Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Vi vet enbart en gift man, SD, som hon har haft en förbindelse med.
De andra har väl inte gått att verifiera att de har varit gifta under den period som hon haft en förbindelse med dom?
Vet vi verkligen att hon var narcissist? Och att hon utsatt sin familj i åratal för psykisk misshandel?
Jag får inte den bilden av henne.
Inte jag heller. Ska man summera den bild som tråden nu annars sammantaget verkar vilja vill visa om brottsoffret så är hon ju närapå värre än vem som nu än är GM. Det har snart passerat att bara söka motiv till att gemensamt lägga så mycket skuld på den döda själv som möjligt tills GM, vem det nu än är, iaf moraliskt inte ska bli fälld då hen är offret och LW får skylla sig själv.
Jag instämmer i att offrets liv kan peka på möjliga motiv. Men detta är inte detsamma som skuld till sin död. Beslutet att begå mord är (särskilt om det stämmer med plågade skrik i fem minuter) är ändå alltid GMs. Dock behandlas beskrivningen av LW här i tråden med en ton som skuldbelägger snarare än söker motiv. Tycker jag iaf. MGMs som kan stämma in mot sagda beskrivning av offrets liv, är av föga intresse i relation till offrets egna möjliga moraliska fadäser.
Snart är nog slutsatsen om mordet på LW att hon i sin uppenbart okristna omoraliskhet, dampighet och hänsynslöshet mot både församling, föräldrar (adoptiv!) och egna barn, på ren pin kiv gått ner till planket och gjort våld på sig själv under höga rop tills hon avlidit i syfte att förpesta livet för eventuella MGMs och låta deras uthängande av henne och hennes barn bli något de måste stå för, hemska tanke! Själviskt värre i linje med hennes omvittnade personlighet!
Börjar bli lite irriterad över att tråden nästan roat verkar döma det mördade offret på ytterst motstridiga rykten, hårdare än misstänkta personer baserat på deras egna offentligt publicerade uttalanden.