Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Du erkände precis att din såkallade "kompis" inte är en kompis i själva verket med tanke på att du föredrar att kalla honom för "älskare". Alltså har ni ett öppet förhållande/relation. Man behöver inte göra allt tillsammans för att jag skrev det i föregående inlägg, men om man gör mycket tillsammans och dessutom knullar så är det en relation som är mer än bara "knullkompis".
Meningen med KK = Knulla bara, gör man en massa andra saker tillsammans så kallas det för öppet förhållande.
Frågan är varför man ska vilja knulla med sin kompis? Jag kan nog inte riktigt relatera till er och finna anledningen till att knulla en kompis när man kan knulla med någon man tycker om mer än så och har en liten förälskelse till. Men det kanske är för att dom personerna inte lätt kan få det dom egentligen vill ha eller för att dom är rädda för att bli sårade och "lirkar in det i en KK relation" och istället håller tillbaka sina känslor.
Nu vet jag att folk kallar lite vem som helst för kompis utan att det egentligen är det i praktiken. Folk skaffar tinder och hittar någon tjej/kille och sen blir dom "KK" detta betyder INTE att dom är kompisar, det är bara så det kallas... och det innebär att ingen egentligen bryr sig om den andra och att dom endast vill knulla med varandra. När man bryr sig om personen och vill göra flera saker med den så tycker man om hen och har känslor (om än så, lite) och då är det automatiskt en relation om än så öppen.
Med andra ord så skapades "KK" för att man skulle låtsas att allt är superchill men egentligen så finns det ett underliggande intresse för personen och någon av parterna hoppas på något mer. Man vill inte känna någon press eller att det ska gå fort fram och man vill känna sig fri. Det är dejting där det egentligen går omvänt (man börjar med sex och sen får relationen utveckla sig av sig själv och man börjar göra fler och fler saker tillsammans istället för hur det annars brukar gå till när en relation utvecklas.)
Vad man kallar relationer är fortfarande bara semantik, männen kallade dessa relationer för KK-relationer och jag gick med på den definitionen. Jag tycker bara att själva ordet inte är särskilt elegant.
Varför är det viktigt för dig att personer ska definiera sina relationer utefter vad du tycker? Uppenbarligen finns det många i tråden som haft KK-relationer som inkluderat alla eller några av punkterna TS tar upp. Vem är du att bestämma att dessa relationer inte får kallas för KK? Du verkar mest vara antagonistiskt inställd till begreppet och vill därför definiera det så snävt och osympatiskt att ingen egentligen vill ha en sådan relation.
Och nej, mina öppna förhållanden och mina KK relationer har inte varit det minsta lika varandra, inte alls. Ett öppet förhållande ser ju ut, både utåt och inåt, som vilken relation som helst, bortsett från att man inte är sexuellt exklusiva. Man har ett liv tillsammans, tillgodoser varandras känslomässiga behov, planerar framtiden med varandra och umgås med vänner och familj som par.
KK-relationerna har definitivt haft sex som huvudsakligt fokus för träffarna. Men vi har myst före och efter sex, lagat mat eller gått ut för att äta före/mellan/efter sex, gjort utflykter till mer spännande ställen än sängen för att ha sex, sovit ihop när sexträffen inkluderat övernattning, eller när vi bara somnat av utmattning och ätit frukost tillsammans innan vi kört en sista omgång innan någon åkt hem.
Det öppna förhållandet har däremot haft en hel rad andra innehåll än sex. Sex är inte det viktigaste i ett långvarigt, etablerat förhållande.
Egentligen finns det inget nödvändigt samband mellan ordet man använder för en relation och dess innehåll. Du kan vara gift och ha absolut noll kontakt med din make, eller vara sambo och ha en relation till sambon som enbart inkluderar sex utan ens det minsta lilla verbala utbyte.