Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Håller verkligen med dig om MGM är rätt GM. Det lyckliga svassandet från möjliga GMs förra sommaren kändes makabert och underligt både i relation till det nyss begångna mordet och sett till den pågående skilsmässan. Får du förresten ihop SDs och HDs relations utveckling kring mordet och nu efter? Om någon av dem (ifall polisen tittar åt rätt håll nu och allt obehagligt från MH bara är just obehagligt och inget mer) är GM är jag böjd åt att snarare misstänka HD eller en kombo HD/SD, än SD allena utifrån både motiv och att GM klarat sig så länge. Och ännu har vi ju i tråden bara idel motstridiga påståenden om HDs inställning till det mesta. Blir du klok på vad som kan vara sant av allt som sägs och visas upp kring (ex)makarna D? Ibland får man nästan en känsla av att hela separationen är någon slags omständig dimridå ifall han/hon/de är skyldig(a).
Instämmer även att det är dags att polisen gör något nytt nu. Särskilt om de som MV skrev, redan vet att anhöriga (HD, JG?) vet mer än vad de säger!
Önskar för övrigt att lokal och nationell media satte mer kritiskt tryck riktat mot ansvariga för denna utredning. Missa en kvinna 150 m från hennes hem i fem dagar och så har det fortsatt...
Det verkar som om HD alltid har blivit beskyddad av sina föräldrar, jag menar de ställer upp med att vara barnvakt hela tiden, även på exparets resor utomlands.
De köper radhus till henne om det nu stämmer. Det tar jag som tecken på att svärföräldrarna ville att hon skulle bort från SD( min spekulation).
Om nu SD är världens bästa svärson så förstår jag inte detta. Svärföräldrarna verkar ju fortsätta att umgås med SD.
Jag börjar fundera på om SD skyddar HD, ja han kan ju tycka att orsaken till mordet var hans otrohetsaffär och nu måste han beskydda modern till sina barn, eller ha henne som gisslan.
Vi har ju läst här att HD har ju sett helt knäckt ut när hon är på event mm.
Jag är extemt kluven, är det SD eller HD eller båda två?