Haha nej nu har bedragar-Dan gått alldeles för långt!
Snacka om vindflöjel (han har väl hängt med "Conrad" för mycket).
Stenhård ställning gällande Corona, alla som inte tar det största allvar är själviska idioter.
Ond bråd död. Samhällskollaps, bönder som håller sina områden i schack med vapen etc. Rena domedagsstämningen.
Ifrågasätter kan man "dra åt helvete" och han förlorar all respekt för en.
Han nar nämligen "en kompis kompis" vars pappa har dött i Italien.
Folk som påpekar att "det bara är gamla som dör" gick han stenhårt åt. Cyniska människor som kan dra åt helvete de med!
Påpekar en biokemist som jag själv att det faktiskt är ett influensavirus med jämförbar dödlighet med normalflunsan för unga (runt 0,5 promille)...DRA ÅT HELVETE!!
Alla skall isolera sig, man skulle stänga samhället och skolor för att skydda de gamla vars liv är lika mycket värt som alla andras. Han själv propsade på att hålla ungarna hemma från skolan etc.
Man måste göra någonting nu, det var prat om landsförräderi och åtal för folkmord för Tegnell och hans polare.
Även dessa överstatliga kontrollåtgärder skulle vi alla acceptera i Coronas namn.
Nu sitter tjockisen och säger den totalt raka motsatsen, utan att skämmas ett dugg hahaha..
Magnus nickar med och går emot allt man prånglat ut de senaste veckorna.
Fy fan. Jag blir förbannad för jag är en av dem som INTE är rädd för viruset och inte gillat denna alarmism.
Sådana som jag skulle dra åt helvete minsann. Vi var cyniska svin som tyckte det var positivt att viruset drabbar nästan uteslutande äldre.
Nej du Dan!
Kanske är det så att du inser att om samhället stannar av, massarbetslöshet, isolering etc så är trippla medlemsavgifter i dina charlatan-projekt, betalningar till "husfonden" etc. väldigt lågt ner på agendan...
Än värre, vad händer när medlemmarna förväntar sig hjälp och stöd?
Det som Söderman med bister röst utlovar i tiggar-jingeln.
Sedan har de direkt fel i sina patetiska analyser gällande tuffa åtgärder som karantän och isolering.
Det handlar inte om att "vänta ut" viruset så att det försvinner med någon månads nedstängning!
Det handlar om att bromsa smittspridningen så gott det går, behandla och rädda de som blir smittade utan att vården kollapsar.
Sedan släpper man på och lättar isoleringen, en ny peak kommer, dessa betas av de med på samma sätt.
Sedan kan man sikta på att hålla R0 under 1 och låta det klinga av.
Mellan peakarna kan man också bygga upp fältsjukhus etc. Köpa sig tid.
Dessa två herrar är nog i riskgruppen själva
https://twitter.com/MotgiftNu/status/775028138451623936/photo/1