2019-06-18, 09:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det stärker min tro, som hela tiden varit stark, att det är rätt man som är misstänkt./.../
Du verkar vara inne på samma linje som åklagaren, att det finns skäl att misstänka SD. Det skulle vara kul att höra hur du tänker, men precis som åklagaren svarar du ju inte på frågor:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-06-18 kl. 09:49.
Citera
2019-06-18, 09:32
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag tror att utredarna har allt de behöver men de klarar inte av att lägga pusslet.
Om det är så att de är oerfarna eller inkompetenta det återstår att se.
Gör något nu! Kalla in kompetenta utredare!
Men nu ska de väl snart gå på semester så inget kommer att hända utan MGM kan svassa runt i frihet ännu en sommar med exfrun och lägga upp bilder på hur otroligt lyckliga de är.
Det är så jäkla bedrövligt!

Håller verkligen med dig om MGM är rätt GM. Det lyckliga svassandet från möjliga GMs förra sommaren kändes makabert och underligt både i relation till det nyss begångna mordet och sett till den pågående skilsmässan. Får du förresten ihop SDs och HDs relations utveckling kring mordet och nu efter? Om någon av dem (ifall polisen tittar åt rätt håll nu och allt obehagligt från MH bara är just obehagligt och inget mer) är GM är jag böjd åt att snarare misstänka HD eller en kombo HD/SD, än SD allena utifrån både motiv och att GM klarat sig så länge. Och ännu har vi ju i tråden bara idel motstridiga påståenden om HDs inställning till det mesta. Blir du klok på vad som kan vara sant av allt som sägs och visas upp kring (ex)makarna D? Ibland får man nästan en känsla av att hela separationen är någon slags omständig dimridå ifall han/hon/de är skyldig(a).

Instämmer även att det är dags att polisen gör något nytt nu. Särskilt om de som MV skrev, redan vet att anhöriga (HD, JG?) vet mer än vad de säger!

Önskar för övrigt att lokal och nationell media satte mer kritiskt tryck riktat mot ansvariga för denna utredning. Missa en kvinna 150 m från hennes hem i fem dagar och så har det fortsatt...
Senast redigerad av Philomena 2019-06-18 kl. 09:38.
Citera
2019-06-18, 09:33
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det har jag också missat. Däremot har det vittnats i tråden om att BO absolut inte var lösaktig. Jag tolkar det som att det aldrig handlat om "en massa män".

Håller med utifrån min läsning av tråden också. Bra att du påminner då det smyger sig in sådana ”sanningar” här alltmer.
Citera
2019-06-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Tråden har haft några "insynare", intressant att jämföra dessa inlägg som två av dem skrev för cirka ett år sedan

M.a.o random mördare - SD oskyldig. Svårlöst i närtid, men inte på sikt. Till dess är tyvärr SD skyldig i era ögon
.

Vägen till fälld för gärningsmannen är mycket kort ...

Ganska intressant om man ska försöka bedöma trovärdigheten hos dessa (eller deras källor) ...
Mycket att fundera på finns det i inläggen under året som gått!

Måste säga att jag har, efter att läst inläggen från de som "försvarat" (vill inte kalla dom för sekt... det låter inte bra) SD vill att vi ska få en känsla av att han är GM.

Men kan inte låta bli att tänka tanken... är det vad postarna vill få oss att tro (att SD är GM?
Citera
2019-06-18, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Håller verkligen med dig om MGM är rätt GM. Det lyckliga svassandet från möjliga GMs förra sommaren kändes makabert och underligt både i relation till det nyss begångna mordet och sett till den pågående skilsmässan. Får du förresten ihop SDs och HDs relations utveckling kring mordet och nu efter? Om någon av dem (ifall polisen tittar åt rätt håll nu och allt obehagligt från MH bara är just obehagligt och inget mer) är GM är jag böjd åt att snarare misstänka HD eller en kombo HD/SD, än SD allena utifrån både motiv och att GM klarat sig så länge. Och ännu har vi ju i tråden bara idel motstridiga påståenden om HDs inställning till det mesta. Blir du klok på vad som kan vara sant av allt som sägs och visas upp kring (ex)makarna D? Ibland får man nästan en känsla av att hela separationen är någon slags omständig dimridå ifall han/hon/de är skyldig(a).

Instämmer även att det är dags att polisen gör något nytt nu. Särskilt om de som MV skrev, redan vet att anhöriga (HD, JG?) vet mer än vad de säger!

Önskar för övrigt att lokal och nationell media satte mer kritiskt tryck riktat mot ansvariga för denna utredning. Missa en kvinna 150 m från hennes hem i fem dagar och så har det fortsatt...

Det verkar som om HD alltid har blivit beskyddad av sina föräldrar, jag menar de ställer upp med att vara barnvakt hela tiden, även på exparets resor utomlands.

De köper radhus till henne om det nu stämmer. Det tar jag som tecken på att svärföräldrarna ville att hon skulle bort från SD( min spekulation).
Om nu SD är världens bästa svärson så förstår jag inte detta. Svärföräldrarna verkar ju fortsätta att umgås med SD.

Jag börjar fundera på om SD skyddar HD, ja han kan ju tycka att orsaken till mordet var hans otrohetsaffär och nu måste han beskydda modern till sina barn, eller ha henne som gisslan.
Vi har ju läst här att HD har ju sett helt knäckt ut när hon är på event mm.
Jag är extemt kluven, är det SD eller HD eller båda två?
Senast redigerad av Medimera 2019-06-18 kl. 09:53.
Citera
2019-06-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det verkar som om HD alltid har blivit beskyddad av sina föräldrar, jag menar de ställer upp med att vara barnvakt hela tiden, även på exparets resor utomlands.

De köper radhus till henne om det nu stämmer. Det tar jag som tecken på att svärföräldrarna ville att hon skulle bort från SD( min spekulation).
Om nu SD är världens bästa svärson så förstår jag inte detta. Svärföräldrarna verkar ju fortsätta att umgås med SD.

Jag börjar fundera på om SD skyddar HD, ja han kan ju tycka att orsaken till mordet var hans otrohetsaffär och nu måste han beskydda modern till sina barn, eller ha henne som gisslan.
Vi har ju läst här att HD har ju sett helt knäckt ut när hon är på event mm.
Jag är extemt kluven, är det SD eller HD eller båda två?
Håller med Dig jag är också kluven... kan det vara HD man vill skydda med att skriva så vi ska luta mer åt SD-hållet som GM? På det viset försvara HD? Är någon av dessa GM så tror jag den oskyldige vet om hur det ligger till.
Citera
2019-06-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Uppgifterna för en präst/pastor går i mycket ut på att kommunicera. Och inte då nödvändigt för att informera. I såväl den såkallade själavårdande verksamheten och även i de predikningar prällen skriver så är ansatsen i viss del lite som en psykolog, man kanske ofta vill påverka sinnesstämningen något hos någon annan.

Jovars visst är det en del som behöver psykologhjälp alltid.
Men vad menar du med att, en pastor självfallet kan uttrycka sig behagligare och trevligare än en ingenjör?
Citera
2019-06-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du verkar vara inne på samma linje som åklagaren, att det finns skäl att misstänka SD. Det skulle vara kul att höra hur du tänker, men precis som åklagaren svarar du ju inte på frågor:

Alla borde givetvis ha MGM först på listan utav potentiella GM tycker du inte? Eller är du fortsatt inne på ditt cirkelresonemang att han borde vara dömd redan om han är skyldig? Kanske så hans familj och nära vänner också försöker resonera? Eller har du hittat något som tyder på att han är oskyldig som vi andra inte sett? I så fall är du välkommen att backa upp det om du väljer att svara på inlägg nu. Du brukar ju inte göra det när man skjuter över någon fråga.
Citera
2019-06-18, 10:39
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att det var bra sökt, uppenbarligen inte. Men det är inte givet att man initialt hanterar en försvunnen mycket skötsam tonåring och en vuxen, som dessutom brukar ge sig ut på nattliga utflykter, på samma sätt. Visserligen dröjde det några dagar innan Lisa också hittades, trots att man drog igån sök redan samma kväll hon försvann (av frivilliga som hennes far fått ihop).

Hon hade minderåriga barn hemma, som vaknade av att mamma inte fanns där, som dessutom fyllde år. De borde agerat på helt annat sätt, än att utgå från att hon brukar försvinna, om nu polisen tänkte så vill säga.
Om de nära och kära tänkte och eventuellt sa något sådant, var det nog med största sannolikhet, för att födelsedagsbarnet stod bredvid och ingen ville oroa och säga det värsta tänkbara.
Så det är mycket märkligt hur polisen agerade initialt
Citera
2019-06-18, 11:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Alla borde givetvis ha MGM först på listan utav potentiella GM tycker du inte? Eller är du fortsatt inne på ditt cirkelresonemang att han borde vara dömd redan om han är skyldig? Kanske så hans familj och nära vänner också försöker resonera? Eller har du hittat något som tyder på att han är oskyldig som vi andra inte sett? I så fall är du välkommen att backa upp det om du väljer att svara på inlägg nu. Du brukar ju inte göra det när man skjuter över någon fråga.
Jag tycker att det blir ett absurt och bakvänt resonemang att diskutera vad som "tyder på att han är oskyldig". Det har väl gjorts några sådana ansatser här i tråden, men jag förstår inte alls vitsen med det:

Betydligt mer intressant är väl att det finns omständigheter som (om de nu stämmer) faktiskt skulle kunna tala för att SD är gärningsmannen, men där duckar alltså notknapparen för frågan. Du får gärna svara i hens ställe om du har lust, här är inlägget:
Citera
2019-06-18, 11:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När det blev känt vem det var som försvunnit och sedan hittades död var det väl en av hennes grannar som utbrast att det måste väl vara en av alla karlar hon (LW) rände kring med?

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Varifrån har Du fått det ifrån, vilken granne har sagt något liknande?
Jag har inte läst någonstans om att någon granne uttryckt sig ang LW "en av alla karlar hon rände kring med".

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det har jag också missat. Däremot har det vittnats i tråden om att BO absolut inte var lösaktig. Jag tolkar det som att det aldrig handlat om "en massa män".

Att vi inte minns det kanske beror på "vinklingen". Jag kan nämligen inte heller minnas något sådant inlägg.

Brädgårdsindinanen använder gärna värdeord/uttryck som "utbrast", "en av alla karlar", rände kring med".

Redan i juli (1/7)förra året skrev h*n så här i ett inlägg:
"Nu är jag inte på särskilt god fot med sökfunktionen i tråden, men någon användare skrev ju att någon granne i området spontant hade uttryckt att det måste varit någon av de män hon träffade när denne fått höra att de hade hittat kroppen.[...]"

Så det där verkar vara något h*n ansett viktigt, medan några andra i tråden inte lagt någon större vikt vid det.

Kan hända att en granne uttryckt något i en tidningsartikel(?) på en fråga om vad de tänker; att de måste vara någon av personer som h*n sett henne umgås med? Då kanske i termer (som StudentBakerScholar skrev) av geocachingkompisar.

Här är en artikel i NA från 20/5-18 som refererar till vad en granne säger. Kanske finns det uttryckt något där (låst artikel)?

Granne om misstänkta mordet: ”Vi borde ha gjort något mer”
Citera
2019-06-18, 11:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hon hade minderåriga barn hemma, som vaknade av att mamma inte fanns där, som dessutom fyllde år. De borde agerat på helt annat sätt, än att utgå från att hon brukar försvinna, om nu polisen tänkte så vill säga.
Om de nära och kära tänkte och eventuellt sa något sådant, var det nog med största sannolikhet, för att födelsedagsbarnet stod bredvid och ingen ville oroa och säga det värsta tänkbara.
Så det är mycket märkligt hur polisen agerade initialt

Polisen förstod nog ganska tidigt att det var något allvarligt i görningen. Att de inte sökte ordentligt i närområdet med en gång, är en stor gåta för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in