2019-06-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Gästspel på gamla arbetsplatsen. Nya telefoner. Bland annat"
5 januari 2018

https://www.instagram.com/p/Bdj_L7elsE-/

Ang LW:s mobil/mobiler. Finns det fler bilder än denna på mobiler, vill minnas att det skall finnas det (?). De på denna bild hör ju till hennes 'gamla arbetsplats' (verkar det som), och vilket arbete hade hon tidigare/vilken arbetsplats avses?
Citera
2019-06-17, 22:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag tror att det var någon som stöttade
henne och uppmuntrade henne att göra
anmälningarna.
Någon som hon hade berättat för.
Kanske överdrivet lite eller utelämnat
vissa bitar för att få sympati.
Hon kan ha känt sig tvungen att gå
vidare med anmälningarna för att inte
förlora trovärdighet inför den vännen.

På födelsedagen efter bilincidenten var
hon ute och cachade med cajjoo.
Antagligen berättade hon sin version för
honom.
När hon skadade benen så verkar cajjoo
ha ställt upp mycket för henne.
När hon blev bättre och de var ute och
cachade tillsammans så lämnade hon
honom i skogen och sprang efter SD.
Han måste ha känt sig sviken, förvirrad
och kanske utnyttjad.

UW och barnen bjöd LW på middag på
hennes födelsedag efter bilincidenten.
Säkert pratade de om vad som hänt.
Det version LW valde att berätta.

Säkert uppmuntrade UW henne att
anmäla SD.
Om han fick veta att hon ändå fortsatte
att träffa SD så måste det ha lett till
många diskussioner och konflikter.

Ja, lite så jag tänkte. Ofta när några hamnar i konflikt med varandra så kan delar av bekantskapskretsen vara benägen att välja sida genom att distansera sig från den man av någon anledning inte sympatiserar med. Det kan ske på eget infall, men ibland kanske efter en mer eller mindre uttalad förväntan från den andra parten. Det kanske är drygt och välja bort en vänskap på presumtionen att personen är ett rövhål men sedan bli bortvald av den som påstod att personen var ett rövhål för att denne svassar efter rövhålet.
Citera
2019-06-17, 22:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om man har intima förhållanden med
gifta män så skaffar man sig fiender.
Frun, barnen, fruns släktingar och
vänner.

Om man har flera intima förhållanden
samtidigt med olika män som inte vet
om varandra och någon/några av dem
får reda på det så får man fiender.

Om man är en narcissist som utsätter
sin familj för psykisk misshandel år
efter år så kan man förstå om det till
sist slår över för någon av dem.

Vi vet enbart en gift man, SD, som hon har haft en förbindelse med.
De andra har väl inte gått att verifiera att de har varit gifta under den period som hon haft en förbindelse med dom?

Vet vi verkligen att hon var narcissist? Och att hon utsatt sin familj i åratal för psykisk misshandel?

Jag får inte den bilden av henne.
Citera
2019-06-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Måste jag tala om en specifik kyrka?
Menar du trygghet och förtroende för de kriminella GM då? Har svårt att se hur brottsoffer ska känna samma trygghet och förtroende i kyrkan med den inställningen.

Du talar väl inte om någon kyrka, du rapar väl floskler som sämsta sortens ignoranta kommunist om man ska vara krass?
Fast det är väl mer betoning på kristendomens ambition till att förbättra människan, vilket kanske förutsätter någon nivå av trygghet och förtroende? Växelverkan förlåtelsen, förbättringen för renandet av själen?
Citera
2019-06-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Och då borde rimligen den som gjorde det försäkrat sig om att inte själv vara i närheten vid påkomsten.

Det finns i tråden uppgifter om att LWs telefon fanns hemma.

Vad som stämmer vet väl ingen här?

Om någon slog på telefonen är ju personen givetvis på samma plats som telefonen. Den kan ju inte slå på av sig själv
Citera
2019-06-17, 22:59
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack Blessedfruit för att du som vän till LW ger din
personliga uppfattning om henne och tankar kring hennes
förhållande med MGM.

Det har tidigare i tråden skrivits att "en av dem ville mer."
I länken nedan skriver bl a postaren @Mimmirider om
dennes/ dennas tankar ang LW:s och SD:s förhållande
och deras personligheter.

Vet du, eller har du några tankar och funderingar om hur
det var den sista tiden, var det LW eller SD "som ville mer?"

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Nej, det vet jag inte.

Jag tycker faktiskt att själva frågan är lite märkligt ställd. Jag tror att båda i perioder ville rätt mycket. Det var passionerat. Men att fråga vem som ville mest? Det är som om den frågan redan i förväg syftar till att framställa L*na som osympatiskt klängig och socialt inkompetent i relation till den mera reko och hyvens SD. Det är väl en fråga om perspektiv? Så tycker ju uppenbarligen flera att det låg till. Men man kan lika gärna vända på det och se det som sunt att hon konfronterade SD, krävde att han skulle välja/stå för sina löften/bete sig som en man. Hon var trött på alla dimridåer och sa ifrån.

I de flesta fall är det nog en bra strategi att göra så om relationen inte fungerar. Då tar det antingen slut eller så leder det till att relationen utvecklas. I just det här fallet var det uppenbarligen en mycket dålig strategi.
Citera
2019-06-17, 23:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
De andra har väl inte gått att verifiera att de har varit gifta under den period som hon haft en förbindelse med dom?

Vet vi verkligen att hon var narcissist? Och att hon utsatt sin familj i åratal för psykisk misshandel?

Jag skrev inte att det är så i det här fallet.

Vad jag menade är att det är av intresse
hur ett BO har levt sitt liv för att förstå
vad mördaren kan ha haft för motiv.
Citera
2019-06-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Nej, det vet jag inte.

Jag tycker faktiskt att själva frågan är lite märkligt ställd. Jag tror att båda i perioder ville rätt mycket. Det var passionerat. Men att fråga vem som ville mest? Det är som om den frågan redan i förväg syftar till att framställa L*na som osympatiskt klängig och socialt inkompetent i relation till den mera reko och hyvens SD. Det är väl en fråga om perspektiv? Så tycker ju uppenbarligen flera att det låg till. Men man kan lika gärna vända på det och se det som sunt att hon konfronterade SD, krävde att han skulle välja/stå för sina löften/bete sig som en man. Hon var trött på alla dimridåer och sa ifrån.

I de flesta fall är det nog en bra strategi att göra så om relationen inte fungerar. Då tar det antingen slut eller så leder det till att relationen utvecklas. I just det här fallet var det uppenbarligen en mycket dålig strategi.

Han valde kanske att stå för sina löften till HD? Om konflikterna har sin grund i att konfronterade honom om relationen (vilket jag inte är helt övertygad om att det enbart var fråga om) så tänker jag nog att det snarare är taktiken, sättet, hon i såfall gjorde det på, som väl var ganska destruktivt. Utöver anomalin att bli besviken över opålitligheten hos mannen som rätt snart efter sitt giftermål börjar prassla med henne...
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-17 kl. 23:10.
Citera
2019-06-17, 23:18
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Inte jag heller. Ska man summera den bild som tråden nu annars sammantaget verkar vilja vill visa om brottsoffret så är hon ju närapå värre än vem som nu än är GM. Det har snart passerat att bara söka motiv till att gemensamt lägga så mycket skuld på den döda själv som möjligt tills GM, vem det nu än är, iaf moraliskt inte ska bli fälld då hen är offret och LW får skylla sig själv.

Jag instämmer i att offrets liv kan peka på möjliga motiv. Men detta är inte detsamma som skuld till sin död. Beslutet att begå mord är (särskilt om det stämmer med plågade skrik i fem minuter) är ändå alltid GMs. Dock behandlas beskrivningen av LW här i tråden med en ton som skuldbelägger snarare än söker motiv. Tycker jag iaf. MGMs som kan stämma in mot sagda beskrivning av offrets liv, är av föga intresse i relation till offrets egna möjliga moraliska fadäser.

Snart är nog slutsatsen om mordet på LW att hon i sin uppenbart okristna omoraliskhet, dampighet och hänsynslöshet mot både församling, föräldrar (adoptiv!) och egna barn, på ren pin kiv gått ner till planket och gjort våld på sig själv under höga rop tills hon avlidit i syfte att förpesta livet för eventuella MGMs och låta deras uthängande av henne och hennes barn bli något de måste stå för, hemska tanke! Själviskt värre i linje med hennes omvittnade personlighet!

Börjar bli lite irriterad över att tråden nästan roat verkar döma det mördade offret på ytterst motstridiga rykten, hårdare än misstänkta personer baserat på deras egna offentligt publicerade uttalanden.
Citera
2019-06-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Sant jag är ateist. Helt riktigt.
Men det betyder ju inte per automatik att jag inte känner eller har kontakt med religiösa människor.
Jag menade att äldre människor är lite strängare och mer fyrkantiga inom kyrkan, det står jag för. Det är min personliga erfarenhet. Andra kan ha helt annan erfarenhet.

Tittar vi utanför kyrkan, ser det lite annorlunda ut, enligt mig.
Då är det oftast de yngre som är hårdare och strängare i sitt tyckande om rätt och fel. Min erfarenhet. Andra kan ha annan erfarenhet förstås

Det är jag också, ateist, även om jag ser mig som kulturellt kristen. Lite övergripande lär man ju sig i grundskolan väl, även om jag kanske läst något mer än det som ingår i obligatoriska grundskolan.
Citera
2019-06-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Inte jag heller. Ska man summera den bild som tråden nu annars sammantaget verkar vilja vill visa om brottsoffret så är hon ju närapå värre än vem som nu än är GM. Det har snart passerat att bara söka motiv till att gemensamt lägga så mycket skuld på den döda själv som möjligt tills GM, vem det nu än är, iaf moraliskt inte ska bli fälld då hen är offret och LW får skylla sig själv.

Jag instämmer i att offrets liv kan peka på möjliga motiv. Men detta är inte detsamma som skuld till sin död. Beslutet att begå mord är (särskilt om det stämmer med plågade skrik i fem minuter) är ändå alltid GMs. Dock behandlas beskrivningen av LW här i tråden med en ton som skuldbelägger snarare än söker motiv. Tycker jag iaf. MGMs som kan stämma in mot sagda beskrivning av offrets liv, är av föga intresse i relation till offrets egna möjliga moraliska fadäser.

Snart är nog slutsatsen om mordet på LW att hon i sin uppenbart okristna omoraliskhet, dampighet och hänsynslöshet mot både församling, föräldrar (adoptiv!) och egna barn, på ren pin kiv gått ner till planket och gjort våld på sig själv under höga rop tills hon avlidit i syfte att förpesta livet för eventuella MGMs och låta deras uthängande av henne och hennes barn bli något de måste stå för, hemska tanke! Själviskt värre i linje med hennes omvittnade personlighet!

Börjar bli lite irriterad över att tråden nästan roat verkar döma det mördade offret på ytterst motstridiga rykten, hårdare än misstänkta personer baserat på deras egna offentligt publicerade uttalanden.

Mördare lägger alltid skulden på offret
Citera
2019-06-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena

Det är väl ingen som hävdat att hon nödvändigt bär skuld till sin död? Är det inte lite märkligt om någon som var så hyvens så sökte sig till "monstret" som skulle gå att döma för offentliga uttalanden där delar av sammanhanget faller bort? LW med sin utbildning och yrkeserfarenhet som präst kan självfallet uttrycka sig behagligare och trevligare än en ingenjör.

Ganska tidigt i tråden så var det ju någon som var bekant med SD från tiden kring dykarbloggen som menade på att det ser "värre" ut i inläggen men man i verkligheten genom tonläge ansiktsuttryck, kroppsspråk lätt insåg att det var ett sätt att skämta och raljera. Antagligt passar heller inte SDs humor (personligen tycker jag mycket är obegripligt) alla men den verkar ha passat LW.
Det blir nästan som i Lottatråden där någon svängde sig med att påstå att de som kritiserade kvällspressen skulle vara "mördarkramare" (den enda "mördarkramaren" var ju de facto Lotta).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in