2019-05-05, 08:27
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Klimatförnekarna är inte i stånd att skaffa barn.Det kanske är bra för klimatet men än bättre för kvaliteten på det genetiska materialet.

Blir så trött på dig, idiot. Varför måste du ständigt förnedra och förolämpa bara för att du råkar ha mycket bättre retorisk förmåga än alla andra i tråden. Är det ditt sätt att visa stolthet eller?

Blir så förbannad på vänsterintellektuella som dig.

Kan vi inte diskutera trådens ämne sakligt istället för att ägna oss åt dessa mindgames?

Alltså, föds det fler med utländsk bakgrund i dagens Sverige, än vad det föds med helt svenska rötter?
Senast redigerad av Belavia 2019-05-05 kl. 08:34.
2019-05-05, 08:27
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Det har inte slagit dig att landet vi älskar bara existerar i våra minnen?

Se dig omkring. Detta är inte Sverige längre.

Måhända är styret och utvecklingen i landet inte som den varit men det är näppeligen det man tänker på när man älskar ett land. Jag älskar Sverige av hela mitt hjärta, vår historia, vår kultur, vårt klimat och själva myllan jag har äran att gå på. Som mina förfäder arbetat, levt och dött för.

Däremot är mitt hat gentemot förrädarna som skjutit vår nation i sank lika djup. På bara några generationer har man raserat det som sakta, mödosamt och med blod byggts upp av generationer svenskar.

Som skrivits tidigare i tråden så är en av de få saker man kan göra att skaffa barn. Det är som att sätta plåster på ett benbrott men det bromsar utvecklingen en aning och varje blåögd lintott är en nagel i ögat på oikofoba globalister och deras illa dolda agendor.
2019-05-05, 08:30
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att en svärjevän är lika mycket värd som en fullt frisk människa.

Så du menar att Sverigehatare än mer värda i dina ögon? För om man inte är Sverigevän så måste man ju vara Sverigehatare, det finns inget acceptabelt mellanting.

För övrigt så är alla MENA:iter Sverigehatare. Jag har aldrig hört talas om någon arab, afghan, somalier eller subsaharier som har uttryckt någon som helst tacksamhet mot Sverige. Antingen är maten för dålig, bidragen för låga eller vädret för dåligt. Det kvittar om man skulle ge dem 1 000 000 kr. i månaden, de hade ändå gapar efter mer.

Trots att bidragen möjliggör lyxliv med flera bilar per familj och "semestrar" till hemlandet så är det inte bra nog. För övrigt borde de aldrig få återvända till Sverige igen om de reser tillbaka till hemlandet. Om man kan åka tillbaka till landet man påstår sig ha flytt ifrån på "semester" är det ett klart och tydligt bevis på att det inte är farligt där för fem öre.

Du som tror dig vara så klok och vis, har du någon teori om varför utomeuropeiska är så hatiska mot allt som är europeiskt eller svenskt?
2019-05-05, 08:36
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Blir så trött på dig, idiot. Varför måste du förnedra och förolämpa alla bara för att du råkar ha mycket bättre retorisk förmåga än alla andra i tråden. Är det ditt sätt att visa stolthet eller?

Kan vi inte diskutera trådens ämne sakligt istället för dessa mindgames?

Alltså, föds det fler med utländsk bakgrund i dagens Sverige, än vad det föds med helt svenska rötter?

Tycker du verkligen att han (eller om det nu är en hon) är retorisk och vältalig? Det är han definitivt inte. Du, till exempel, uttrycker dig mycket bättre än han eller någon annan multikulti-förespråkare som kommer in här och försöker trolla.

Han har ju inte ens koll på statistiken. Igår hävdade han ju envetet att det föddes många fler svenska barn än utländska, men när jag sedan länkade till Tobias Hübinettes blogginlägg om att 50% av alla barn som föds idag har åtminstone något utländskt påbrå blev han osäker och förvånad och erkände att han inte hade riktig koll, men att han skulle "återkomma".
2019-05-05, 08:48
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Fy fan, får kalla kårar när jag läser dina spekulationer.

Jag är lite mer optimistisk:

När bidrag inte längre kan betalas ut och svält börjar råda kommer en stor mängd av invandrare som vi tagit emot att bege sig av. Många har halva foten kvar i hemlandet (de semestrar, skickar hem pengar o.s.v) och kommer helt enkelt flytta hem igen. Det kommer att suga så in i helvete att bo här och islamister kommer att göra livet surt för kvarvarande svenskar. Men svensken består av trögt virke och kommer härda ut/slå tillbaka och efter några årtioenden av fullständigt kaos består landets befolkning av 3 miljoner varav den stora majoriteten är etniska svenskar.

Jag kan bara inte se att Sverige kommer att vara ett arabland i framtiden. De producerar inget utan parasiterar helt och hållet på svenskarna och det finns inget som tyder på att deras barn skulle vara något undantag i någon större utsträckning. Det går inte att bo i bajshyddor här, det är svårt att odla och blir landet riktigt fattigt kommer det att krävas mycket planering för att överleva. De har dessutom inte några som helst rötter till landet vilket minskar motivationen att stanna kvar när bidragskranen stängts.

Kul att höra att du är optimistisk. Jag tror också att det kan komma att bli lite som du säger, bland annat eftersom bidragspengarna snart är slut och majoriteten av alla "hjärnkirurger" och "kebabtekniker" aldrig kommer att jobba en dag i sina liv, förutom som svartjobbare i någon kebabvagn, på Samhall eller om de får en lönebidragsanställning på någon städfirma.

Men tror du verkligen att så många som 3,5 miljoner svenskar kommer att stryka med i kaoset? De etniska svenskarna är ju idag cirka 6,5 miljoner i detta land.

MENA:iter kan inte organisera sig och bilda allianser. Det finns typ hundratusen olika inriktningar inom Islam (mild överdrift), vilkas anhängare alla håller på och bråkar och debatterar inbördes. Sedan vill araberna inte ha något med de svarta att göra, så där skiter det sig också.

Jag tror det bästa är om svenskar går samman och bildar mindre, självständiga grupper om kanske 15-20 man vardera som kan agera självständigt och oberoende av varandra i händelse av en eventuell samhällskollaps. Satsa på kampsport och skytte, ta jägarexamen och köp vapen att ha i beredskap. Lär er att överleva i skog och mark. Om sådana grupper bildas över hela landet kan de ställa till ett rent h-vete för MENA:iterna om en samhällskollaps nu skulle inträffa. Nu säger jag inte att det nödvändigtvis kommer att inträffa, men det är bra att vara förberedd på alla eventualiteter.

Den svenska landsbygden är en perfekt arena för sådana aktiviteter. Där har vi inhemska också ett övertag. MENA-folket vet inte hur man överlever i skog och mark, och de är till och med rädda för bege sig utanför bebyggda områden.
2019-05-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Blir så trött på dig, idiot. Varför måste du ständigt förnedra och förolämpa bara för att du råkar ha mycket bättre retorisk förmåga än alla andra i tråden. Är det ditt sätt att visa stolthet eller?

Kan vi inte diskutera trådens ämne sakligt istället för att ägna oss åt dessa mindgames?

Tobias Hübinette verkar ha studerat frågan någorlunda vetenskapligt. Min strategi, googla lite , kalkylera lite, höll inte för en närmare granskning och till viss del saklig kritik. Jag får tillsvidare svälja Hübinettes uppgifter. Enligt honom var det väl jämt skägg ?
2019-05-05, 09:12
Medlem
En tråd för liberaler att gråtrunka till?
2019-05-05, 09:24
Medlem
Citat:
De vill väl för helvete ha barnbidrag för samtliga sina barn. Konspirationsteorier är så tröttsamma. Att en del invandrarfamiljer kan ha många barn är helt klart. Det kan faktiskt etniskt svenska familjer också ha. Vem kommer inte ihåg tv serien familjen annorlunda. Där hade väl någon familj sisådär 10 barn.
Precis på pricken, hör du inte vad du själv säger? "familjen annorlunda"alltså väldigt ovanligt med kärn svenskar som mass producerar barn. Nä fan det skulle behöva sättas regler som i KIna på barna födsel då det ändå bara kommer vara mena familjer som drabbas av det o således får vi mindre av den skiten i vårat land!
2019-05-05, 09:58
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Den som är född i Sverige är ju "etniskt svensk". Jag förstår inte hur du tänker. Alla födda i Sverige är ju "etniska svenskar".

klart som fan man inte är, bara för att man föds i en region betyder inte det att man har samma genetiska ursprung. Om jag föddes i USA, hade jag varit indian då?
2019-05-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
På vilket sätt är det bra för Sverige att det föds rasfrämmande barn som är av undermålig genetisk kvalitet?

det var väl en del ironi i den slutsatsen

verkligheten blir nog att vi kommer att få hög arbetslöshet i framtiden när dagens barn ska börja försörja sig själva?

"101 svenska jobb som snart försvinner – och aldrig återvänder
Vilka yrken kommer försvinna först från Sverige när robotarna tar över?"

"”Sverige är ännu mer känsligt för datorisering än USA. 53 procent av dagens anställda beräknas kunna ersättas av digital teknik under de kommande två decennierna, mot 47 procent i USA.”

”Det innebär att 2,5 miljoner jobb i Sverige påverkas.”

Det skriver Stiftelsen för Strategisk forskning i rapporten "Vartannat jobb automatiseras inom 20 år" – som undersöker hur robotiseringen kommer påverka den svenska arbetsmarknaden."

https://www.va.se/nyheter/2017/08/25/99-jobb/

lägg sedan på att många av dagens vuxna kommer att få en väldigt låg pension så blir det problem

en så kallad demografisk utmaning som politiker brukar säga
2019-05-05, 11:14
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Kul att höra att du är optimistisk. Jag tror också att det kan komma att bli lite som du säger, bland annat eftersom bidragspengarna snart är slut och majoriteten av alla "hjärnkirurger" och "kebabtekniker" aldrig kommer att jobba en dag i sina liv, förutom som svartjobbare i någon kebabvagn, på Samhall eller om de får en lönebidragsanställning på någon städfirma.

Men tror du verkligen att så många som 3,5 miljoner svenskar kommer att stryka med i kaoset? De etniska svenskarna är ju idag cirka 6,5 miljoner i detta land.
Jag drog bara till med en siffra. Den var nog överdriven. Men jag tänker att många kommer att utvandra och en del (tyvärr) stryka med.

Annars delar jag dina tankar. Svenskar gör klokt i att börja förbereda sig på olika vis. Många har ju redan nu intresset för träning, jakt, skog och mark, odling och så vidare som kommer att vara nyttigt att ha i bagaget när/om kaoset brakar loss.
Senast redigerad av tclaesson 2019-05-05 kl. 11:17.
2019-05-05, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
klart som fan man inte är, bara för att man föds i en region betyder inte det att man har samma genetiska ursprung. Om jag föddes i USA, hade jag varit indian då?

Du hade varit amerikan. Indian finns det inget som heter. Det heter amerikanska urinvånare. Indian är ett rasistiskt och kolonialistiskt begrepp som borde raderas ut ur människors språkbruk snarast.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in