Citat:
Ursprungligen postat av
klinkerhofen
om man tittar på barnen ser man framtiden
observera att det är från 2017 så 2 år till att beakta
"utländsk bakgrund, det vill säga är själv utrikesfödd eller har föräldrar som båda är födda i ett annat land. "
lägg sedan på alla med 1 förälder född utomlands
och eventuellt alla med farfar eller mormor födda i annat land
"I Malmö har 50 *procent av grundskoleeleverna utländsk bakgrund, i *Stockholm är andelen 30 procent."
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/haer-aer-de-mest-segregerade-skolorna-33206
Precis. Titta på ett valfritt foto från ett dagis eller förskola. Nu kommer jag från en mindre stad i Småland, men jag fick syn på bild på ungarna från mina syskon och där var klassen minst 50% ickesvenskar, med kanske endast 2 blonda flickor / pojkar (småbarn brukar annars vara väldigt blonda).
När jag var i stockholm och gick förbi ett dagis så var fan hela jävla klassen mörk
Visst behöver man inte betrakta detta som ett "problem", det är upp till var och en att bedöma, men att sitta och påstå att svensken inte kommer bli en minoritet är en förbannad lögn. Majoriteten av barnen har utländskt påbrå, och majoriteten pensionärer är svenskar. Om 30 år när pensionärerna är döda så kommer statistiken att ta en jävla störtdykning, och i vanlig ordning kommer politiker och journalister att yttra sig att minsann ingen hade kunnat förutspå detta men nu är det som det är.