2019-06-14, 12:17
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Fredagstinget med Magnus,Dan och Jalle är riktigt trevligt.
Få har konsten att blanda deadpan-humor med seriositet och bra analyser men den där Jalle lyckas ta mig tusan.
Fredagstinget med Magnus, Dan och Jalle är Sveriges överlägset bästa podcast. Dagens avsnitt var fantastiskt intressant!

https://www.svegot.se/2019/06/14/fredagstinget-10-clownsverige-och-de-lattkrankta-homofoberna/
Citera
2019-06-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Angående Magnus gigantiska bukfetma är det som du säger tråkigt. Han verkar tro att lite styrketräning hjälper men det gör det ju inte om man trycker i sig enbart skräpmat. De borde köra någon form av dietkampanj i radio där både Magnus och Dan skippar kolhydrater i ett år. De kan ju rapportera sina resultat i radio.
Ordet bukfetma räcker inte för beskriva Södermans hydda.
Tyska uttrycket morbide fettleibigkeit däremot.
Men allvarligt. Hur kul skulle det va att lyssna på bantning i radio?
Citera
2019-06-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbach

Hur mycket väger pastorn och hur lång är han? Jag vill minnas att han nämnt siffran 130kg men det var några år sedan. Längden tippar jag bär mellan 176-178cm.

/Incestuous
Citera
2019-06-14, 16:47
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:

Nej, inte roligt alls. Däremot en viss "shame factor" om de väger in sig varje vecka. Ungefär som viktväktarna.
Citera
2019-06-14, 23:49
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Angående Magnus gigantiska bukfetma är det som du säger tråkigt. Han verkar tro att lite styrketräning hjälper men det gör det ju inte om man trycker i sig enbart skräpmat. De borde köra någon form av dietkampanj i radio där både Magnus och Dan skippar kolhydrater i ett år. De kan ju rapportera sina resultat i radio.
Dan och Magnus försökte ju på sig det för några år sedan i Motgift: https://www.motgift.nu/2015/11/02/utmaningen-1-nu-kor-vi/ Gick väl sådär...

Citat:
Definitivt roligare och sundare med träning och kost än nazismpropaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Hur mycket väger pastorn och hur lång är han? Jag vill minnas att han nämnt siffran 130kg men det var några år sedan. Längden tippar jag bär mellan 176-178cm.

/Incestuous
Han är ju asstor jämfört med personer i vanlig storlek: https://www.instagram.com/p/Bm29qE0F2lB/?hl=en Jag tränar med lite folk som väger kring 100 kg, och de är relativt slanka, dock långa. Så har lite svårt att bedöma Magnus vikt. Å ena sidan säger magkänslan att han med den kroppshyddan borde väga mer än 130 kg. Å andra sidan bär han väl runt på mestadels fett, och fett har ju lägre densitet än muskler, så det kanske är rimligt ändå.
Citera
2019-06-15, 00:05
Medlem
Citat:

/Incestuous

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Dan och Magnus försökte ju på sig det för några år sedan i Motgift: https://www.motgift.nu/2015/11/02/utmaningen-1-nu-kor-vi/ Gick väl sådär...

Definitivt roligare och sundare med träning och kost än nazismpropaganda.

Han är ju asstor jämfört med personer i vanlig storlek: https://www.instagram.com/p/Bm29qE0F2lB/?hl=en Jag tränar med lite folk som väger kring 100 kg, och de är relativt slanka, dock långa. Så har lite svårt att bedöma Magnus vikt. Å ena sidan säger magkänslan att han med den kroppshyddan borde väga mer än 130 kg. Å andra sidan bär han väl runt på mestadels fett, och fett har ju lägre densitet än muskler, så det kanske är rimligt ändå.
Han är närmare 200 än 100.
Citera
2019-06-17, 01:18
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Han är närmare 200 än 100.
Är det magkänslan som säger det?
Citera
2019-06-17, 15:24
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:

/Incestuous
Funderar du på att skapa en nationell variant av Hänt Extra ?

"Så mycket väger Söderman"
"Så många skruvar köpte Öberg på Clas Ohlson"
"Vi har bilderna från DFS sommarfest"
"Läs om Jalle Horns pinsamma miss på ICA när han glömt plånboken hemma"

Extra "Offervilja testar lådviner, läs allt på sidan 12"
Senast redigerad av SaboMuggade 2019-06-17 kl. 15:30.
Citera
2019-06-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Funderar du på att skapa en nationell variant av Hänt Extra ?

"Så mycket väger Söderman"
"Så många skruvar köpte Öberg på Clas Ohlson"
"Vi har bilderna från DFS sommarfest"
"Läs om Jalle Horns pinsamma miss på ICA när han glömt plånboken hemma"

Extra "Offervilja testar lådviner, läs allt på sidan 12"

Ja, varför inte? Jag tvivlar faktiskt inte på att det kommer förr eller senare.
Senast redigerad av IncestuousMoses 2019-06-17 kl. 21:21.
Citera
2019-06-20, 09:20
Medlem
Besticks avatar
Varför avbryts alltid livesändningarna av musik helt abrupt? Eller är det bara för mig av någon märklig anledning?
Citera
2019-06-20, 09:39
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Varför avbryts alltid livesändningarna av musik helt abrupt? Eller är det bara för mig av någon märklig anledning?

Hände mig med
Citera
2019-06-20, 10:17
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Hände mig med
Tycker det har hänt dom senaste gångerna jag lyssnat live. Oftast ligger jag och sover (jobbar nätter) när dom sänder men ibland ges tillfälle. Brukar bara vara små avbrott som varar i några sekunder, denna gång höll det dock på längre så jag sket i det till slut. Conrad som mixtrar med knapparna för mycket, eller vad är grejen?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in