Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Ungefär lika ofta som de dödas för att de är otrevliga, inte visar hänsyn och hela tiden sårar andra!
Med andra ord tror jag inte att människor mördas beroende på om de är trevliga eller inte.
Det är andra saker som leder till mord.
Det har skrivits rätt mycket i tråden om vad orsaken är när kvinnor mördas av män de har eller har haft förhållande med. Vill du att jag ska utveckla mer?
Ibland, om än inte alltid, är det väl så att det är en destruktiv dans där parterna triggar varandras sämsta sidor. Detta kan givetvis variera från fall till fall men traditionell media har ju tyvärr då och då framställt saker på ett rent felaktigt sätt. I fallet med Lotta Rudholm verkar det som att kvällstidningarna mer ägnat sig åt ren propaganda för att anhöriga ska kunna tjäna en hyfsad hacka på att Lotta hade sällsynt dålig smak och omdöme och staten *misslyckats* att skydda henne från konsekvenser av sitt eget dåliga omdöme.
Om du vill jämföra med det "utmärkande" med flashback.
Men återigen, vänd på situationen och tänk dig LW som man och SD som kvinna. Jag tror inte många skulle varit lika toleranta i sin syn på LW.
För övrigt är väl rena relationsmord ganska fåtaliga i jämförelse med totalt antal mord? Ett relationsmord är ju inte givet alltid heller helt oprovocerat.
Martin Jonsson och hans lika dräggiga psykfall till bror blev väl uppfostrade av en ensamstående mamma.