Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Har inte granskat de där bilderna så ingående tidigare men när man zoomar in och tittar närmre på dem så ser de ganska otäcka ut sett till var det brinner. Nu riskerar jag kanske att läsa in för mycket (ursäkta isåfall!) och att folk bränner upp gemensamma bilder/symboler då de bearbetar en skilsmässa kanske inte är så ovanligt... Men jag reagerar litegrann på att hon verkar ha tänt eld på UWs ögon på fotot. Om jag såg denna bild och var UW samt det stämmer att hon länkat till denna blogg med dessa bilder från sin fb så skulle jag nog kunna uppfatta det som hotfullt. Kanske inte direkt som ett hot men som ett tecken på att vederbörande var fylld av sådana starka känslor att hon symboliskt satte eld på mig, en inte helt trevlig tanke.
Det har cirkulerat en del spekulationer tidigt i tråden kring om UW och även LW hade någon övervakningskamera intill sina entréer. Det har även varit ofantliga mängder diskussioner kring LWs låsbyte och dörr. En del av detta har relaterats till att UW påstås ha varit säkerhetsklassad genom sitt (ena?) arbete. En del har även spekulerats kring om LW efter anmälningarna kände sig hotad av SD. Finns det något av vad vi vet som tyder på att MH kunnat upplevts som ett hot för UW eller LW? Alltså att de känt sig hotade eller förföljda av henne utifrån t ex bloggen, eller om bloggen bara skulle vara en manifestation av saker hon även gjorde IRL?
Nu kanske jag drar på alldeles för stora växlar och kanske var bloggen bara allt, och en slags snedvriden terapimetod som borde ha hållits för henne själv bortom offentligheten, men finns det några uppgifter om att bloggbeteendet skulle ha synts även utanför bloggen gentemot UW, barnen W eller LW? Nöjde sig MH med att söka revansch via sin blogg och hänga ut familjen W där eller hände något utanför det digitala?
OBS SPEKULATION!!!
Jag tänker såhär:
Det hade väl gått ganska lång tid efter skilsmässan när detta skrevs (om jag inte missförstått)
och hatet borde lagt sig..och bara en sista liten sorg borde funnits kvar, möjligtvis lite bitterljuvt jobbigt men samtidigt ändå på något vis så skönt att hon var färdig i sorgeprocessen.
De var ju inte man och hustru i 30 år, hade inte levt tillsammans som andra äkta makar, inga gemensamma barn, så tänker jag. Det borde varit enkelt
Därför undrar jag om bilderna kan varit gamla?
Hon kanske faktiskt brände upp dom långt innan hon la upp dom på bloggen? Är det möjligt?
Kan MH ha varit så arg och besviken på UW. Ja det tror jag faktiskt.
Han förklarade skilsmässa via mejl och förkortade betänketiden. Jag tror att denna skilsmässa kom som en mycket oväntad obehaglig och overklig överraskning för MH.
Jag tror han kastade omkull hela hennes värld, och förmodar att hon därför hamnade under vård.
Och vad hände då med hennes barn, hur mådde dom?
Hur länge var hon sjuk? Och blev hon ens helt återställd efter detta?
Och bloggen har jag inte läst, utifrån vad postarna upplevt hennes blogg kan man känna att det var mycket hat och smärta som aldrig tycks uppgöra...förrän LW är död. Sen vet vi egentligen inget mer.
Ja hon verkade ha gått vidare, strax innan mordet på LW. Kan det vara slumpen eller var det för att hon var förberedd och njöt av vad som skulle hända?
Om jag jämför med människor som funderar på att ta sitt eget liv...de mär sämst så länge de inte bestämt sig, när de väl bestämt sig så mår de mycket bättre än de gjort på mycket länge.
Det är dörför deras anhöriga och vänner många ggr säger, jag märkte ingenting, jag tyckte allt var bättre.
Då när det kom fram att MH hade haft suicidtankar, slog det mig, tänk om hon såg LW död som en befrielse från sin egen smärta, och valde det istället?