2019-06-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det är bara att börja med skapelsen. Du ser allt omkring dig, men förnekar att Gud har skapat allt.

Luk 10:16
Den som lyssnar till er, han lyssnar till mig, och den som avvisar er, han avvisar mig. Men den som avvisar mig, han avvisar honom som har sänt mig (= Fadern, den Högsta Guden).”

Vi är bara Guds tjänare, så ovanstående gäller.
Även du förnekar diverse skapelseberättelser.
Citera
2019-06-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Här är det fråga om tolkningar av bevis, inte beviset i sig. Ett bevis är ett bevis och en tolkning något annat.
Så beviset är mindre viktigt än din tolkning? Det är väl därför du anser att du är expert på att tolka bibeln, trots att du inte tror på bevisen.
Citera
2019-06-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Även du förnekar diverse skapelseberättelser.
Gör jag det? Vilka bevis har du för detta påstående? För det är väl bibeln vi talar om här eller?
Citera
2019-06-16, 19:14
Medlem
Citat:
Så beviset är mindre viktigt än din tolkning? Det är väl därför du anser att du är expert på att tolka bibeln, trots att du inte tror på bevisen.
Tror man inte på bevisen så ska man heller inte tro på det de påstås bevisa. Du kan välja i dessa fall, det kan inte jag.
Citera
2019-06-16, 19:15
Medlem
Citat:
Gör jag det? Vilka bevis har du för detta påstående? För det är väl bibeln vi talar om här eller?
För att du påstått att du ej tror på andra gudar eller religioner. Och vissa innehåller skapelseberättelser.
Citera
2019-06-16, 19:16
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är bara att börja med skapelsen. Du ser allt omkring dig, men förnekar att Gud har skapat allt.

Luk 10:16
Den som lyssnar till er, han lyssnar till mig, och den som avvisar er, han avvisar mig. Men den som avvisar mig, han avvisar honom som har sänt mig (= Fadern, den Högsta Guden).”

Vi är bara Guds tjänare, så ovanstående gäller.

Tror du på allt du läser? Att något är nedskrivet gör det inte till sanning.
Citera
2019-06-16, 19:17
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Bibeln presenterar inga bevis om någonting alls.
Citera
2019-06-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ja, för det är en del av straffet Gud la på människorna (du ska arbeta i ditt anletes svett för att skaffa föda), och då kan Gud inte alltid göra det lättare för vissa i ett visst område, för det skulle kunna innebära att han även hjälper onda människor, de som han vill straffa och förstöra i sin vrede. Men Gud ger oss alltid en väg ut, om det så är döden, för har du gått in i döden för din herres skull blir du frälst.
Märker du verkligen inte själv hur långsökta dina förklaringar är?
Citera
2019-06-16, 22:26
Medlem
Citat:
Inte skapelseberättelsen. Lagen gäller inte för kristna.

Rom 10:4
Kristus är slutet på lagen, så att var och en som tror kan bli rättfärdig.

Men det baseras alltså på tro. Den som inte tror på rättfärdighet genom tro utan tror på rättfärdighet genom att följa lagar blir dömd efter dessa lagar. Med den dom du dömer blir du dömd. Det är det nya förbundet. När han sa att han inte kommit för att UPPHÄVA lagen och profeterna talade Jesus om förbundet, inte om lagarna. Tanach = hebreiska ordet för lagen och profeterna, det västerlänningar kallar GT. Han talade dessutom till judar, och för de är GT fortfarande giltigt. Det beror på att det var Fadern som gav judarna löftet att han aldrig skulle överge judarna, och det löftet kan inte Sonen UPPHÄVA för att Fadern är större än Sonen. Sonen skulle UPPFYLLA lagen genom ett fullkomligt offer. Läs Heb 9, allt står där.
Ånej då fanns inga kristna, sen har vi Matteus 17:24 så du tillber en gud som bara tillber
en judegud och var han säger att han är bara ute efter judarna, vad är fel på dig?
Citera
2019-06-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vet du vad Bibelns/Guds definition av "fisk" och "slag" är? Dessa begrepp är som bekant betydligt äldre än de taxonomiska system som följde dem.
Jag bryr mig inte eftersom din bok har fel, kan du erkänna det eller du ljuger för jebus som vanligt?
Säg mig om du blir sjuk går du till ett sjukhus eller ber du? Detta är en fråga jag väldigt gärna
vill ha svar på.
Citera
2019-06-16, 22:31
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Ånej då fanns inga kristna, sen har vi Matteus 17:24 så du tillber en gud som bara tillber
en judegud och var han säger att han är bara ute efter judarna, vad är fel på dig?
Han citerade tyvärr Romarbreven och Paulus vilka inte är legit gällande den hebreiska skriften. Paulus (Sha’ul) är som sagt ett verk av den bibliska antitesen.
Citera
2019-06-17, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
Han citerade tyvärr Romarbreven och Paulus vilka inte är legit gällande den hebreiska skriften. Paulus (Sha’ul) är som sagt ett verk av den bibliska antitesen.
Bibliska antitesen, vad fan betyder det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in