2019-06-18, 23:04
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför skulle inte horisontella contrails kunna existera?

Och jo vi vet vad contrails är. Det finns ganska bra beskrivet på wiki:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kondensationsstrimma

Lol wikipedia. Om dom inte ljög om chemtrails så hade jag kanske kunnat lita på det som skrivs på deras sida.

Contrails skapas enbart på en specifik höjd som inte är någon flyghöjd, därför uppstår contrails endast där flygplan stiger, dvs vid flygplatser.

Horisontella contrails har aldrig funnits eftersom flygplan aldrig flyger på den höjden där contrails kan skapas.

Ni som är troende tror tillåmed att contrails kan skapas uppe i atmosfären. Så pass lite vet ni om contrails.
Citera
2019-06-18, 23:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Lol wikipedia. Om dom inte ljög om chemtrails så hade jag kanske kunnat lita på det som skrivs på deras sida.

Contrails skapas enbart på en specifik höjd som inte är någon flyghöjd, därför uppstår contrails endast där flygplan stiger, dvs vid flygplatser.

Horisontella contrails har aldrig funnits eftersom flygplan aldrig flyger på den höjden där contrails kan skapas.

Ni som är troende tror tillåmed att contrails kan skapas uppe i atmosfären. Så pass lite vet ni om contrails.

Det blir inte sant bara för att du ljuger flera gånger. Hur vore det om du åtminstone försökte förklara varför kondensstrimmor uppstår där du hävdar. Och varför de inte kan uppstå på - säg - 10 000 meters höjd?

Förklara.
Citera
2019-06-18, 23:36
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det blir inte sant bara för att du ljuger flera gånger. Hur vore det om du åtminstone försökte förklara varför kondensstrimmor uppstår där du hävdar. Och varför de inte kan uppstå på - säg - 10 000 meters höjd?

Förklara.

Jag kan inte veta det som du tycker att jag ska förklara.. inte du heller.
Fråga nån av de troende istället, dom har många trobaserade teorier att bjuda på.

Det som både du och jag kan VETA är dock att contrailsen enbart syns vid flygplatser där flygplan stiger.. och även att contrailsen inte ser ut som chemtrailsen.
Det är dessa två saker som vi alla kan se bevis för genom att skåda contrails vid flygplatser.

Det lustiga är att ni tillåmed kan se contrails brevid chemtrails.. utan att se skillnad på dom, trots att contrails är på låg höjd medans chemtrails är i atmosfären.

Ni kanske borde fråga er själva varför de "vågräta contrailsen" i atmosfären inte dunstar på 30 sekunder vilket contrails gör.
Citera
2019-06-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ser du några streck i denna video där man får se plan som både startar och landar?
https://youtu.be/eBVsMHT7evo

Du kanske tänker på avgaserna som i denna video?
https://youtu.be/5jALTAeHLbQ
Citera
2019-06-18, 23:49
Medlem
madtops avatar
Citat:
Lol wikipedia. Om dom inte ljög om chemtrails så hade jag kanske kunnat lita på det som skrivs på deras sida

Ljuger? Nej det som står om k-strimmor är korrekt

Citat:
Contrails skapas enbart på en specifik höjd som inte är någon flyghöjd...

Nej vattenånga kondenserar när daggpunkten passeras och det kan ske på vilken höjd som helst.
Vanligast sker det på hög höjd, 9-12km, där atmosfären är mycket kall.

Citat:

Självklart har de funnits, jag och miljoner andra har sett dem hur många gånger som helst.

Citat:
Ni som är troende tror tillåmed att contrails kan skapas uppe i atmosfären.

Att kall och fuktig luft kan bilda moln är ingen tro, det är kunskap.
Det blir bara löjligt när du förnekar att moln finns.
Citera
2019-06-18, 23:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det som både du och jag kan VETA är dock att contrailsen enbart syns vid flygplatser där flygplan stiger.. ...

Det är nog bara du i hela världen som tror på något så dumt.

Citat:
J.. utan att se skillnad på dom, trots att contrails är på låg höjd medans chemtrails är i atmosfären.

Nej det stämmer inte. Contrails finns nästan aldrig på låg höjd eftersom luften där är för varm.

Citat:
Ni kanske borde fråga er själva varför de "vågräta contrailsen" i atmosfären inte dunstar på 30 sekunder vilket contrails gör.

Det är verkligen inget vi "behöver fråga oss" eftersom vi vet svaret.
De dunstar inte av samma skäl som moln inte dunstar på 30 sekunder: Luften är så mättad med fukt så den inte kan ta upp mer vatten.
Senast redigerad av madtop 2019-06-18 kl. 23:58.
Citera
2019-06-19, 08:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Visst blir det enklare om du tror på det istället för att se på bevis.
Missar du några bevis för faror i ett världskrig.. som tex. chemtrails i skyn.. så kan det vara det sista misstaget du gör. Håll tummarna för att du tror på rätt teorier bara.
Det finns bevis på att luft i olika skikt har olika temperatur och luftfuktighet.
Det finns bevis på att kondensstrimmor ser olika ut, beroende på luftens temperatur och luftfuktighet.
Vilka bevis finns det för dessa påstådda chemtrails?
Citera
2019-06-19, 08:43
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det finns bevis på att luft i olika skikt har olika temperatur och luftfuktighet.
Det finns bevis på att kondensstrimmor ser olika ut, beroende på luftens temperatur och luftfuktighet.
Vilka bevis finns det för dessa påstådda chemtrails?

Kondens kan inte se ut på olika sätt. Kondens i contrails försvinner efter cirka 30 sekunder. Vi kan se BEVIS för detta vid flygplatser där man kan studera contrails och greppa skillnaden mellan contrailsen vid flygplatserna, och chemtrailsen i atmosfären.

Förstår direkt att du är teoritroende när du pratar om olika skikt som har olika temperaturer.

Visst har Jorden olika lager av atmosfären.. MEN du kan inte veta mer om det än vad jag vet.. eftersom vi både är här nere på marken.

Tyvär så kan inte contrails skapas i atmosfären, och tyvär så kan inte contrails ligga kvar i mer än 30 sekunder , då det du tror på går tvärt emot den fakta/fysik som vi alla kan studera genom contrails vid flygplatserna.

Antar att ni tror att contrails både kan dunsta på 30 sekunder, eller ligga kvar i skyn i 30 minuter och sprida ut sig med vind i atmosfären. Det bevisar bara eran okunskap gällande fysiken bakom contrailsen.

Det finns inga contrails som kan ligga kvar i skyn. Har aldrig funnits och kommer aldrig finnas eftersom fysiken har lagar som inte tillåter contrails att ligga kvar i mer än 30 sekunder i skyn.

"chansen" är stor att de dunstande contrailsen inte är samma sak som de kvarliggande sträcken i atmosfären. Jag kan dock förstå att troende tror att det är samma sak. Så länge man är troende så behöver man inte bry sig om bevisen eller notera att contrails dunstar på 30 sekunder som en regel utan undantag.. som att det handlar om fysiska lagar som ni kan ignorera så länge ni är troende.
Citera
2019-06-19, 09:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag kan inte veta det som du tycker att jag ska förklara.. inte du heller.
Fråga nån av de troende istället, dom har många trobaserade teorier att bjuda på.

Det som både du och jag kan VETA är dock att contrailsen enbart syns vid flygplatser där flygplan stiger.. och även att contrailsen inte ser ut som chemtrailsen.
Det är dessa två saker som vi alla kan se bevis för genom att skåda contrails vid flygplatser.

Det lustiga är att ni tillåmed kan se contrails brevid chemtrails.. utan att se skillnad på dom, trots att contrails är på låg höjd medans chemtrails är i atmosfären.

Du kan se moln? Hur länge dröjer det innan ett moln försvinner? Kondensstrimmor fungerar efter samma förutsättningar. Att kondensstrimmor skulle försvinna efter en halv minut är endast hittepå från ditt håll. Ett ganska löjligt hittepå också, eftersom kondensstrimmor är något alla i tråden kan se i princip varje dag. Det är bara att gå utomhus. Är du av någon anledning förhindrad att gå utomhus?

Jag vet inte vad det är du tror du ser vid flygplatser, eller varför du kallar dem 'contrails', men under hela mitt liv har jag sett högt flygande flygplan över orten där jag växte upp lämna långa kondensstrimmor efter sig. Att du vägrar ta detta till dig får läggas i lådan 'KungPungPats problem'. Där kan du lägga utomjordingar och nanorobotar också.
Citera
2019-06-19, 09:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tyvär så kan inte contrails skapas i atmosfären...

Vi vet att flygplanen skapar stora mängder vatten och vi vet att vatten kan bilda moln när omgivningen är kall och fuktig.

Varför kan inte contrails skapas på hög höjd?

Citat:
Antar att ni tror att contrails både kan dunsta på 30 sekunder, eller ligga kvar i skyn i 30 minuter och sprida ut sig med vind i atmosfären. Det bevisar bara eran okunskap gällande fysiken bakom contrailsen.

Vad är enligt dig "fysiken bakom contrails"?

Enligt mig och alla andra skapas contrails när vattenångan i avgaserna kyls ned, kondenserar och bildar iskristaller som i sin tur skapar moln.
Senast redigerad av madtop 2019-06-19 kl. 09:21.
Citera
2019-06-19, 09:52
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Kondens kan inte se ut på olika sätt. Kondens i contrails försvinner efter cirka 30 sekunder. Vi kan se BEVIS för detta vid flygplatser där man kan studera contrails och greppa skillnaden mellan contrailsen vid flygplatserna, och chemtrailsen i atmosfären.
Kondens är samma sak som moln. Moln kan se olika ut. Moln försvinner inte alltid efter 30 sekunder.
Jag menar kondensstrimmorna som ibland ligger kvar länge, på samma sätt som moln, högt uppe i skyn långt från flygplatser. Vid flygplatser, där planen är på låg höjd brukar jag varken se kondensspår eller moln.

Citat:
Förstår direkt att du är teoritroende när du pratar om olika skikt som har olika temperaturer.
Prova att ta med en termometer och klättra upp på ett berg.

Citat:
Visst har Jorden olika lager av atmosfären.. MEN du kan inte veta mer om det än vad jag vet.. eftersom vi både är här nere på marken.
Tror du att temperaturmätningar gjord av väderballonger och flygplan är en konspiration?

Citat:
så kan inte contrails skapas i atmosfären, och tyvär så kan inte contrails ligga kvar i mer än 30 sekunder , då det du tror på går tvärt emot den fakta/fysik som vi alla kan studera genom contrails vid flygplatserna.
Förklara då hur moln kan skapas i atmosfären.

Citat:
Det är inget vi tror. Vi vet att moln och kondensstrimmor ibland försvinner (iskristallerna smälter) efter en kort tid och ibland ligger de kvar en längre tid, då sprids de ibland med vinden.

Citat:
Det finns inga contrails som kan ligga kvar i skyn. Har aldrig funnits och kommer aldrig finnas eftersom fysiken har lagar som inte tillåter contrails att ligga kvar i mer än 30 sekunder i skyn.
Varför kan moln ligga kvar längre än 30 sekunder? De består av samma sak som kondensstrimmor.
Du har kanske något bevis på att chemtrails är något annat än kondens?

Citat:
"chansen" är stor att de dunstande contrailsen inte är samma sak som de kvarliggande sträcken i atmosfären. Jag kan dock förstå att troende tror att det är samma sak. Så länge man är troende så behöver man inte bry sig om bevisen eller notera att contrails dunstar på 30 sekunder som en regel utan undantag.. som att det handlar om fysiska lagar som ni kan ignorera så länge ni är troende.
Det är du som är troende. Se tidigare svar på ditt upprepade svammel.
Citera
2019-06-19, 10:54
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du kan se moln? Hur länge dröjer det innan ett moln försvinner? Kondensstrimmor fungerar efter samma förutsättningar. Att kondensstrimmor skulle försvinna efter en halv minut är endast hittepå från ditt håll. Ett ganska löjligt hittepå också, eftersom kondensstrimmor är något alla i tråden kan se i princip varje dag. Det är bara att gå utomhus. Är du av någon anledning förhindrad att gå utomhus?

Jag vet inte vad det är du tror du ser vid flygplatser, eller varför du kallar dem 'contrails', men under hela mitt liv har jag sett högt flygande flygplan över orten där jag växte upp lämna långa kondensstrimmor efter sig. Att du vägrar ta detta till dig får läggas i lådan 'KungPungPats problem'. Där kan du lägga utomjordingar och nanorobotar också.

Contrailsen som skapas vid flygplatser kan man inte se vart som helst genom att gå ut. Det är chemtrails som du kan se överallt. Två helt olika saker.

Vill du förneka transhumanisternas existens .. och att svenskar flockar till Stockholm för att byta ut id-kort och bankomatkort mot ett mikrochip i högerhanden.. så får du göra det..
men chemtrails är nånting som transhumanisterna VILL ha fyllda med nanofibrer, eftersom dom vill inte att maskinerna ska ta deras jobb lol.

Ledarna för transhumanisterna har lixom sagt att maskinerna kommer ta folkens jobb nu OM dom inte gör om sig själva till maskiner genom att acceptera mikrochip i högerhanden först och främst, och andas lite nanofibrer från chemtrails.

Folk är så extremt hjärntvättade att dom för det första tror att maskiner lever och blir smartare och tar sig in på arbetsmarknaden för att tatta jobb från skattebetalarna lol.
Transhumanisterna är dom som kommer ta era jobb eftersom ni inte vill göra om era kroppar till maskiner. Rättare sagt så är det transhumanisterna som är de nya slavarna åt utomjordingarna bakom chemtrails.. dom behöver inte längre skattebetalare som förnekar chemtrails , när dom kan välja transhumanister som injicerar maskiner i deras högra händer och andas chemtrailsen djupt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in