att lägga dig i en totalt meningslös diskussion mellan två användare som enbart pratar om att den andre inte förstår vad den andra skriver?
Och på vilket sätt visar det faktum att någon kommenterar det någonting om underlägsenhet?
Senast redigerad av Moment22x22 2019-06-20 kl. 08:03.
Citera
2019-06-20, 07:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag bröt ner ditt inlägg till allt vitalt du sa. Om jag missat något så peka gärna ut det så tar vi det därifrån.

Ditt meddelande är dekonstruerat och ihopmonterat med allt väsentligt innehåll och det brydde jag mig om att besvara. Till skillnad mot dig som lyckas feltolka precis allting, eller så drar du på dig den tröttsamma offerkoftan som aldrig hjälpt nån härinne.

Kan du förstå att ingen här delar ut pussypass?
Ingen här är investerad i att få ligga med dig!

Den största offerkoftan klär du på dig själv och andra unga män. Du kunde åtminstone hålla dig till dig själv utan att dra in andra män. De flesta vill inte se sig själv som ett offer, så att du pådyvlar dem den rollen är djupt tragiskt. Säkerligen kan man få människor att tro att de faktiskt är offer genom att tala om det för dem tillräckligt många gånger?
Utmålar man sig till offer blir man antagligen olycklig eftersom man känner sig maktlös. Tråkigt att det verkar ha drabbat dig i livet.

Du verkar också ha blivit rejält krossad av någon kvinna (jag läser mellan raderna i dina inlägg), och det är hemskt att du inte kan skilja på vad som hänt dig och vad som är en allmän sanning.
Citera
2019-06-20, 08:28
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Om du hade haft korpgluggarna öppna så skulle du kanske ha sett länken ”Arkitektur” i menyn ovanför: http://gamlavattentornet.se/Arkitektur.html

Klicka gärna också på Bilder (länk) för att komma till bildgalleriet. Visst är vattentornet en estetiskt mycket tilltalande byggnad.

En antikvarisk förstudie från Sala stadsförsamling i Västmanland:

https://www.kmmd.se/filearchive/6/684/KM%20rapport%202007_87%20.pdf

Gå till sidan 6 och läs om vattentornets historiska bakgrund.

Arkitekt okänd?
Det är inte jag som påstår "arkitekt okänd", det var den första hemsidan som google visade på Sala vattentorn som inte ens nämnde arkitekten, utan sökte mer info. Ungefär som om den första hemsidan om Stadshuset sökte Östbergs namn

Men ditt påstående att Agnes Magnell var en betydande arkitekt var ju värt en analys. Jag frågade vilka betydande byggnader hon ritat. Ett vattentorn. Hon var alltså inte betydande. De andra fyra du listade har inte ens ritat ett hus. Att granska dina fram-googlade länkar är alltid underhållande. Du läser inte ens texterna innan du klistrar in dem här. Finns ingen här i tråden som sätter kvinnor i sämre dager än du. Ett vattentorn och kallvattensimning, det är allt du lyckats googla fram.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-20 kl. 08:44.
Citera
2019-06-20, 08:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Lina Lo Bardi ritade Glashuset. Norma Merrick Sklarek (länk), t ex San Bernadino City Hall, Mall of American i Minneapolis.
Har du hederlighet nog att erkänna att du i din exempellista på framstående kvinnliga arkitekter listade 4 som aldrig ritat ett enda hus? Och den femte ritade ett vattentorn likt alla andra vattentorn från tiden?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-20 kl. 08:44.
Citera
2019-06-20, 08:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Den största offerkoftan klär du på dig själv och andra unga män. Du kunde åtminstone hålla dig till dig själv utan att dra in andra män. De flesta vill inte se sig själv som ett offer, så att du pådyvlar dem den rollen är djupt tragiskt. Säkerligen kan man få människor att tro att de faktiskt är offer genom att tala om det för dem tillräckligt många gånger?
Utmålar man sig till offer blir man antagligen olycklig eftersom man känner sig maktlös. Tråkigt att det verkar ha drabbat dig i livet.

Du verkar också ha blivit rejält krossad av någon kvinna (jag läser mellan raderna i dina inlägg), och det är hemskt att du inte kan skilja på vad som hänt dig och vad som är en allmän sanning.
Ännu en moment22.

Först utmålar du för 10e gången män som offerkoftor (nej, det är vi inte).

Sedan påstår du "Utmålar man sig till offer blir man antagligen olycklig eftersom man känner sig maktlös. Tråkigt att det verkar ha drabbat dig i livet.". Men det är bara du i den här tråden som utmålar män som offerkofta. Du pratar alltså med dig själv.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-20 kl. 08:45.
Citera
2019-06-20, 08:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, jag ska ärligt talat säga att det är dig och ett antal fler det är fullständigt fel på. Din diskussionsstil är oärlig, och från evig offerposition. Det är otroligt tröttsamt.
Jag kan inte läsa någon offerposition alls i pansarveckets inlägg. Där är koncisa och rakt på sak. Du får nog ge några konkreta exempel på offermentalitet så jag förstår. Annars tar jag ditt inlägg på kontot "kände något men kan inte styrka det".

Har noterat att fler och fler kvinnor (?) på FB börjat missbruka ordet offerkofta till att mena "den som nämner offerkofta" eller "den som klagar". Det är naturligtvis en missuppfattning. Kanske ett sätt att försöka vrida det ganska lyckade ordet Offerkofta ur debattörers händer genom att försöka ändra innebörden. Det kommer inte att lyckas. Alla vet att Offerkofta inte betyder "att klaga", det betyder "att klaga OCH att använda sin egen hjälplöshet som argument för att slippa göra någonting alls utan förväntar sig hjälp från någon annan".
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-20 kl. 08:47.
Citera
2019-06-20, 08:41
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=5135&artikel=7167723

Jag vet att filosofiska funderingar kring posthumanism och besjälade växter är lite för avancerade för enkelspåriga själar som du. Det behöver du inte informera mig om.

Om växter har en själ av samma sort som vi människor låter jag vara osagt, men de har ett slags medvetande. De kan kommunicera med andra växter, känna, röra sig, lukta, och även varna varandra för insektsangrepp, och till och med kalla på hjälp med hjälp av doftämnen. (källa).

Posthumanism är en uppsättning av olika åskådningar som ifrågasätter människans centrala plats i tillvaron. I den bemärkelsen kan darwinismen sägas vara en posthumanistisk teori.

Gå nu och ge dina krukväxter bamsekramar och önska dem ”god natt”. Dina godhjärtade omsorger kommer att värma dem långt in deras frusna själars innersta kärna.

Okej men du är alltså inte djup nog att ta dig an det evolutionära argumentet?
Citera
2019-06-20, 08:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag kan inte läsa någon offerposition alls i pansarveckets inlägg. Där är koncisa och rakt på sak. Du får nog ge några konkreta exempel på offermentalitet så jag förstår. Annars tar jag ditt inlägg på kontot "kände något men kan inte styrka det".

Har noterat att fler och fler kvinnor (?) på FB börjat missbruka ordet offerkofta till att mena "den som nämner offerkofta". Det är naturligtvis en missuppfattning. Kanske ett sätt att försöka vrida det ganska lyckade ordet Offerkofta ur debattörers händer genom att försöka ändra innebörden. Det kommer inte att lyckas. Alla vet att Offerkofta inte betyder "att klaga", det betyder "att klaga OCH att använda sin egen hjälplöshet som argument i hopp om hjälp från annan".

Att du inte klarar av att läsa in Pansarveckets typ permanenta offermentalitet beror snarare på din egna bristande läsförståelse i sådana fall. Du demonstrerar denna oförmåga tydligt i inlägget du precis skrev till Moment22x22. Citerat nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ännu en moment22.

Först utmålar du för 10e gången män som offerkoftor (nej, det är vi inte).

Sedan påstår du "Utmålar man sig till offer blir man antagligen olycklig eftersom man känner sig maktlös. Tråkigt att det verkar ha drabbat dig i livet.". Men det är bara du i den här tråden som utmålar män som offerkofta.

Alla som kan läsa ser såklart att Moment22x22 i sitt inlägg inte någonstans har utmålat män som grupp som "offerkoftor". Hon har istället konstaterat att det är Pansarvecket som försöker projicera sin offermentalitet på andra män; det är han som försöker få män till offer, inte hon. Moment22x22 har alltså skrivit exakt raka motsatsen till vad du trodde.

Alltså ska man nog ta lätt på dina analyser, för du är antingen inte läskunnig eller så är du så djupt nere i skyttegravarna att du knappast kan användas som ett sanningsvittne.
Citera
2019-06-20, 09:43
Medlem
Demetrioss avatar
Dags att varva ner lite

Eftersom kvinnor är bäst på att prata är de i helhet mycket bättre än män på att lära sig främmande språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in