2019-06-18, 20:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Var kommer den informationen ifrån? Kan BO ha varit prostituerad och MGM en av hennes kunder? Det finns prostituerade som håller sig med en liten och välkänd kundkrets.

Jag förstår att många skribenter i tråden kommer skrika sig hesa över att jag ställer denna fråga, men med ovanstående citat så är frågan inte så avlägsen.

Vet ej (om BO var prostituerad). Uppgiften var i tråden men oklart om den som postade hade läst kommentaren inågon tidning eller hört den av personen själv. Men av någon anledning tänker jag kanske att LW var lite mer av pojkflicka. Visserligen kan nog även pojkflickor prostituera sig. Eller också var hon i något avseende väldigt osäker, om. hon hade något särskilt driv att vara omtyckt specifikt av män. Ett par inlägg med foton där manliga bekanta leker Gene Simmons vid en ljuvt leende LW kanske är kul men när hart när varenda foto är sådant... njaä. Ick.
Citera
2019-06-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför är det viktigt?
Har pingandet arrangerats för att ske när SD bevisligen var någon annanstans för att ge honom alibi?
Kanske för att försöka ge alibi åt SD?

Menar du på fult allvar att du inte tycker att det är viktigt?
Citera
2019-06-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Frågan är varför någon satte på den där.
Om det var för att leda polisen åt fel
håll och fördröja upptäckten av LW så
länge som möjligt så borde de väl åkt
långt bort från Örebro och satt på den
tidigare?

GW brukar väl säga "hata slumpen". Men skogsområde vid vid Hjärsta, i närheten av såväl UW som SD är väl också åt hållet mot Vivalla. Telefonen kanske var slängd (efter att. den ev gåtts igenom på samtalslista, SMS eller något) och någon hittat den, och kanske snört den igen om det blivit skriverier och personen insett att det kanske inte är en telefon som är vidare nice att ha.
Citera
2019-06-18, 20:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Var kommer den informationen ifrån? Kan BO ha varit prostituerad och MGM en av hennes kunder? Det finns prostituerade som håller sig med en liten och välkänd kundkrets.

Jag förstår att många skribenter i tråden kommer skrika sig hesa över att jag ställer denna fråga, men med ovanstående citat så är frågan inte så avlägsen.
Varför är det så viktigt att hitta på fantasier som baktalar LW?
Osannolika påståenden utan något stöd av fakta börjar sedan leva sitt eget liv.

Jag skulle säga att sannolikheten för att SD är en yrkesmördare är större än sannolikheten för att LW är prostituerad.
Är det ingen som vill diskutera vad som talar för och vad som talar emot min teori?

Det är ganska ovanligt att polisen inte hittar spår på ett mordoffer.
Det brukar bara hända när mord har begåtts av yrkesmördare.
Geocachandet kanske bara är en täckmantel för att han ska ha en orsak till att befinna sig på olika orter i Sverige.
Citera
2019-06-18, 20:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Menar du på fult allvar att du inte tycker att det är viktigt?
Om SD var i närheten när telefonen pingades så är det viktigt att veta men om han inte var i närheten så säger det inte mycket.
Citera
2019-06-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har inte granskat de där bilderna så ingående tidigare men när man zoomar in och tittar närmre på dem så ser de ganska otäcka ut sett till var det brinner. Nu riskerar jag kanske att läsa in för mycket (ursäkta isåfall!) och att folk bränner upp gemensamma bilder/symboler då de bearbetar en skilsmässa kanske inte är så ovanligt... Men jag reagerar litegrann på att hon verkar ha tänt eld på UWs ögon på fotot. Om jag såg denna bild och var UW samt det stämmer att hon länkat till denna blogg med dessa bilder från sin fb så skulle jag nog kunna uppfatta det som hotfullt. Kanske inte direkt som ett hot men som ett tecken på att vederbörande var fylld av sådana starka känslor att hon symboliskt satte eld på mig, en inte helt trevlig tanke.

Det har cirkulerat en del spekulationer tidigt i tråden kring om UW och även LW hade någon övervakningskamera intill sina entréer. Det har även varit ofantliga mängder diskussioner kring LWs låsbyte och dörr. En del av detta har relaterats till att UW påstås ha varit säkerhetsklassad genom sitt (ena?) arbete. En del har även spekulerats kring om LW efter anmälningarna kände sig hotad av SD. Finns det något av vad vi vet som tyder på att MH kunnat upplevts som ett hot för UW eller LW? Alltså att de känt sig hotade eller förföljda av henne utifrån t ex bloggen, eller om bloggen bara skulle vara en manifestation av saker hon även gjorde IRL?

Nu kanske jag drar på alldeles för stora växlar och kanske var bloggen bara allt, och en slags snedvriden terapimetod som borde ha hållits för henne själv bortom offentligheten, men finns det några uppgifter om att bloggbeteendet skulle ha synts även utanför bloggen gentemot UW, barnen W eller LW? Nöjde sig MH med att söka revansch via sin blogg och hänga ut familjen W där eller hände något utanför det digitala?

OBS SPEKULATION!!!
Jag tänker såhär:
Det hade väl gått ganska lång tid efter skilsmässan när detta skrevs (om jag inte missförstått)
och hatet borde lagt sig..och bara en sista liten sorg borde funnits kvar, möjligtvis lite bitterljuvt jobbigt men samtidigt ändå på något vis så skönt att hon var färdig i sorgeprocessen.
De var ju inte man och hustru i 30 år, hade inte levt tillsammans som andra äkta makar, inga gemensamma barn, så tänker jag. Det borde varit enkelt

Därför undrar jag om bilderna kan varit gamla?
Hon kanske faktiskt brände upp dom långt innan hon la upp dom på bloggen? Är det möjligt?

Kan MH ha varit så arg och besviken på UW. Ja det tror jag faktiskt.
Han förklarade skilsmässa via mejl och förkortade betänketiden. Jag tror att denna skilsmässa kom som en mycket oväntad obehaglig och overklig överraskning för MH.
Jag tror han kastade omkull hela hennes värld, och förmodar att hon därför hamnade under vård.
Och vad hände då med hennes barn, hur mådde dom?
Hur länge var hon sjuk? Och blev hon ens helt återställd efter detta?

Och bloggen har jag inte läst, utifrån vad postarna upplevt hennes blogg kan man känna att det var mycket hat och smärta som aldrig tycks uppgöra...förrän LW är död. Sen vet vi egentligen inget mer.

Ja hon verkade ha gått vidare, strax innan mordet på LW. Kan det vara slumpen eller var det för att hon var förberedd och njöt av vad som skulle hända?

Om jag jämför med människor som funderar på att ta sitt eget liv...de mär sämst så länge de inte bestämt sig, när de väl bestämt sig så mår de mycket bättre än de gjort på mycket länge.
Det är dörför deras anhöriga och vänner många ggr säger, jag märkte ingenting, jag tyckte allt var bättre.

Då när det kom fram att MH hade haft suicidtankar, slog det mig, tänk om hon såg LW död som en befrielse från sin egen smärta, och valde det istället?
Citera
2019-06-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tyvärr så hittar jag inte den källa som jag söker, det får bli den här så länge, du får
dra din egna slutsats.

https://web.retriever-info.com/go/?a=4479&p=1036902&d=05080420190514e39ee641722c12ca bf077dc65788b034&s=50804&sa=2031340&x=29ba7d4e9912 a0f22fa5bb2e18638bc7

Det viktigaste vore å få fram var SD befann sig när mobilen pingade.
TR kanske viste var han befann sig, en möjlighet kanske.

Tråkigt att du inte kan finna din källa.
Så då får jag tills vidare dra den slutsatsen att det inte finns någon klar uppgift på när polisen började söka efter mobilen.
Citera
2019-06-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att vi inte minns det kanske beror på "vinklingen". Jag kan nämligen inte heller minnas något sådant inlägg.

Brädgårdsindinanen använder gärna värdeord/uttryck som "utbrast", "en av alla karlar", rände kring med".

Redan i juli (1/7)förra året skrev h*n så här i ett inlägg:
"Nu är jag inte på särskilt god fot med sökfunktionen i tråden, men någon användare skrev ju att någon granne i området spontant hade uttryckt att det måste varit någon av de män hon träffade när denne fått höra att de hade hittat kroppen.[...]"

Så det där verkar vara något h*n ansett viktigt, medan några andra i tråden inte lagt någon större vikt vid det.

Kan hända att en granne uttryckt något i en tidningsartikel(?) på en fråga om vad de tänker; att de måste vara någon av personer som h*n sett henne umgås med? Då kanske i termer (som StudentBakerScholar skrev) av geocachingkompisar.

Här är en artikel i NA från 20/5-18 som refererar till vad en granne säger. Kanske finns det uttryckt något där (låst artikel)?

Granne om misstänkta mordet: ”Vi borde ha gjort något mer”

Ja det kan varit gc kompisar eller ev pojkvänner som grannen sett. Kanske en mix. Nä såklart andra postare inte lagt någon större vikt vid ett vittne som iakttagit LW med fler än SD och alltså uttrycker det i plural. Och där vittnet alltså verkar göra kopplingen att det antagligt är någon relation som spårat ur ordentligt. Vilket givetvis kanske inte nödvändigt är riktigt.
Citera
2019-06-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
OBS SPEKULATION!!!
Jag tänker såhär:
Det hade väl gått ganska lång tid efter skilsmässan när detta skrevs (om jag inte missförstått)
och hatet borde lagt sig..och bara en sista liten sorg borde funnits kvar, möjligtvis lite bitterljuvt jobbigt men samtidigt ändå på något vis så skönt att hon var färdig i sorgeprocessen.
De var ju inte man och hustru i 30 år, hade inte levt tillsammans som andra äkta makar, inga gemensamma barn, så tänker jag. Det borde varit enkelt

Hon kanske faktiskt brände upp dom långt innan hon la upp dom på bloggen? Är det möjligt?

Han förklarade skilsmässa via mejl och förkortade betänketiden. Jag tror att denna skilsmässa kom som en mycket oväntad obehaglig och overklig överraskning för MH.
Jag tror han kastade omkull hela hennes värld, och förmodar att hon därför hamnade under vård.

Och bloggen har jag inte läst, utifrån vad postarna upplevt hennes blogg kan man känna att det var mycket hat och smärta som aldrig tycks uppgöra...förrän LW är död. Sen vet vi egentligen inget mer.

Ja hon verkade ha gått vidare, strax innan mordet på LW. Kan det vara slumpen eller var det för att hon var förberedd och njöt av vad som skulle hända?

Om jag jämför med människor som funderar på att ta sitt eget liv...de mär sämst så länge de inte bestämt sig, när de väl bestämt sig så mår de mycket bättre än de gjort på mycket länge.
Det är dörför deras anhöriga och vänner många ggr säger, jag märkte ingenting, jag tyckte allt var bättre.

Då när det kom fram att MH hade haft suicidtankar, slog det mig, tänk om hon såg LW död som en befrielse från sin egen smärta, och valde det istället?

Hon kanske fann det lättare att gå vidare när den jävla cancern verkat ge vika? Fysiska åkommor kan ju ofta påverka psyket negativt.
Citera
2019-06-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför är det så viktigt att hitta på fantasier som baktalar LW?
Osannolika påståenden utan något stöd av fakta börjar sedan leva sitt eget liv.

Jag skulle säga att sannolikheten för att SD är en yrkesmördare är större än sannolikheten för att LW är prostituerad.
Är det ingen som vill diskutera vad som talar för och vad som talar emot min teori?

Det är ganska ovanligt att polisen inte hittar spår på ett mordoffer.
Det brukar bara hända när mord har begåtts av yrkesmördare.

Geocachandet kanske bara är en täckmantel för att han ska ha en orsak till att befinna sig på olika orter i Sverige.

Har SD någonsin ens anmälts för hot eller våldstendenser annat än den situationen LW provocerade fram? I Sundsvall var det väl några andra cachare som uppvisade våldstendenser, mot SD då.

Det fetade: det finns ju tyvärr ett rätt ökänt fall som visar att polis kan vara ganska ambitiösa i vad de selektivt ignorerar. Fallet där det faktiskt fanns spår efter en labil psykopat älg på en tant men polis och åklagare envetet menade att det givetvis måste vara tantens man med liknande argument.
Man lyckades väl till slut begripa att det var en älg så mannen kunde släppas. Jag minns dock inte huruvida man fick tag i den narcissistiska psykopatälgen som lämnade en del spår i form av klövavtryck och pälshår. Man skulle antagligen också kunnat hitta en och annan fästing som kalasat på älgblod om man ansträngt sig litegrann. Älgens närvaro var inte "spårlös", det var ingen 👾 alien älg.

Vet du med säkerhet att man inte hittat spår på LW eller i kvarlevornas omedelbara närhet? Eller är det en "remarkare"? Det kanske finns åtskilligt med spår även om inte just något som kan kopplas till SD?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-18 kl. 21:10.
Citera
2019-06-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
OBS SPEKULATION!!!
Jag tänker såhär:

Tänker man sig att en person kan vara så dramatisk att hon bränner upp foton i stället för att enklast riva och kasta så går det lätt att spinna vidare på den tråden. Jag vill ändå tro att MH inte har någon inblandning i mordet. Just det pusslet får jag inte att gå ihop.
Citera
2019-06-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tänker man sig att en person kan vara så dramatisk att hon bränner upp foton i stället för att enklast riva och kasta så går det lätt att spinna vidare på den tråden. Jag vill ändå tro att MH inte har någon inblandning i mordet. Just det pusslet får jag inte att gå ihop.

Har man en braskamin eller liknande som man eldar i regelbundet så är väl det i och för sig enklare än att börja riva foton (om man inte har en dokumentförstörare, vilket kanske är en onödig uutgift i de flesta privatpersoners syn), bara öppna luckan och snöra in en bunt, som försvinner helt och hållet och inte tar upp plats i soppåsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in