2019-06-18, 15:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, först får man väl ställa sig frågan om det ens finns ett sådant uttalande?
Jag har följt tråden från start och kan inte heller minnas något sådant uttalande.

Om det funnits något som liknar det, ja, då är det viktigt att få ursprungscitatet.

Jag tvivlar inte på att tråden skulle reagera mycket starkt på ett uttalande som liknar det som brädgårsindianen påstår och att flera skulle minnas det. Jag misstänker att uttalandet har varit i neutrala termer, om de många bekanta hon har haft.

Att det sedan blir till att hon var prostituerad, det blir ett stort steg som kan liknas vid att göra en höna av en fjäder när vi inte ens har belägg för att det existerar ett uttalande öht.

Jag är 100% säker på att jag läst det
i tråden.

Typ:
Min farmors vän bodde granne med LW.
Hon sa:
"Det måste väl vara någon av alla män
som springer där som har gjort det".

Det bortförklarades i tråden med att det mest
var män som höll på med GC och därför
så hade hon mest manliga vänner.
Citera
2019-06-18, 15:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag är 100% säker på att jag läst det
i tråden.

Typ:
Min farmors vän bodde granne med LW.
Hon sa:
"Det måste väl vara någon av alla män
som springer där som har gjort det".

Det bortförklarades i tråden med att det mest
var män som höll på med GC och därför
så hade hon mest manliga vänner.

Ok, jag litar på dig.
Citera
2019-06-18, 16:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ok, jag litar på dig.

Det tackar jag för.

Det betyder ju ingenting annat än att
det var vad en granne tänkte.
Citera
2019-06-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Polisen förstod nog ganska tidigt att det var något allvarligt i görningen. Att de inte sökte ordentligt i närområdet med en gång, är en stor gåta för mig.

Ja det är en mycket pinsam skandal! Jag utgår från, att det är just därför de varit så knapphändiga med uppgifter, de vill inte skämma ut sig en gång till
Citera
2019-06-18, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Precis. Det framgår ej när den först pingades och det framgår heller inte när polisen gav sig ut för att leta efter den.
Rimligtvis påbörjades eftersök på direkten.

Det behöver ju i vart fall inte vara så att polisen började leta efter den i samma stund som Aftonbladet publicerade uppgifter om mobilen.
Vilken i vart fall en måndagssur skribent här verkar tro.

Polisen åkte ut på Torsdagkväll.
Aftonbladet skrev om "pinget" på Fredagen, du får gärna förklara vad du
hakade upp dig på.
Citera
2019-06-18, 18:10
Medlem
Citat:
Jag har tidigare försökt att hitta information om det går att pinga en avstängd mobil. Jag vet att du hävdar att det mellan mobilen och master skickas en signal en gång per timme.

Frågan är om denna signal är sökbar?

Kollade upp ett annat tragiskt fall där en 18-åring gick vilse i skogen 2010, ringde 112, men man lyckades inte hitta honom utan man fann honom död efter 3 dagar (tror jag det var). Då hade han avlidit genom nerkylning.

Så här skriver en av kompisarna i tråden:

"[...] Sedan så åkte ju polisen och letade på fel ställen till en början också, innan man pejlat telefonen. Sökandet försvårades av att han hade telefonen avstängd mellan samtalen, har jag för mig.[...]"
https://www.flashback.org/p31815811#p31815811

Jag känner mig ändå tveksam till att man kan pejla mobilen när den är avstängd. Och jag tror liksom tidigare att när mobilens batteri tar slut sändas en signal till en mast. Om jag inte missminner mig har jag skrivit ett inlägg om det tidigare.

Och som sagt, det är på fredagen 18/5 som det skrivs i tidningarna om att mobilen pingats i närheten av hennes bostad. Man skriver dock inget om när:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzR16/polisen-har-lokaliserat-lenas-telefon-till-naromradet

Och om man nu har hittat hennes mobil (det vet vi ju egentligen inte), så vet vi inget om vem som skulle kunnat ha pillat på den. Det kan ju ha varit ett barn. Om någon nu har pillat på den...

Tillägg:

Här är ytterligare ett inlägg från någon som verkar obehagligt kunnig i hur man ska undvika att bli spårad av sin mobil.
Om man skulle kunna spåra mobilen när den var avstängd, då borde man aldrig kunna ha den "anonyma" mobilen hemma öht. Här rekommenderas alltså att inte asätta på mobilen när ditt hem, nära din andra mobil osv.:

[/quote]

Mobilens IMEI nr regas.

Jag tror inte man hittar en avstängd mobil.
Visserligen strömförsörjer den t.ex. klockan, men sökbar tror jag inte att den är.

Pers i spoilern har bra koll.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-06-18 kl. 18:16.
Citera
2019-06-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Polisen åkte ut på Torsdagkväll.
Aftonbladet skrev om "pinget" på Fredagen, du får gärna förklara vad du
hakade upp dig på.

Hakade upp mig på att jag inte sett någon uppgift om att polisen åkte ut och sökte efter mobilen först på torsdagen/kvällen.
Det står i vart fall inget om det i AB:s artikel från fredagen.
Men antar att du har annan/bättre källa?
Citera
2019-06-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hakade upp mig på att jag inte sett någon uppgift om att polisen åkte ut och sökte efter mobilen först på torsdagen/kvällen.
Det står i vart fall inget om det i AB:s artikel från fredagen.
Men antar att du har annan/bättre källa?

Tyvärr så hittar jag inte den källa som jag söker, det får bli den här så länge, du får
dra din egna slutsats.

https://web.retriever-info.com/go/?a=4479&p=1036902&d=05080420190514e39ee641722c12ca bf077dc65788b034&s=50804&sa=2031340&x=29ba7d4e9912 a0f22fa5bb2e18638bc7

Citat:
Torsdag 17 maj
■ Vid lunchtid går polisen ut med information om Lenas försvinnande och att en förundersökning gällande människorov har inletts. Under kvällen genomförs sökinsatser med hundpatruller i skogsområden kring Hjärsta.

Det viktigaste vore å få fram var SD befann sig när mobilen pingade.
TR kanske viste var han befann sig, en möjlighet kanske.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-06-18 kl. 19:03.
Citera
2019-06-18, 19:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tyvärr så hittar jag inte den källa som jag söker, det får bli den här så länge, du får
dra din egna slutsats.

https://web.retriever-info.com/go/?a=4479&p=1036902&d=05080420190514e39ee641722c12ca bf077dc65788b034&s=50804&sa=2031340&x=29ba7d4e9912 a0f22fa5bb2e18638bc7

Frågan är varför någon satte på den där.
Om det var för att leda polisen åt fel
håll och fördröja upptäckten av LW så
länge som möjligt så borde de väl åkt
långt bort från Örebro och satt på den
tidigare?
Citera
2019-06-18, 19:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varför försöker du hela tiden göra henne till en sämre människa än hon antagligen var? Varför skarva och lägga till så enormt? Något motiv till det?

gloriouslife skarvade väl inget i det inlägget?
De som skarvar är väl de som synes mena att LW gjorde något som vem som helst kunnat få för sig när hon försökte tvinga sig kvar i bilen?
För det är väl inte vem som helst som skulle göra det? Begränsar man det till hur många kvinnor som skulle göra det är det väl försvinnande få om man avser vanliga medelsvenssons. Räknar man in fyllkärringar och tattare blir det givetvis fler.
Citera
2019-06-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag kompletterar med bilderna MH lade ut för att "visa hela världen" att hon på bröllopsdagen gjorde ett bål av bröllopsfotona http://forumbilder.se/I5N1K/att-se-en-brollopsdag-ga-upp-i-rok-page-2

Sen vill jag påminna om att MH presenterade sig särskilt för tråden på sin blogg. Hon VILLE helt enkelt bli sedd och hörd (just då). Sen ångrade hon sig uppenbarligen och gjorden bloggen privat.

Citat från MH:s blogg:
Alla frågor som ältas i undergroundforum förtjänar ett svar men ingenting jag säger kommer tas för sanning. Trots detta försöker jag:

Jag är ganska vanlig. Driven i vissa stunder, tråkig i andra. Jag jobbar med barn, jag tillhör en församling där medelåldern förmodligen är +65, jag har varit föreläsare gällande mind control/otillbörlig påverkan. Jag tränar medelmåttigt, älskar ett gott vin och är en sucker för Netflix-serier. Jag har läst Liftarens Guide flera gånger och jag är totalt ointresserad av sportevenemang som fotbolls-VM. Jag tror att jag anses vara en god vän och jag är bra på att berömma andra människor för deras insatser. Jag har en hobby som periodvis, i samband med ett världsrekord, tog mycket av min tid. Den var också min livboj när jag blev lämnad.

MH:s sista blogginlägg talar för att hon fortfarande var fylld med hat till UW och att det inte räckte med att bränna bröllopsfotona.
Om någon känner och talar med MH, får hen gärna delge om MH berättat Varför hon ville presentera sig för tråden och Varför hon hängde ut barnen.

MH skrev följande mening:
Det gör ont. Min smärta är ingenting jämfört med deras

Hur ser hon på sig själv? Hur ser hon på LW och hennes familj och vänner när hon skriver detta?
Varför skulle hennes smärta vara större än deras?
Hade hon kunnat förhindra detta? Är hennes enorma smärta skuldkänslor?

MH skriver skriver följande:
Jag känner inte igen mig i bilden som en enda människa delar med ett hörn av internet. Men hennes bild av mig är förmodligen sann i hennes ögon. Jag bröt kontakten med henne för cirka tio år sedan och det sårade henne djupt. I skuggan av det som nu drabbat U så passade hon på att få ge igen. Tragiskt även det, tänker jag. Men absolut förståeligt. När vi blir sårade säger och gör vi saker som inte alltid är genomtänkta. Se bara på denna min blogg. Så mycket sorg och förtvivlan som har fått komma ut i skriven text. Gott så.

Vem pratar MH om här? Och vad pratar hon om?
Ni som läst hela bloggen, förstod ni detta, så får ni gärna berätta
Citera
2019-06-18, 19:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
dra din egna slutsats.

Varför är det viktigt?
Har pingandet arrangerats för att ske när SD bevisligen var någon annanstans för att ge honom alibi?
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Frågan är varför någon satte på den där.
Om det var för att leda polisen åt fel
håll och fördröja upptäckten av LW så
länge som möjligt så borde de väl åkt
långt bort från Örebro och satt på den
tidigare?
Kanske för att försöka ge alibi åt SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem