2019-06-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Får hoppas att Trump INTE blir omvald som President, om han nu skulle bli det kommer han nog passa på och invadera Iran precis som irak.

Det spelar absolut ingen roll vem som utvald och sen vald till president. Det är en galjonsroll oavsett vilken mupp som sitter där. Den riktiga permanenta presidenten är Rockefellerfamiljen.
Citera
2019-06-16, 22:02
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Och det vet du? Jag har en känsla av att det inte bara är en som singlar runt planeten.

Ja, omloppsbanor är grundläggande fysik. Såvida du inte menar att spionsateliterna rör sig med hjälp av svart magi är chansen att en sådan har observerst attacken mycket liten.
Citera
2019-06-16, 22:13
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Det spelar absolut ingen roll vem som utvald och sen vald till president. Det är en galjonsroll oavsett vilken mupp som sitter där. Den riktiga permanenta presidenten är Rockefellerfamiljen.
USA lär sig aldrig, dumma i huvet är dom. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2019-06-16, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
De har hanterats helt enligt planen. Knesset är skitglada för att de återigen är ledande i regionen.

Shalom.

För att vara lite mer ärlig så vill jag inte ge sken av att jag överskattar Israel för mycket. Jag menar, hade de problem med Hizbollahs gamla sletna Katyusha raketer redan 2006 så blir det nog ändå svettigt värre för Israels raketförsvar mot iraniernas Shahab 3 missiler. Jag kan faktiskt köpa att israelerna faktiskt ändå är rätt så skraja för Iran. Perserna är inga hetlevrade araber de kan snurra upp på läktaren hur som helst. De är lite lurigare och kyligare än typ Hamas om man säger så.

Men sen hänger ju mycket på om denna historia med oljetankern leder till att USA sätter trupper på marken eller börja bomba loss eller inte. Men då vet man ju ändå egentligen inte hur Ryssland och Kina väljer att svara.

Antingen blir det ett utdraget krig i Syrien och Libanon mellan Iran och Israel som slutar ungefär som Iran-Irak gjorde 1988. Eller så har vi ett världskrig på halsen. Det skulle ju i och för sig främja Oded Yinon planen med en utgång där Israel och Iran delar gräns med varandra längs med Eufrat, men ett sådant scenario ligger nog i så fall ännu många årtionden framåt innan det realiseras. Alldeles för många knutar kvar för israelerna att lösa upp i dagsläget.

Det är ju ändå intressanta tider vi lever i, eller hur? Intressanta och läskiga tider.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-16 kl. 22:42.
Citera
2019-06-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Visst är det illa när man faktiskt ändå saknar Obama och till och med Bush lite grann vid det här laget? Trump är en sådan äckligt subversiv ormjävel. Bush var ju i alla fall uppenbar med sin agenda mer eller mindre och Obama var även han lättare att genomskåda än den konstant flipp floppande och gaslightande meganarcissisten Trump.

Däremot tror jag Peking och Moskva båda fegar ur och lämnar Iran åt sitt öde.

Men kom igen hos Trump är det mycket tal men lite action. Bush var ju direk ansvarig för Irak och Obama för Syrien och Libyen. Trump brukar vara konsekvent negativ till amerikanskt ingripande i andra länder.
Citera
2019-06-16, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Men kom igen hos Trump är det mycket tal men lite action. Bush var ju direk ansvarig för Irak och Obama för Syrien och Libyen. Trump brukar vara konsekvent negativ till amerikanskt ingripande i andra länder.

Trump fortsätter ju kränga vapen till Saudi (som senare forslar det vidare till sina proxy-miliser) och har eskalerat det Obama påbörjade i Jemen. Och så detta konstanta hetsande mot Iran. Karln verkar ju helt besatt utav just Iran. Sen har han ju så klart flipp floppat och velat en del angående Syrien och Afghanistan. Men det är ju som du säger. Mycket snack men lite verkstad. Det jag menade var att Bush och Obama var lättare att genomskåda. Trump är inte så dum som han ger sken av ser du. Han är tvärtom oerhört subversiv och bedräglig. Han kan nog allt sin Machiavelli och Sun Zi.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-16 kl. 23:03.
Citera
2019-06-17, 00:38
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Detta är ungefär som de påstådda massförstörelsevapnen som Irak skulle ha. Kan det leda till krig? Ja tyvärr kan det det. Men inget gott kommer ur det. Iran är dock väldigt tighta med Ryssland och Kina, så en invasion är inte så bara.
Citera
2019-06-17, 00:39
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Då kommer USA och bombar Egypten alternativt Turkiet tillbaka till stenåldern.

Fast nu frågade jag inte vad som förmodligen skulle hände efteråt, utan jag frågade hur många attacker Israel fått motta från länder i fullskaliga krig, de senaste 25åren.

Min poäng var att invalidera ditt påstående om att Israel minsan lätt har motstått alla attacker hittills. Problemet är bara att de aldrig på många år fått känna på när ett eller flera länder går till fullskalig attack mot dem. Skulle vara intressant om det hände och sedan se vad du skulle säga då hur pass motståndskraftiga de är.
Idag får de på sin höjd motta par hemtillverkade sketna rörbomber till raketer från gaza tex. Oj va farligt. Tänk istället om turkiet skulle skicka sisådär 100 attackflyg, missillregn där iron drome inte skulle kunna absorbera ett skit och än värre om 300000 soldater med 5000 pansarvagnar rullade in hahah

Men nänä. Din judenäsa räcker inte så långt eftersom den är för ockuperad med att gräva dig själv i rövhålet med den
Citera
2019-06-17, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Fast nu frågade jag inte vad som förmodligen skulle hände efteråt, utan jag frågade hur många attacker Israel fått motta från länder i fullskaliga krig, de senaste 25åren.

Min poäng var att invalidera ditt påstående om att Israel minsan lätt har motstått alla attacker hittills. Problemet är bara att de aldrig på många år fått känna på när ett eller flera länder går till fullskalig attack mot dem. Skulle vara intressant om det hände och sedan se vad du skulle säga då hur pass motståndskraftiga de är.
Idag får de på sin höjd motta par hemtillverkade sketna rörbomber till raketer från gaza tex. Oj va farligt. Tänk istället om turkiet skulle skicka sisådär 100 attackflyg, missillregn där iron drome inte skulle kunna absorbera ett skit och än värre om 300000 soldater med 5000 pansarvagnar rullade in hahah

Men nänä. Din judenäsa räcker inte så långt eftersom den är för ockuperad med att gräva dig själv i rövhålet med den

Jag har redan tagit tillbaka en del utav mitt överskattande av Israel i inlägg 592 i denna tråd. Det är ju självklart att Hamas och Iran knappast är samma sak. I ärlighetens namn så börjar jag faktiskt tro att Netanyahu är skraj för Iran på riktigt och att hans krigshets och propaganda inte bara är en massa teater.
Citera
2019-06-17, 02:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Grejen är nog det att varken Syrien eller Irak vill eller önskar bli "hanterade" utav ett främmande land. Man har bara en önskan att "hantera" sig själv.

Som alla andra länder egentligen.

Absolut men när man är sönderbombat som Irak var efter invasionen 2003 så behövde de hjälp, det är så med alla länder om de skulle bli invaderade.

Vill man undvika fanatism i ett tidigare invaderat land så måste man hjälpa det att återbyggas
Citera
2019-06-17, 07:35
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Får hoppas att knähunden Trump INTE blir omvald som president, om han nu skulle bli det kommer han nog passa på och invadera Iran precis som Irak.
Nu blandar du väl ihop saker och ting,eller hur tänker du här?
Citera
2019-06-17, 08:09
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut men när man är sönderbombat som Irak var efter invasionen 2003 så behövde de hjälp, det är så med alla länder om de skulle bli invaderade.

Vill man undvika fanatism i ett tidigare invaderat land så måste man hjälpa det att återbyggas

Iran år 2019 kan inte jämföras med Irak år 2003. Iran är en regional spelare med större makt än Irak någonsin haft. På senare tid spekulerades det också om kärnvapen som Iran lyckades komma åt efter Sovjets fall. Dock har landets militär inte direkt bekräftat detta men att de i ett nödläge kommer att visa omvärlden ett hemligt vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in