2019-05-29, 11:53
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Brukar dock vara klädkoder på nästan alla krogar. Men jag håller med om att vakterna är helt jävla dumma i huvudet där.

Jo visst men särskilt när man redan blivit insläppt och hinnit köpa en massa dricka så blir man utslängd för att klädkoderna börjar gälla efter ett visst klockslag. Då blir man lite stött faktiskt.

Men du har nog rätt om klädkoder, antar att det mest är träningsbyxor o arbetskläder som är kinkig? Har även varit med om att ringa o fråga om det är ok med arbetskläder dessutom var det typ maskeradtema etc men likt förbannat blev det stopp i dörren trots att man fått ok nån timme innan.
Citera
2019-05-29, 12:28
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Jo visst men särskilt när man redan blivit insläppt och hinnit köpa en massa dricka så blir man utslängd för att klädkoderna börjar gälla efter ett visst klockslag. Då blir man lite stött faktiskt.

Men du har nog rätt om klädkoder, antar att det mest är träningsbyxor o arbetskläder som är kinkig? Har även varit med om att ringa o fråga om det är ok med arbetskläder dessutom var det typ maskeradtema etc men likt förbannat blev det stopp i dörren trots att man fått ok nån timme innan.
Att det ska gälla efter ett visst klockslag har jag inte hört talas om, men det stämmer att trackpants och arbetskläder inte är så speciellt sexigt på krogen. Samma gäller för mjukisbyxor.

När det gäller maskerader så får man oftast ha vad som helst så länge det inte täcker ansiktet. Frågade en OV på en krog i min stad om detta och det är för att man ska kunna identifiera personen ifall eventuellt brott begås - vilket är helt förståeligt.

Men för att komma tillbaka till topic så har jag inte mycket för Lion Bar. Den vid Fridhemsplan är riktigt jävla sunkig, dock med trevlig personal. Den på Sveavägen är värre. Vakterna är riktiga jävla fittor. Förstår inte hur man som krogägare inte snappar upp hur vakterna beter sig mot sina gäster även fast vakterna är anställda externt.

Min ex-flickvän fick inte komma in där en gång för att hon var för berusad. Hon hade precis gått av ett kvällspass så berusad var hon definitivt inte.
Citera
2019-05-30, 10:51
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Att det ska gälla efter ett visst klockslag har jag inte hört talas om, men det stämmer att trackpants och arbetskläder inte är så speciellt sexigt på krogen. Samma gäller för mjukisbyxor.

När det gäller maskerader så får man oftast ha vad som helst så länge det inte täcker ansiktet. Frågade en OV på en krog i min stad om detta och det är för att man ska kunna identifiera personen ifall eventuellt brott begås - vilket är helt förståeligt.

Men för att komma tillbaka till topic så har jag inte mycket för Lion Bar. Den vid Fridhemsplan är riktigt jävla sunkig, dock med trevlig personal. Den på Sveavägen är värre. Vakterna är riktiga jävla fittor. Förstår inte hur man som krogägare inte snappar upp hur vakterna beter sig mot sina gäster även fast vakterna är anställda externt.

Min ex-flickvän fick inte komma in där en gång för att hon var för berusad. Hon hade precis gått av ett kvällspass så berusad var hon definitivt inte.
Trackpants? Nä nån jävla mask var det inte frågan om , mer åt blåställ hållet. Jo tydligen ska dom börja bli extra snorkiga efter klockan 20 fast man redan blivit insläpt. ASSA man blir ej utkörd men dom vägrar sälja nått etc.
Citera
2019-05-30, 11:09
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Trackpants? Nä nån jävla mask var det inte frågan om , mer åt blåställ hållet. Jo tydligen ska dom börja bli extra snorkiga efter klockan 20 fast man redan blivit insläpt. ASSA man blir ej utkörd men dom vägrar sälja nått etc.
Trackpants ja.
Citera
2019-06-01, 04:58
Medlem
Gnomegirls avatar
Gammalt Gnomegirlordspråk:

"Om du kommer till en krog där både personal och gäster bär Adidasbrallor kommer du få bevittna knogdans innan stängningsdags."

MVH/Gnomegirl.
Senast redigerad av Gnomegirl 2019-06-01 kl. 05:02.
Citera
2019-06-16, 03:33
Bannlyst
Haha fyfan asså. Besökte engelen för att äntligen få se vad folk hypat stället till. Betalar mina 150 kronor i inträde och ser bara en massa WT-gubbar och WT-tanter. 50 + ställe. Inte en kotte under den åldern.

Kändes skumt att jag som enda 20-25 åring var där. Gick ut illa kvikt.

150 kronor direkt ner i sjön.
Citera
2019-06-16, 21:52
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Haha fyfan asså. Besökte engelen för att äntligen få se vad folk hypat stället till. Betalar mina 150 kronor i inträde och ser bara en massa WT-gubbar och WT-tanter. 50 + ställe. Inte en kotte under den åldern.

Kändes skumt att jag som enda 20-25 åring var där. Gick ut illa kvikt.

150 kronor direkt ner i sjön.

Vem var det som hade hypat stället då? Engelen är ju till för gamla gubbjävlar som mig.

Engelen bruka för övrigt byta karaktär när bandet slutar spela ungefär vid tolvtiden och förvandlas till något jurassic parkaktigt med desperata överkammar, luder från när och fjärran samt en och annan filur som man kan tänka bara är där för att stjäla handväskor.
Senast redigerad av sajebis 2019-06-16 kl. 21:54.
Citera
2019-06-17, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Vem var det som hade hypat stället då? Engelen är ju till för gamla gubbjävlar som mig.

Engelen bruka för övrigt byta karaktär när bandet slutar spela ungefär vid tolvtiden och förvandlas till något jurassic parkaktigt med desperata överkammar, luder från när och fjärran samt en och annan filur som man kan tänka bara är där för att stjäla handväskor.
En äldre polare vid 35 årsåldern rekommenderade Engelen till mig då han berättade att det finns milfs där och att det finns mycket bra. Han avrådde mig från golden hits då konkurrensen var större där.

I ungefär vilket ålderspann är du i?
Citera
2019-06-17, 14:41
Medlem
Innanför tullarna handlar det, utan tvekan, om Nivå 22 på Fridhemsplan.
Spelar i en helt egen liga.
Citera
2019-07-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Innanför tullarna handlar det, utan tvekan, om Nivå 22 på Fridhemsplan.
Spelar i en helt egen liga.

Berätta mer! Har gått förbi det stället några gånger, hela den byggnaden känns "shady" som fan.
Citera
2019-09-04, 01:11
Medlem
Har säkert nämns i tråden redan men jag har varit runt på de flesta dräggkrogar innanför tullarna och Theodoras på fridhemsplan är nog värst. Mycket folk från förorterna som skränar och beter sig dåligt. Mycket droger, mörkt som fan. Trist inredning och känns som att det är smutsigt.

Gillar det lite för det händer alltid roliga grejer när man är där och ofta är man rätt packad när man drar dit.
Citera
2019-09-06, 07:50
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THESIDES
Berätta mer! Har gått förbi det stället några gånger, hela den byggnaden känns "shady" som fan.
Det är ju trots allt en gammal offentlig toalett där man ersatt urinoaren med en bardisk och ett halvhjärtat försök till en övervåning/terass.
De har dock lyckats med att låta sina egna toaletter vara ännu vidrigare än en offentligt toalett så man får illusionen av att bardelen är rätt schysst.

Inte besökt stället på några år men på sommarkvällar var det rätt skön blandning av stammisar, nyckläckta 18-åringar och förfestande studenter.
Men var man där för tidigt eller för sent så kunde det vara väldigt... speciellt klientel.

Kika in en kväll vettja, det är ju trots allt väldigt billig öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in