Citat:
Ursprungligen postat av
DenLillaArga
Som man kan man göra sånt utan att få känslor.
Själv har jag i en tidigare kk relation haft hemmanycklar till honom, vi storhandla tillsammans, gjorde utflykter, kunde prata utan problem med varandra i tio timmar i telefon, vi lagade mat ihop, myste i soffan när vi såg på film och gick öppet på stan (kvällstid) och höll varandra i handen. Enligt honom höll han däremot i min hand ifall att jag skulle halka om det var halt eller så. Vi hade den relationen till och från i åtta år.
Ja detta är ett öppet förhållande du beskriver (om ni låg med andra också samtidigt?) Om inte, så var ni ju tillsammans bara att ni aldrig sa det till varandra och gjorde det "officiellt". KK betyder väl att det bara ska vara sex och inget mer? Om man gör massa annat också så blir det ju en relation och om man trivs så jäkla bra ihop och båda trivs och man gör allt det där tillsammans så brukar ju känslorna utvecklas till kärlek (om ni inte är kalla som is och låtsas att ni inte har känslor för varandra). För varför i helvete ska man vilja göra massa grejer ihop med en person man inte har känslor för? Är det inte bättre att hitta en människa man gillar mer isåfall? Sen skriver du att ni höll på i 8 år....alltså det där VAR inte bara en "kk-relation"

"10 timmar i telefon" haha alltså snälla du menar att du absolut inte hade några känslor för honom? Går du ens på det där själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vildblom
Spenderar man tid med någon, har sex och gör andra roliga saker men int eär kär så är det ändå en relation.
Men eller hur...känns som att vissa som är rädda för att bli sårade låtsas att dom är "kk" när dom i själva verket har en relation.
Jag trodde det var såhär det låg till?
1. Man har ett förhållande/en relation och håller sig bara till varandra och gör allt tillsammans.
2. Man har en öppen relation och gör allt tillsammans men man ligger även med andra. (Man har ett förhållande men är samtidigt också singel).
3. Man är KK och ligger bara för sexets skull sen om man delar på en pizza någon gång ok. Men börjar man hålla på och göra en massa annat också så blir det ju en öppen relation (alternativ 2.) Och ligger man bara med den personen och hittar på en massa saker tillsammans så blir det automatiskt (alternativ 1.)