Citat:
Ursprungligen postat av
mr-mystic
Jo visst men särskilt när man redan blivit insläppt och hinnit köpa en massa dricka så blir man utslängd för att klädkoderna börjar gälla efter ett visst klockslag. Då blir man lite stött faktiskt.
Men du har nog rätt om klädkoder, antar att det mest är träningsbyxor o arbetskläder som är kinkig? Har även varit med om att ringa o fråga om det är ok med arbetskläder dessutom var det typ maskeradtema etc men likt förbannat blev det stopp i dörren trots att man fått ok nån timme innan.
Att det ska gälla efter ett visst klockslag har jag inte hört talas om, men det stämmer att trackpants och arbetskläder inte är så speciellt sexigt på krogen. Samma gäller för mjukisbyxor.
När det gäller maskerader så får man oftast ha vad som helst så länge det inte täcker ansiktet. Frågade en OV på en krog i min stad om detta och det är för att man ska kunna identifiera personen ifall eventuellt brott begås - vilket är helt förståeligt.
Men för att komma tillbaka till topic så har jag inte mycket för Lion Bar. Den vid Fridhemsplan är riktigt jävla sunkig, dock med trevlig personal. Den på Sveavägen är värre. Vakterna är riktiga jävla fittor. Förstår inte hur man som krogägare inte snappar upp hur vakterna beter sig mot sina gäster även fast vakterna är anställda externt.
Min ex-flickvän fick inte komma in där en gång för att hon var för berusad. Hon hade precis gått av ett kvällspass så berusad var hon definitivt inte.