Citat:
Man får inte skyddade personuppgifter för att man tycker att det vore trevligt.
Man måste ansöka om det och man får det bara om man lever under hot.
Om det nu var så att LW ville få skyddade uppgifter, tror du att det beror på att hon blev hotad av SD?
Vilka beslut tror du att LW tog på jobbet som kunde göra människor arga?
Det har inte skrivits något sådant i tråden men du kanske har mer information?
Man måste ansöka om det och man får det bara om man lever under hot.
Om det nu var så att LW ville få skyddade uppgifter, tror du att det beror på att hon blev hotad av SD?
Vilka beslut tror du att LW tog på jobbet som kunde göra människor arga?
Det har inte skrivits något sådant i tråden men du kanske har mer information?
Nu kan jag ha fel men som jag fattat det så jobbade LW på ett hem för ensamkommande barn. Dvs, hon jobbade inte på Migrationsverket med att ta några som helst beslut om deras asylrätt. Jag har inte utifrån tråden fått intrycket av att hon hade den typen av ansvarsuppgifter. Med tanke på hennes bakgrund som pastor och energiska framtoning har jag tänkt mig henne mer som en person som jobbar socialt vårdande med unga människor. Men detta kanske Sh.Holmes eller någon annan som kände henne kan svara på?
Sedan. Jobbar man med unga människor som kommer från svåra prövningar kan man kanske anta att det finns en del riskmoment, dvs barn/unga som inte mår bra och som ev skulle kunna bli utåtagerande om de inte får bra stöd. En del kanske är desperata också i sin livssituation och en del kan vara på väg att hamna snett. Så visst kan det ha funnits risker och möjlighet att hon hanterat arga människor men jag tror inte att det hör till vanligheterna att få någon form av skyddade uppgifter i ett sådant yrke. LW var dessutom ju via alla möjliga sociala medier mycket öppen med sitt liv, var hon vistades och vad hon höll på med. Jag tror att hon som pastor kunnat ha hamnat i värre situationer då hon antagligen ägnat sig åt själavårdande uppgifter och då kunnat hamna i en del knepiga situationer utifrån vad folk anförtrott sig åt henne med, samt infekterade situationer som kan uppstå i en församling.