2019-06-17, 13:03
Medlem
Oftast har de varit, om bada ar lediga en fredag/lordag sa kom over efter jobb, duscha, ligga, laga/bestall mat, film, knulla, mysa, sova over. Hon drar pa morgonen och sen hors vi inte pa nagra veckor sen blir det samma visa.
Ar som att vara i ett forhallande bara for 1 kvall, men man slipper allt drama daremellan haha

Dock ratt drygt nar vi hade det sa i nastan 1 ar dar vi traffades 1-2 ggr i manaden och sen nu bestamde hon sig for o vilja ha ett riktigt forhallande (forslagsvis med mig) men dar sprack de for mig.
Citera
2019-06-17, 13:50
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Nu är ju allt det här mest meningslös ordexersis, och jag gillar inte ens ordet knullkompis utan hade föredragit älskare. Men jag reagerar ändå på ditt resonemang. KK betyder ju knullkompis. En kompis man knullar med. Var får du in att man inte får/vill/ska umgås eller prata med varandra i det? Vill du inte umgås eller prata med dina kompisar? Och varför skulle man vilja knulla med någon man inte vill umgås med? Sex är en form av umgänge vet du.

Nej det som skiljer kk från förhållande är att man inte anpassar och integrerar sina liv på samma sätt. Det finns inget "vi" i en kk relation annat än högst tillfälligt under sexträffen. I en relation kan man därmed förvänta sig att bägge gör plats för ett "vi" i varandras liv. Man har krav på att få olika känslomässiga behov mötta.
Du erkände precis att din såkallade "kompis" inte är en kompis i själva verket med tanke på att du föredrar att kalla honom för "älskare". Alltså har ni ett öppet förhållande/relation. Man behöver inte göra allt tillsammans för att jag skrev det i föregående inlägg, men om man gör mycket tillsammans och dessutom knullar så är det en relation som är mer än bara "knullkompis".

Meningen med KK = Knulla bara, gör man en massa andra saker tillsammans så kallas det för öppet förhållande.

Frågan är varför man ska vilja knulla med sin kompis? Jag kan nog inte riktigt relatera till er och finna anledningen till att knulla en kompis när man kan knulla med någon man tycker om mer än så och har en liten förälskelse till. Men det kanske är för att dom personerna inte lätt kan få det dom egentligen vill ha eller för att dom är rädda för att bli sårade och "lirkar in det i en KK relation" och istället håller tillbaka sina känslor.

Nu vet jag att folk kallar lite vem som helst för kompis utan att det egentligen är det i praktiken. Folk skaffar tinder och hittar någon tjej/kille och sen blir dom "KK" detta betyder INTE att dom är kompisar, det är bara så det kallas... och det innebär att ingen egentligen bryr sig om den andra och att dom endast vill knulla med varandra. När man bryr sig om personen och vill göra flera saker med den så tycker man om hen och har känslor (om än så, lite) och då är det automatiskt en relation om än så öppen.

Med andra ord så skapades "KK" för att man skulle låtsas att allt är superchill men egentligen så finns det ett underliggande intresse för personen och någon av parterna hoppas på något mer. Man vill inte känna någon press eller att det ska gå fort fram och man vill känna sig fri. Det är dejting där det egentligen går omvänt (man börjar med sex och sen får relationen utveckla sig av sig själv och man börjar göra fler och fler saker tillsammans istället för hur det annars brukar gå till när en relation utvecklas.)
Citera
2019-06-17, 15:33
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Brukar ni kyssas med era kk?
Citera
2019-06-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Brukar ni kyssas med era kk?

Absolut med vissa som man tycker om, då kan man ju bara ligga i sängen och hångla i timmar. Medans andra gärna får vara på andra sidan av rummet med överkroppen.
Citera
2019-06-18, 04:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ja detta är ett öppet förhållande du beskriver (om ni låg med andra också samtidigt?) Om inte, så var ni ju tillsammans bara att ni aldrig sa det till varandra och gjorde det "officiellt". KK betyder väl att det bara ska vara sex och inget mer? Om man gör massa annat också så blir det ju en relation och om man trivs så jäkla bra ihop och båda trivs och man gör allt det där tillsammans så brukar ju känslorna utvecklas till kärlek (om ni inte är kalla som is och låtsas att ni inte har känslor för varandra). För varför i helvete ska man vilja göra massa grejer ihop med en person man inte har känslor för? Är det inte bättre att hitta en människa man gillar mer isåfall? Sen skriver du att ni höll på i 8 år....alltså det där VAR inte bara en "kk-relation" "10 timmar i telefon" haha alltså snälla du menar att du absolut inte hade några känslor för honom? Går du ens på det där själv?

Men eller hur...känns som att vissa som är rädda för att bli sårade låtsas att dom är "kk" när dom i själva verket har en relation.

Jag trodde det var såhär det låg till?

1. Man har ett förhållande/en relation och håller sig bara till varandra och gör allt tillsammans.
2. Man har en öppen relation och gör allt tillsammans men man ligger även med andra. (Man har ett förhållande men är samtidigt också singel).
3. Man är KK och ligger bara för sexets skull sen om man delar på en pizza någon gång ok. Men börjar man hålla på och göra en massa annat också så blir det ju en öppen relation (alternativ 2.) Och ligger man bara med den personen och hittar på en massa saker tillsammans så blir det automatiskt (alternativ 1.)
Just så är det. ^

Och som du säger är folk så rädda för att bli sårade att de låtsas de bara är KK. Rena tramset.
Citera
2019-06-18, 04:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itzelsnitch
Oftast har de varit, om bada ar lediga en fredag/lordag sa kom over efter jobb, duscha, ligga, laga/bestall mat, film, knulla, mysa, sova over. Hon drar pa morgonen och sen hors vi inte pa nagra veckor sen blir det samma visa.
Ar som att vara i ett forhallande bara for 1 kvall, men man slipper allt drama daremellan haha

Dock ratt drygt nar vi hade det sa i nastan 1 ar dar vi traffades 1-2 ggr i manaden och sen nu bestamde hon sig for o vilja ha ett riktigt forhallande (forslagsvis med mig) men dar sprack de for mig.
Träffas en gång i månaden? LOL Har du enbart soja i kroppen pojk och ingen drift eller? En gång i MÅNADEN...
Citera
2019-06-18, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLillaArga
Absolut med vissa som man tycker om, då kan man ju bara ligga i sängen och hångla i timmar. Medans andra gärna får vara på andra sidan av rummet med överkroppen.

Hur många kk har du just nu? Det låter som du kan fånga hur många som helst.
Citera
2019-06-18, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Hur många kk har du just nu? Det låter som du kan fånga hur många som helst.

Eh? Alltså jag har ju varit sexuellt aktiv i 15 år snart så. Det är ju inte så att jag gillar fler killar åt gången. Jag bara jämför männen genom åren när jag beskrev hånglet.
Citera
2019-06-18, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLillaArga
Eh? Alltså jag har ju varit sexuellt aktiv i 15 år snart så. Det är ju inte så att jag gillar fler killar åt gången. Jag bara jämför männen genom åren när jag beskrev hånglet.

Så du byter KK lite då och då med andra ord. Har du aldrig haft ett långt förhållande? Vad har du då att jämföra med egentligen?
Citera
2019-06-18, 17:43
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du erkände precis att din såkallade "kompis" inte är en kompis i själva verket med tanke på att du föredrar att kalla honom för "älskare". Alltså har ni ett öppet förhållande/relation. Man behöver inte göra allt tillsammans för att jag skrev det i föregående inlägg, men om man gör mycket tillsammans och dessutom knullar så är det en relation som är mer än bara "knullkompis".

Meningen med KK = Knulla bara, gör man en massa andra saker tillsammans så kallas det för öppet förhållande.

Frågan är varför man ska vilja knulla med sin kompis? Jag kan nog inte riktigt relatera till er och finna anledningen till att knulla en kompis när man kan knulla med någon man tycker om mer än så och har en liten förälskelse till. Men det kanske är för att dom personerna inte lätt kan få det dom egentligen vill ha eller för att dom är rädda för att bli sårade och "lirkar in det i en KK relation" och istället håller tillbaka sina känslor.

Nu vet jag att folk kallar lite vem som helst för kompis utan att det egentligen är det i praktiken. Folk skaffar tinder och hittar någon tjej/kille och sen blir dom "KK" detta betyder INTE att dom är kompisar, det är bara så det kallas... och det innebär att ingen egentligen bryr sig om den andra och att dom endast vill knulla med varandra. När man bryr sig om personen och vill göra flera saker med den så tycker man om hen och har känslor (om än så, lite) och då är det automatiskt en relation om än så öppen.

Med andra ord så skapades "KK" för att man skulle låtsas att allt är superchill men egentligen så finns det ett underliggande intresse för personen och någon av parterna hoppas på något mer. Man vill inte känna någon press eller att det ska gå fort fram och man vill känna sig fri. Det är dejting där det egentligen går omvänt (man börjar med sex och sen får relationen utveckla sig av sig själv och man börjar göra fler och fler saker tillsammans istället för hur det annars brukar gå till när en relation utvecklas.)

Vad man kallar relationer är fortfarande bara semantik, männen kallade dessa relationer för KK-relationer och jag gick med på den definitionen. Jag tycker bara att själva ordet inte är särskilt elegant.

Varför är det viktigt för dig att personer ska definiera sina relationer utefter vad du tycker? Uppenbarligen finns det många i tråden som haft KK-relationer som inkluderat alla eller några av punkterna TS tar upp. Vem är du att bestämma att dessa relationer inte får kallas för KK? Du verkar mest vara antagonistiskt inställd till begreppet och vill därför definiera det så snävt och osympatiskt att ingen egentligen vill ha en sådan relation.

Och nej, mina öppna förhållanden och mina KK relationer har inte varit det minsta lika varandra, inte alls. Ett öppet förhållande ser ju ut, både utåt och inåt, som vilken relation som helst, bortsett från att man inte är sexuellt exklusiva. Man har ett liv tillsammans, tillgodoser varandras känslomässiga behov, planerar framtiden med varandra och umgås med vänner och familj som par.

KK-relationerna har definitivt haft sex som huvudsakligt fokus för träffarna. Men vi har myst före och efter sex, lagat mat eller gått ut för att äta före/mellan/efter sex, gjort utflykter till mer spännande ställen än sängen för att ha sex, sovit ihop när sexträffen inkluderat övernattning, eller när vi bara somnat av utmattning och ätit frukost tillsammans innan vi kört en sista omgång innan någon åkt hem.

Det öppna förhållandet har däremot haft en hel rad andra innehåll än sex. Sex är inte det viktigaste i ett långvarigt, etablerat förhållande.

Egentligen finns det inget nödvändigt samband mellan ordet man använder för en relation och dess innehåll. Du kan vara gift och ha absolut noll kontakt med din make, eller vara sambo och ha en relation till sambon som enbart inkluderar sex utan ens det minsta lilla verbala utbyte.
Citera
2019-06-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
vi håller gränserna (han vet att jag har pojkvän vid sidan om) och det är med pojkvännen jag visar kärlek

Skrattade åt ditt inlägg! Dömer inte, du får göra vad du vill men du visar "kärlek" för pojkvännen du är otrogen mot - ironin är stark här
Citera
2019-06-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Skrattade åt ditt inlägg! Dömer inte, du får göra vad du vill men du visar "kärlek" för pojkvännen du är otrogen mot - ironin är stark här

Det var kvällen roligaste iakttagelse, tummen upp för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in