Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-19, 17:01
  #5725
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Men om man tonar ned politikerföraktet så går kampanjen bäst. Alla får offra vad som krävs.
Dagens politiker oavsett färg, speciellt de gröna, står inte högt i kurs hos mig har det kanske framgått, de ytterst ansvariga för de problem som konstant översköljer och lamslår hela samhället.

Man misslyckas med i princip allt, klimat, invandring, äldrevård, skolan, ja hela skiten faktiskt.
Varför ska dom ha någon respekt? Jag har inte sett någon än som går upp i talarstolen och tar sitt ansvar och ber om ursäkt och kräver ordentliga lösningar.
Vi har offrat våra barns framtid till stor del utav politikernas käbbel.
2019-06-19, 17:19
  #5726
Medlem
Giant Squids avatar
Det handlar inte så mycket om att värva röster ifrån olika stofila ideologier, utan det krävs till en samlad folklig medvetandehetsförändring.
Ett paradigmskifte. Det har bubblat och grott i skymundan länge, hoppas Greta är gnistan som får allt och självantända och implodera.


As Systems Collapse, People Rise:
There is a new global movement awakening across the planet. The youth-led movements around climate change and the vertical shift in politics, economics, and human development are all different expressions of an underlying shift in consciousness.


Citat:
The emerging wave of youth movements in 2019 differs from the 1968 student movement in a variety of ways. One, the key figures are young women, not young men. Two, they are arguing for a change in consciousness, not just for a change in ideology. Three, they are intentionally collaborating with earlier generations, not just fighting against them. And four, they are using technology in intentional and new ways.

For more than 70 years, the political discourse has been framed by a distinction between left vs. right, between more government vs. more market, between more social justice vs. more entrepreneurial initiative. That’s the old world — the one that is decaying, crumbling, and in some cases collapsing. Being at the center of this axis used to be a recipe for political success in most countries during the 70-year period between 1945 and 2016.

But then came Brexit and Trump. Followed by Bolsonaro, Erdogan, Orban, Salvini, Duterte, Modi, and others who keep reminding us that we are dealing with a much larger pattern.

https://thriveglobal.com/stories/as-...obal-movement/
2019-06-19, 18:16
  #5727
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag kommer nog ägna min del utav actionveckan tillsammans med några kollegor att försöka förbättra verksamhetens klimatprofil och andra miljöfrågor som vi kan bli bättre på.
Samt och grilla vegoburgare och servera gratis öl och musik utanför huvudkontoret.
Grilla...vad bildas då? Öl....vad är det för bubblor i den?
2019-06-19, 18:23
  #5728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Hinner inte länka nu men har du sett Gretas tal som jag tror att Horbykvinnan la upp igår?

Där talas det om kedjereaktion och slutet på vår civilisation och där nämns år 2030.

Inget trollande alls.

Det måste väl ändå vara någon mer än jag som nyligen läste om en företrädare från just IPCC som var mycket kritisk till påståendet om en specifik tipping point.

Den enade forskarkåren är kanske inte så enad ändå?

Jag har skrivit om det flera gånger i tråden hennes prat om undergång och tipping point är enbart lögner och propaganda, detta är kommunism 2.0 och nu planeras det strejker m.m.
2019-06-19, 18:27
  #5729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Du kanske inte visste det, men avsikten med Parisavtalet är inte internationell rättvisa eller att straffa Kina, utan att hålla stegringen av medeltemperaturen mindre än 2 grader Celsius.

Ingen har pratat om rättvisa allra minst jag, men om du låter Kina öka sina utsläpp så blir Paris-avtalet helt meningslöst, handlar inte om att straffa utan om logik.
2019-06-19, 18:30
  #5730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nej du har fel.
Vi kommer öka medvetenheten om klimatkrisen.
Min "lediga vecka" kommer vara betald och godkänd från uppdragsgivarna.
Dom ser naturligtvis vart vindarna vänder, i deras fall ur ett kapitalistiskt synsätt men dom är tunga roddare i båten.
Kanske jag kommer donera bort delar utav den lönevecka eller hela om det faller mig i smaken till något Gretainitiativ vi får se.
Jag kommer nog ägna min del utav actionveckan tillsammans med några kollegor att försöka förbättra verksamhetens klimatprofil och andra miljöfrågor som vi kan bli bättre på.
Samt och grilla vegoburgare och servera gratis öl och musik utanför huvudkontoret.


Kommer de faktiska koldioxidutsläppen globalt att minska eller är det mest för att ni ska känna er duktiga.
2019-06-19, 20:45
  #5731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Nej, det beror på hur man läser. Dessa personer tillhör den ledande elit som vi tyvärr varken kan välja eller välja bort. Det är de som lever helt fel men som måste tänka om och föregå med gott exempel. Om de inte ändrar livsstil kan hennes projekt inte lyckas.

Av ren nyfikenhet vad beror eran naivism på, ni vägrar svara på avslöjandet bakom PR kampanjen Greta?
Mår ni bättre av att leva i en bubbla av media falskhet?
2019-06-19, 20:58
  #5732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja Gretas mamma är ju en jubelidiot så är väl hon som tvingat Greta till detta.
Kanske inte tvingat men har väl iallafall påverkat Greta och på så sätt medverkat.
2019-06-20, 00:27
  #5733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Fast nu låter ju Paris-avtalet Kina öka sina utsläpp, det avtalet är inte värt pappret det är skrivet på ens.

Jo, om du, jag och MidlifeMommy slutar flyga och blir veganer, då kan Kina få hållas med sitt. Det jämnar ut sig vettu 😉
2019-06-20, 00:32
  #5734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Grilla...vad bildas då? Öl....vad är det för bubblor i den?

Touché, skatan! 👍
2019-06-20, 02:18
  #5735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Av ren nyfikenhet vad beror eran naivism på, ni vägrar svara på avslöjandet bakom PR kampanjen Greta?
Mår ni bättre av att leva i en bubbla av media falskhet?
Vi är många som:
- förstår att den höga koldioxidhalten i atmosfären utgör ett hot
- förstår att det är mycket svårt att få folk att sluta efterfråga fossila bränslen
- förstår att människor förtränger det obehagliga
- ser att starka intressegrupper mörkar problemet
- beundrar Greta Thunberg för hennes tal till världens ledare
- förstår att den uppmärksamhet som hon får leder till upplysning
- hoppas att det fortfarande finns tid att göra något
2019-06-20, 02:25
  #5736
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Förlag ändrar kritiserat Greta Thunberg-omslag:
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7246159
Citat:
De norska och danska utgåvorna av "Scener ur hjärtat" har anklagats för att ge intrycket att Greta Thunberg skrivit boken själv.
..................
När boken nyligen släpptes i Danmark kritiserades den för att vara vilseledande. Och även norska kritiker har uppmärksammat att boken ger intryck av att vara skriven av Greta Thunberg.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback